Gå til innhold

lykteglass til e39 01mod

Share

Anbefalte innlegg

hei

har nettopp kjøpt min første bmw :)

men på bilen er det bytta ei lykt framme, og den gamle er helt grå. ikke av fukt, men slitt.

har lest litt om dette, men har ikke blitt helt klok enda.

har sett på koed, men syns ikke jeg finner lykteglass som ligner mine? noen som kan hjelpe meg her??

det er ikke exenon på minne, og det er en 01mod.

men er lyktene mine orginale?

har lest at noen pakker lykta i stekeovnen for og få av glasset, og noen som snakka om å våtslipe lyktene?

noen som har gjort det her før?

sjwjvw8mgpzdpvn9wkfp.jpg

5oznh4nk1mkchg1tw9r5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtslipe lyktene fungerer bra/svært bra! Jeg har gjort det og det tar vel ca 30-45 min per lykt. Spørs hvor fort man gjør det og hvor nøye man er.

Det finnes ikke løse deksel til facelift lyktene dvs fraogmed 09/01 og opptil 03-04 engang da e39 sluttet.

For å demontere glassene så er det baking i ovnen som er tingen, men noen mener at det er veldig vanskelig på biler som er fra 02 og oppover pga nytt lim. Men jeg vet ikke.

Lyktene på din bil er original, med halogen? Nye lykter på koed.no koster ikke mer enn rundt 2000,- per lykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også prøve å polere med autosol. Resultatet var ok på vår E46 facelift, men etter 9 år og 270000 Km står et par nye lykteglass nå på innkjøpslisten. 5-600 kroner totalt, men det er de verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bruke slik jalla som Turtle Wax osv.

Må ha poleringsmiddel uten silikon og som inneholder slipemiddel for å få noe resultat.

F.eks. Scholl, MG proff serie, Menzerna, Gloss It, 3M PerfectIt og Lahega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte først 800 korning papir, deretter 1200, 1500 og 2000. Etter på tok jeg Scholl S17 på roterende maskin og sluttet av med Scholl S30 for finishen sin del. Brukte blå og rosa pad fra biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykteglassene skal være bra slitt før de ikke lar seg redde med polering.

Vanlig poleringsmiddel beregnet for maskinpolering klarer dette.

Våtsliping før polering kan være nødvendig i en del tilfeller.

Ellers kan du bruke et plastikkreparasjonssett slik som dette som jeg selger.

Et annet alternativ kan være å bruke f.eks. dette poleringsmiddelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for mange gode råd og erfaringer :) skal nok gå greit dette! men lurer fortsatt litt på om angeleyes er orginalt?

ble stoppa en gang for noen år siden, å da ble det påpekt at det KUNN var lov med 2 stk parklys, og angeleyes som jeg da hadde på min passat ble sett på som 4 parklys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...