Gå til innhold

Min 1-Serie M-Sport I AlpinHvit I (Solgt!)


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg mottatt og montert Carbon emblem på panser :) Noen som vet hvor jeg får taki emblem til bakluka? Noe spesielt på 1-serie veit jeg..

Mener jeg har lest om folk som har kjøpt karbonemblem både foran og bak fra ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg mottatt og montert Carbon emblem på panser :) Noen som vet hvor jeg får taki emblem til bakluka? Noe spesielt på 1-serie veit jeg..

Mener jeg har lest om folk som har kjøpt karbonemblem både foran og bak fra ebay.

Søkte etter emblem bak, men får bare opp med "knotter" på baksiden. Og jeg mener emblemet på bakluka på 1-serien er limt? Det jeg da evt kan gjøre er å kjøpe 82mm vanlig emblem og kutta av knottene på baksiden. Vet du om det er noe spesiell måte å ta av emblemet bak på? aldri tatt på på 1'ern før :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte etter emblem bak, men får bare opp med "knotter" på baksiden. Og jeg mener emblemet på bakluka på 1-serien er limt? Det jeg da evt kan gjøre er å kjøpe 82mm vanlig emblem og kutta av knottene på baksiden. Vet du om det er noe spesiell måte å ta av emblemet bak på? aldri tatt på på 1'ern før :?

Vet ikke om det gjelder alle årsmodellene, men jeg har sett noen bilder på nettet der merket var limt. Tror han dro et fiskesnøre gjennom for å få limet til å slippe. Deretter brukte han et gammelt kredittkort for å bikke det løs, fordi limet fortsatt festet litt etter at han hadde dratt fiskesnøret gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte etter emblem bak, men får bare opp med "knotter" på baksiden. Og jeg mener emblemet på bakluka på 1-serien er limt? Det jeg da evt kan gjøre er å kjøpe 82mm vanlig emblem og kutta av knottene på baksiden. Vet du om det er noe spesiell måte å ta av emblemet bak på? aldri tatt på på 1'ern før :?

Vet ikke om det gjelder alle årsmodellene, men jeg har sett noen bilder på nettet der merket var limt. Tror han dro et fiskesnøre gjennom for å få limet til å slippe. Deretter brukte han et gammelt kredittkort for å bikke det løs, fordi limet fortsatt festet litt etter at han hadde dratt fiskesnøret gjennom.

Fiskesnøre er ofte brukt! Så da er det nok kun lim på baksiden :) Så da skal jeg ta å bestille meg et vanlig emblem

også fjerner jeg bare knottene bak. Kommer til å ta bilder under demontering itilfelle flere lurer på det samme ;)

Takk for info iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerere med NYDELIG 1'er!!

Digger planene, og savner bildeupdates!

Ang. baklukeemblem, så gjøres det slik: http://www.babybmw.net/howtos/how_to_Re ... chback.pdf ;-)

Brukte vanlig 82mm og karoseritape.

Tusen takk for det :) Blir mer og mer fornøyd for hver dag!

Tok faktisk noen bilder istad :) Husket endelig speilreflekskamera så da er det litt enklere å knipse litt bilder ;) Legger de ut inatt eller imorgen formiddag.

Takker så mye for link!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, de knottene bak på eBay-emblemet knekker du bare av.

Må ærlig innrømme at når jeg leser over den "DIY"en, så blir jeg flau. Den er latterlig dårlig skrevet.

Ja, det jeg kommer til å gjøre :) Enkel og grei løsning!

Neida, den var så fin atte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeess, da har det skjedd litt igjen! :)

Fikk øyelokka mine igår og er ferdig lakkert og klare for montering idag (søndag). Blir spennende å se hvordan det blir siden jeg ikke har sett noen 1-serier med disse øyelokka.

Ellers har jeg montert carbon emblem på panser, bakluke emblemet kommer på mandag.

Har sendt forespørsel om pris på orginal navigasjon i bilen. Får totalpris inkl montering på tirsdag, så blir artig å se hvor mye jeg må ut med :) Lander jeg på under 15k så blir det bestilling iløpet av Juli mnd regner jeg med.

Ellers ble jeg litt overrasket utpå fredagkvelden som var. Plutselig får jeg feilmelding i dashen under kjøring om at ene kjørelyset har gått. Stopper å går ut, og der har høyre xenonpære tatt kvelden. Sjekker sikringa først, men de var like fine - så bytter jeg over høyre xenonpære på venstresiden for å se om det var pæra eller ballasten som takket for seg, og pæra lyste som bare det den. Så da står jeg igrunn bare igjen med ballasten. Denne er jo som kjent ikke billig når det gjelder orginal xenon, så blir en tur på BMW i Hønefoss neste uke. Mener det er 100.000km/5 års garanti på lys. Og bilen blir 2 år nå neste uke, så dette er litt vell tidlig syns jeg. Men hvis noen har en ballast liggende som passer lykta mi, og som selges til en grei penge så er jeg interessert i det :) Regner med det tar noen uker før jeg får ny fra BMW, og det er rimelig kjedelig å kjøre rundt med ett kjørelys på kveldstid =/.

Tilslutt så har jeg endelig fått montert nye felga :) Landet som sagt tidligere på 19" TSW Croft. Bilder etter photoshoot med en kamerat kommer senere idag!

Er også på jakt etter senkefjører foran. Valget står mest mellom H&R og Supersport da jeg får gode priser på disse merkene. MEN, er veldig usikker på hvor mange mm senk jeg skal ha foran. Vil helst ikke senke noe bak da jeg er fornøyd med høyden bak som den er nå med felga og spacere. Foran går jeg for 40mm fjører tror jeg. Er litt for mye feriesenk nå. Noen som har kjørt med senkefjører foran og M-understell bak forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt forespørsel om pris på orginal navigasjon i bilen. Får totalpris inkl montering på tirsdag, så blir artig å se hvor mye jeg må ut med :) Lander jeg på under 15k så blir det bestilling iløpet av Juli mnd regner jeg med.

Hvis du har tenkt å gjøre dette hos en BMW-forhandler vil jeg tro at det blir endel dyrere enn 15k, men man vet jo aldri. Skal du gjøre det et annet sted er det nok mulig. Det er også fullt mulig å gjøre dette selv. Pass isåfall på at det er den nye navien som kom på 2009-modellene som blir montert og ikke den gamle med flip-up-skjerm. Den nye ser ikke like pen ut som den gamle, men skjermen er større og hele systemet er nyere.

Ettersom du har facelift har du jo også luken på dashbordet, slik at du slipper kutting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt forespørsel om pris på orginal navigasjon i bilen. Får totalpris inkl montering på tirsdag, så blir artig å se hvor mye jeg må ut med :) Lander jeg på under 15k så blir det bestilling iløpet av Juli mnd regner jeg med.

Hvis du har tenkt å gjøre dette hos en BMW-forhandler vil jeg tro at det blir endel dyrere enn 15k, men man vet jo aldri. Skal du gjøre det et annet sted er det nok mulig. Det er også fullt mulig å gjøre dette selv. Pass isåfall på at det er den nye navien som kom på 2009-modellene som blir montert og ikke den gamle med flip-up-skjerm. Den nye ser ikke like pen ut som den gamle, men skjermen er større og hele systemet er nyere.

Ettersom du har facelift har du jo også luken på dashbordet, slik at du slipper kutting. :)

Bruker en i nærområdet her på bestilling og montering av navien. Og fikk en liten pekepinn på hva det ville komme på, så venter i spenning her nå :)

Ja, vi dreiv å diskuterte det også. Så går utifra at jeg velger den nyeste skjermen. Hadde jeg ikke hatt det rommet oppå dashen så måtte jeg byttet toppdelen av dashbordet og det er ihvertfall ikke billig. Hadde uansett ikke vært aktuelt med kutting i en så ny bil, da får det heller være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med awt at navi sannsynligvis koster mer enn 15k. Jeg har hørt 15k bare for skjermen hos BMW.

Gleder med til å se bilder med de nye felgene! :)

Det er jeg nok rimelig sikker på at det ville blitt. Er egentlig ikke i tvil engang :P

Bilder kommer i efta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eftan" har blitt kveld/natt...! :-P

Beklaaager #-o

Ble en litt seinere photoshoot idag enn vi regnet med, så bildene ligger på iMacen klare for redigering imorgen etter jobb :) Kommer bilder før 19.00 imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...