Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais folkens!

Jeg har for øyeblikket en 1999 523iat med sportsunderstell etc.

Jeg er veldig fristet av å trade opp til en 540ia. At den er sprekere sier seg selv. Men hvordan er den å leve med til hverdags kontra 523`en jeg har allerede?

Marius

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

grom lyd, går betraktelig bedre, bruker mere drivstoff, men er verdt det :) ikkno negativt å si om 540i :P men ikke gå for 540iA, det er bare kjedelig, få tak i en med manuell kasse. mye mere futt enn autolat :P

Skrevet

Ja, men er ikke vanvittig lett å få tak i en manuell i Norge. Ikke solgt fryktelig mange av dem. Kan godt leve med en automat, selv om jeg foretrekker en manuell. Men hvor mye mer bruker den på småkjøring etc? Hvordan er det med deler etc?

Skrevet

jeg hadde en slik en før, og har ikke angra på noe enda, bortsett fra at jeg solgte bilen... de ble ikke levert i norge med manuell på e39, men er bare å bygge om det =) go for it!

Skrevet

usikker på hva en 540i bruker, men har lest at den ligger på ca 1,2 - 1,4l i bykjøring. deler er lett å få tak i, prisene er vell noe av det samme som f.eks på en 520i. understellet er det samme fra 530i til M5 om jeg ikke tar feil. eneste forskjell er støtdempere, bremser, diff og no småtteri. er der prisforskjellene også ligger. men slitedeler holder jo ikke evig :) er vell sikkert no mer som jeg ikke kommer på, men kan si at en 540 er en drøm å kjøre :P

Skrevet

Ja, jeg dro og prøvekjørte en her om dagen. men den hadde tuslet 235`km og var i den gamle blålilla fargen. Veldig tight og fin bil, men gått for langt. Skal jeg ha en skal den ha tuslet litt kortete. Skal dessuten kvitte meg med den andre først isåfall. Men deilig bil med deilig drag.

Skrevet

I følge instruksjonsboka bruker en E39 540ia ca 1,9-2,0 liter på by kjøring...

Har selv en 520it som bruker ca 1,2-1,3 på bykjøring :wink:

Skrevet
Hallais folkens!

Jeg har for øyeblikket en 1999 523iat med sportsunderstell etc.

Jeg er veldig fristet av å trade opp til en 540ia. At den er sprekere sier seg selv. Men hvordan er den å leve med til hverdags kontra 523`en jeg har allerede?

Marius

Min 540ia ligger på 1,2-1,3 på småkjøring(bykjøring) 0,87-0,89 gjennomsnitt på motorvei østfold oslo,ca det samme som min gamle bil 520ia brukte ved normal kjøring,går jo fint å få den til å bruke 2l på mila men da varer ikke lappen lenge,80-90 kmt er bare litt høy tomgang på denne bilen som går(veldig!!) raskt opp til max på speedometeret selv om den er automat. Litt mer bensinforbruk og litt høyere forsikring må du regne med,men det er verd hver krone.

Skrevet

Jeg har riktignok ingen 540i, men heller baby-versjonen på 3,5 liter og 235hk. Det er noe helt annet å kjøre enn en 520i og jeg mener at den ikke bruker merkbart mere. Forbruket på 535i og 528i er så og si identisk. Bilen går på 0,7-0,9 liter på langkjøring, blandet forbruk på 1,2 liter per mil. Bykjøring iht. brosjyre bruker 540i 1,8 liter per mil.

Skrevet

540'n min henta jeg i harstad(140 mil herfra) og kjørte hjem med 0,8 i snitt på mila og snitt fart på 81km/t, så det synes jeg er ganske så bra til at den veide over 2tonn på den turen... men om du er nøye med forbruk, kjøp elbil ;)

Skrevet

Forbruk er ikke så stress. Men hadde en Mb ml320 før. Den var et mareritt i rare og dyre deler og spesialarbeid. Masse faenskap som måtte spesialbestilles. Jeg tar noe sånt på en 10-12 år gammel bil men På ml'en ble det så mye drit at det ødela hele greia. Så det jeg lurer på er hvor mye mer kostnad det er på 540 vs 523. Synes den har vært herlig, men har skitur drømt om en 540i. Har en 81' jaguar 4.2 så forbruk er jeg kjent med;)

Skrevet

Jeg har hatt E39 523iA og E34 540iT. 540`n med manuell.

Forbruksmessig vinner 523 alle disipliner, trass i automaten. Men så er den på langt nær like kvikk heller, selv om jeg syns dette var et meget hyggelig bekjentskap også.

Så langt i rekken av BMW-biler jeg har hatt, så er favorittene min E34 540i (forutsetter manuell kasse) og E28 518i (med servo).

Kjører i dag en E46 330d, men trenger nok litt tilvenning til diesel og alt som har med det å gjøre.

Dessuten syns jeg den er litt for ny. Følelsen forsvinner. Men kona er fornøyd, og det er viktig :?

Fra 540i til 330d....sier seg selv! Lyd, gange, respons osv.

Nei, løp og kjøp! Men jeg føyer meg inn i rekken av de her som sier at du bør finne deg en med manuell kasse. Jeg opplevde dette som nesten to forskjellige biler.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...