Gå til innhold

Valgets kval; selge e39 og gå over til e34 m5

e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Mange glemmer jo at E34 M5 sine ytelser blir tilslørt av lydisolering og at den drar jevnt i motsetning til en turbobil. Crazywiz nevnte dette en gang da hans Sierra Cosworth opplevdes mye kvikkere, men M5en var mye kvikkere når man så på målingene.

3.8 er jo også kvikkere enn 3.6.

Synes det er ganske pussig hvordan folk er så himla bråkjekke her - man skulle tro alle kjørte Lamborghini Gallardo til daglig.

Jeg har en biltest fra Teknikens Varld foran meg her, der ble den testet til 0-100 på 5.5sek (med to passasjerer + noe bagasje og full tank) og toppfart i fartssperra på 257km/t. 0-200 på 21 sekunder, og når den var ny hadde testbilen 307hk og 370nm på hjulene.

Det er rart hvordan dere synes dieselbiler med 240hk er rått, mens kvikkere M-biler er "trege og uinspirerende". Skulle tro dette var et gubbeforum der alle girer på 1900rpm.

Og ja, bilene kunne bli levert med tilhengerfeste. Er en touring i Sverige som har kjørt med campingvogn i flere år...Gode vinterbiler er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg synes det er pussig hvordan du går inn for å forklare meg at jeg blir lurt av lydisoleringen.

og ettersom det er kun meg og kingb (som jeg har lagt merke til) som poengterer at dette ikke nødvendigvis er kongen av bruksbiler, synes jeg også det er pussig at du sier bråkjekk ??

videre så bygger du hele ditt motargument på fiktive meninger. Jeg har ikke uttalt noe av det du "angriper".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange glemmer jo at E34 M5 sine ytelser blir tilslørt av lydisolering og at den drar jevnt i motsetning til en turbobil. Crazywiz nevnte dette en gang da hans Sierra Cosworth opplevdes mye kvikkere, men M5en var mye kvikkere når man så på målingene.

Synes det er ganske pussig hvordan folk er så himla bråkjekke her - man skulle tro alle kjørte Lamborghini Gallardo til daglig.

Jeg har en biltest fra Teknikens Varld foran meg her, der ble den testet til 0-100 på 5.5sek (med to passasjerer + noe bagasje og full tank) og toppfart i fartssperra på 257km/t. 0-200 på 21 sekunder, og når den var ny hadde testbilen 307hk og 370nm på hjulene.

Det er rart hvordan dere synes dieselbiler med 240hk er rått, mens kvikkere M-biler er "trege og uinspirerende". Skulle tro dette var et gubbeforum der alle girer på 1900rpm.

Og ja, bilene kunne bli levert med tilhengerfeste. Er en touring i Sverige som har kjørt med campingvogn i flere år...Gode vinterbiler er det også.

Eier du en m5?

Eg er overbevist om at eg skulle fått en e30 325 til å gå bedre enn en org 3.8 med mindre kroner enn det koster med et sett bakhjul og 1 års forsikring på en m5, men det er liksom ikke poenget.

E34 er haug gammelt, men allikevel kult siden det er en org M bil så derfor frister det.

litt går de jo på fram

http://www.youtube.com/watch?v=-3QgrULfMdI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uttalelsen tygger vi litt på: "Eg er overbevist om at eg skulle fått en e30 325 til å gå bedre enn en org 3.8 med mindre kroner enn det koster med et sett bakhjul og 1 års forsikring på en m5, men det er liksom ikke poenget."

Jeg vet ikke hva du mener med "gå bedre", men jeg tviler på at du klarer å få en gammel E30 325i til å bli en mer kompetent kjøremaskin enn en E34 M5 for 10-12000 kroner (og nå er jeg snill med deg). Jeg forstår hva du mener, men E34 M5 med S38B38 motoren er uten tvil en meget fin konstruksjon og selv en E36 M3 med S50B32 motor er ikke signifikant hurtigere. Vi er i tillegg enige om at ladeluft ikke uten videre gir en mer harmonisk motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier du en m5?

Eg er overbevist om at eg skulle fått en e30 325 til å gå bedre enn en org 3.8 med mindre kroner enn det koster med et sett bakhjul og 1 års forsikring på en m5, men det er liksom ikke poenget.

Har eid en touring tidligere, der alle ressurser ble brukt.

God bil som jeg kjørte fra mange biler med.

Parkerte blant annet en E39 540 fullstendig...Unntaket var en Supra mk4 TT som var raskere 120-170, men like raske 170-250km/t.

Det virker som du tror ganske høyt om E30 325. Bare fordi du får hjulspinn og det bråker litt, betyr det ikke at det går så himla fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekna med denne kom

Alle her har jo begynt å diskutere hvor bra eller dårlig en M5 går, poenget mitt var at om eg kun var inntrisert i draget m5 har så er det fullt mulig å få en gammel m20 til å gå bedre enn m5 (rett frem) vis det var målet.

Eg starta egentlig tråden fordi eg var i tvil om eg skulle kjøpe en m5 eller ikke, om jeg har bestemt meg for å handle en får tiden vise.

Og nei jeg går ikke rundt og innbiller meg at en E30 er en bedre bil en E34 M5 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt E30 325 og har nå en E92 325 og en E34 M5 3.6 liter. E30 325 virker som om den går utrolig bra da du hører mye lyd, bilen setter seg bak osv og virker som om det går mye fortere enn det egentlig gjør i motsetning til E34 M5 som er diskre og mye dempet lydmessig og rolig. Det virker ikke som om den drar så bra før du ser på speedometeret eller hvis du drar litt på 3 gir mot noen andre biler. Når E34 M5 kom så fikk den kritikk for at den ikke virket raskere en forrige utgave men målingene viste at den var en god del kjappere men det virker bare ikke slik. E92 325 virker like kjapp i starten men når turtallet kommer opp på M5en har den ikke sjanse til å holde følge når du passerer 100+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier du en m5?

E34 er haug gammelt, men allikevel kult siden det er en org M bil så derfor frister det.

litt går de jo på fram

http://www.youtube.com/watch?v=-3QgrULfMdI

ja for da kunne du ha dumpa en m30b35 nedi den e30 feks....

Men sammenligningen din er jo helt merkelig og uten logikk.... bare merkelig...

At du tror du får en e30 til å gå så mye bedre enn en M5 bare med å påkoste 10-15 laken, hvorfor vurderer du m5 i det hele tatt ???

Hold deg til E30 da vel, og fortsett og drøm om m5 !! haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...