SAF Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2012 Nye bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Desember 9, 2012 Share Skrevet Desember 9, 2012 Du er sikra på vinteren ser det ut som Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SAF Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2012 Det er grom bil det her! Sinnsykt morro med så mye hester å helt perfekt oppsett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen.s Skrevet Desember 14, 2012 Share Skrevet Desember 14, 2012 Så denne bilen i Gol forrige lørdag! Sinnsykt grom bil!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SAF Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Hehe, du gjorde det ja Grom den! Men motoren raste i helga.. Å er under to uker siden jeg handla bilen.. Hva burde jeg gjøre med dette? Heve kjøpet? Forje eier betaler det det koster å få motor i orden?? Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 http://www.forbrukerradet.no/dine-retti ... ivatperson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Vart det privat kjøp? (står sikkert i tråden tidligere men har ikke tid akkurat nå å se etter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Uflaks du har da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Kjenner jeg blir frustrert på dine vegne! Du skal ha 2års reklamasjon, men det kan bli en lang og slitsom prosess, særlig rettens vei. "Selges som den står" er litt ansvarsfraskrivende, med du har fortsatt rettigheter! F.eks. hvis det står at den er strøken, eller det er vesentlige mangler selger ikke har/burde opplyst om. Eller hvis noe ikke var "forventet skulle skje" utifra annonse,generell stand, dokumentert vedlikehold, kmstand etc. HVIS du vil prøve på erstatning direkte fra selger, eller via retten, må du ikke finne på å røre bilen! Ikke fiks noe, ikke betal noen for å fikse noe! Takst/skaderapport og grunnlag for skaden, derimot, er sikkert greit å finne ut av. Hvis det ikke går noen vei, må du bite det sure eplet. Eller så kan du prøve på en 50-50 der kjøper og selger deler regning. Kan smake hyggeligere for begge! Ville nok satt meg ned med eller tatt en prat med en som har god peiling, forbrukerrådet osv. Gjennomgå kontrakten og rettigheter, så megling med selger eller evt. rettsak/forliksretten. For noen år siden kjøpte jeg et råttent eple. Var så dum og ikke fikk tilstandsrapport. Den ble lovpriset i annonsen og alt var på stell. Den virket fint på prøvetur og hjem til Bergen. Sjekket ikke under panseret en gang. Når jeg kom hjem og skulle peile, gikk ikke panseret opp. Måtte åpne med skrujern. Ja! Rammevangene var vridd. Sjekket bak bakfanger..Kollidert og ikke rettet der også gitt. Rett på tilstandsjekk.."Bilen burde hatt kjøreforbud! Verste jeg har sett på 20 år" Farlig ditt, farlig datt. motor lekker og har svekket kraft, bremsesystemet var på trynet. Alt var lappet sammen med delebiler for å dekke div. kollisjoner. Dette var første bilkjøp alene. Ung og uerfaren. Nå som jeg har mekanisk utdannelse og praksiserfaring, hadde jeg ledd meg skakk om en annen hadde gjort det samme. Syntes synd i vanlig dødelige uten grunnleggende peiling på bil. Hehe Men poenget er at dette tok vel 6-8 måneder å ordne opp i. Dette var ren svindel og veldig lett å skjønne. Heldigvis sto faren til bondegutten som medeier i vognkort, så han ble dratt med inn i svindelsaken. Etter 6-8 måneder fikk jeg ca. halve summen tilbakebetalt, og fikk beholde bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SAF Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Er 10 dager siden jeg henta bilen.. Var privat handel ja.. Skal ringe forbrukerrådet imårra.. Min løsning er at han betaler regningene eller henter igjen hele bilen! Ga nærmere 300 tusen for den bilen, den skulle være i topp stand.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Feit Impreza, sikkert sjefs vinterbil. Men du skulle jo glatt handla deg Cosworth, skikkelig oldschool racer, og mye heftigere lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Er 10 dager siden jeg henta bilen..Var privat handel ja.. Skal ringe forbrukerrådet imårra.. Min løsning er at han betaler regningene eller henter igjen hele bilen! Ga nærmere 300 tusen for den bilen, den skulle være i topp stand.. Har du snakket med selger ? Kanskje en idè å ringe han først å høre? Spørs jo helt hvordan du har behandlet denne bilen også i de 10 dagene? Turbotrykket skrudd opp? Sier ikke at det er din feil, men det går igjen at folk som aldri har eid turbobil klarer på "mystisk" måte å rase de etter kun kort tid (motor eller girkasse) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SAF Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Har ringt han, han sier jeg skal sette bilen på et verksted som ikke har noe med noen av oss å gjøre for å få et svar på hva det er.. Men jeg er jo ikke interessert i å betale den regninga i hovedsak.. Bilen har gått på 1 bar ladetrykk.. Turbotimer å hele pakka, så det skal ikke være noe problem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SAF Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Per Gulbrandsen, AutoConsult som har bygd den opp.. Datasprut osv, ikke fikla noe med i mitt eie.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Fet subaru ! Kjørt tom for olje ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå