Gå til innhold

18 årsbilen! :)

SAF
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 351
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den saken er allerede i gang :)

Advokat var første innhenting, men la det litt på is siden vi skulle sende bilen til Gulbrandsen å få tilstand.. Ble enig med forje eier om dette, å rådelager er det iallfall.. Noe jeg mener er slitasje, så nå skal saken opp for fult! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken er allerede i gang :)

Advokat var første innhenting, men la det litt på is siden vi skulle sende bilen til Gulbrandsen å få tilstand.. Ble enig med forje eier om dette, å rådelager er det iallfall.. Noe jeg mener er slitasje, så nå skal saken opp for fult! :)

Bra!! Rådebank kommer ikke av seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bekjente med ny Impreza, og det er den dårligste bilen han har hatt. Går i nødmodus sporadisk, man hører hver jævla stein som spruter i hjulbuen, og interiøret knirker hull i huet på han ;) Jeg disser absolutt ikke ditt bilvalg, men prøver jo å påvirke deg så du kjøper BMW neste gang. Du får ha veldig lykke til i rettsprossen, skaff deg fagkyndige som kan tale din sak, og legge frem at slikt ikke plutselig bare skal skje :) (Han bekjente får sin nye BMW etter våren....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen har tapt seg i verdi lenge før du kjøpte den. Drit i hva som feiler motor og tidligere skader. hjelper ikke at forrige eier betaler utgiftene.... Du har betalt for mye for bilen uansett.

Du må få hevet kjøpet å berge pengene dine. Vil du absolutt ha en 4x4 subaru vrx så kjøp en annen. Dette er ikke STI versjon i følge vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være vanskelig, det må bevises at selger har holdt tilbake opplysninger som an burde visst om før han solgte. Dette kan verkstedet finne ut av hvis de har peiling. eks. hvis et rådelager har skjert seg, og slått hull i blokka pga. at du har kjørt tom for olje. kan en mekaniker se stor slitasje inni motorn så skyldes ikke det at du har kjørt tom/til laveste nivå og olje-lampa lyser, mener å huske at du har skrevet tidligere at lampa ikke lyste ? Slitasjen kan bære preg av at den har skjedd for mange 1000 km. siden.

Storesøstera mi opplevde at det skjedde på Toyotaen sin. Den blei sjekka av orginalverksted og Toyoa måtte ta regninga på 60 000,- Bilen var 6 år tror jeg, men søsters er medlem i KNA (kongelig norsk automobilklubb) Juristene deres klarte å bevise at slitasjen/rådeskaden hadde oppstått i garantitiden (5 år) :)

Peis på ! med dyktige advokater/jurister. ikke gi opp. har du eller ? han du kjøpte bilen av NAF eller Falck medlemskap ? så sett de på saken det er jobben deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det hjelper noe, men dette må da være utrolig dårlige motorer?

Har ikke peiling på disse bilene, men kjenner 3 stk som har hatt slike. Alle 3 har hatt motorhavari. Den ene av de har hatt havari 2 ganger og står nå på sikkert tredje året og ruster i hagen hans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Lenge siden oppdatering.. Etter mye frem å tilbake, først fikk jeg beskjed om shortblock, så får jeg telefon om at hele motoren er ødelagt, fordi lagerbokkene har løsna å stempla slått opp i toppene.. Samme kveld handler jeg meg ny motor, en grom wrx sti motor bygd i England.. Så da får vi håpe det funker denne gang! Får igjen bilen til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...