Chris_ Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Heia Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miklysa Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 ..selvsagt ikke norsk nei Og din utfyllende forklaring på den uttalelsen er? altså. er jo utlendiger som han her som lager kvalme og dårlig rykte for utlendiger. sier ikke at det ikke finnes mange reale utlendiger, bare at det er alt formange av de som ikke er det:) fikk faktisk en artig meldig av han her tiligere i dag. på den sto det nøyaktig dette: Husk en ting alle albanerne i skien holder et øye med deg:) du er ferdig så ikke vis deg igjen koslig meldig:) +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Den melding der burde du gå til politiet med, og i tillegg forklare hele saken. Jævla innvandrer pakk, skulle vært forfulgt på samme måte som jødene under krigen. Det er alltid trøbbel og styr med dem, kasta ut en Iraker eller noe fra jobb etter han laga noe kvalme å bråk. Jævlen venta på meg til jeg var ferdig og skulle hjem, sa han hadde bilnummeret mitt og visste hvor jeg bodde. Skulle visst komme en hel gjeng å besøke meg fordi jeg hadde behandlet han dårlig og vært frekk "Folk som stjeler behandler vi dårlig. Bare prøv å oppsøk meg hjemme, da skal jeg love dere spetakkel!" sa jeg. Men det er jo ikke hyggelig selv om jeg vet at denne trusslen ikke var reel da, derfor var jeg litt tøff i trynet tilbake. Hadde nok ikke vært det hvis jeg ikke viste hvem dette var. Som en bekjent sa: Hvis du sitter i en bil uten bremser eller mulighet til å stanse som er på vei ned en bratt bakke, og i bunnen av den bakken er det ett gangfelt hvor det går to mennesker over. Den ene er en nordmann og den andre en innvandrer(pakkis, albaner, kurder etc)og du kommer uansett til å kjøre ned og drepe en av dem. Hvem velger du å "ofre"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Jeg synes at den "ligningen" var av det stygge slaget, men jeg er samtidig ganske sikker på at den er mer sann enn vi liker å tro. Bare se på EU samarbeidet når det gjelder flyktninger og grensekontroll. EU-kommisjonen hisser seg opp over Danmark fordi den danske regjeringen er lei av at østeuropeere raner danske hjem og derfor ønsker en grensekontroll også ved utreise fra Danmark. En trussel mot hele EU-samarbeidet roper kommisjonen, mens Italia skuffer flyktninger fra Libya videre til Frankrike så hurtig som det kan la seg gjøre og Frankrike innfører lokal grensekontroll til Italia. Nope... vi er våre egne nærmest enten vi liker det eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Herregud, Fredrik 90.. Hva feiler deg?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Herregud, Fredrik 90.. Hva feiler deg?! Hvilken verden lever du i?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Jeg spør deg det samme, Fredrik. Ta deg en pause fra Wikipedia og let etter menneskeligheten din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Det er jo flust av nye gamle landsmenn her på forumet, tror ikke at de setter pris på å bli uthengt på den måten. Jeg har ingenting til overs for kriminelle jævler selv, men jeg er åpen nok til å forstå at alle land har sine egne drittfolk inkl Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Jeg spør deg det samme, Fredrik.Ta deg en pause fra Wikipedia og let etter menneskeligheten din. Du er i det saklige hjørnet i kveld forstår jeg. Jeg har absolutt ikke sansen for måten Fredrik viser sine frustrasjoner på (som jeg argumenterer for), men jeg er helt sikker på at han på mange måter har rett i at folk er temmelig selektive når de blir presset. Mange steder er problemene med innvandring så store at folk ikke vet deres arme råd. Vi har flere bydeler her i Århus som nærmest er tømt for alminnelige familier (danske som innvandrere) pga. innvandrerbander som sprer frykt og fordervelse. Politiet er nærmest sjanseløse med mindre de dukker opp som en hel bataljon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Heller usaklig enn umenneskelig. Jeg får sitere en vis venn, "jeg ville drept han kuken som sist mekka på bilen min" Jeg har den dypeste sympati med trådstarter, det beste er nok å gå til politiet og fortelle hele historien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Herregud, Fredrik 90.. Hva feiler deg?! Når skal du gi deg med å være selvutnevnt moralpekefinger her på Bimmers? Har sett det i flere tråder her nå! Ingen har behov for å høre hva du synes om andres holdninger er til diverse ting som kommer fram her! Meg feiler det ingenting annet en at jeg er grundig lei hvordan enkelte innvandrer tar seg til rette her i landet uten å bli straffeforfølget. Jeg har ingen ting i mot skikkede innvandrere som oppfører seg, og jeg hadde behandlet en nordmann som stjeler på akkurat samme måte. Forskjellen er at nordmannen har lettere for å forstå at folk reagerer som de gjør når han har stjålet fra dem. Innvandrere forventer at vi skal respektere dems kultur og lover når vi er i dems hjemland, da er det ikke formye forlang å forlange det samme fra dem som er her hos oss. Har du et problem så er det deg det virkelig feiler noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Heller usaklig enn umenneskelig. Nå retter du smed for baker. Jeg er ikke umenneskelig (som jeg påpeker i mine innlegg), men jeg erkjenner at innvandring av det slaget vi opplever nå har store skyggesider. Vi bør kunne snakke åpent om utfordringene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Holder helt med Fredrik'ene her, jo mer v fornekter åpenbare problemer med innvandring jo mer lidelse vl det føre til i det lengre løp, for begge parter. Begrepet respekt er ihvertfall et stort problem i innvandringen. Nordmenn forstår respekt annerledes enn de fra Midt-Østen. Det verste av alt er at vi har soldater i alskens land som kun vil oss vondt. Få dem hjem og plasser soldatene på grensekontroll her hjemme istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Sånn er det å henge på forumer, en kan ikke være enig med alle. Jeg er ihvertfall enig i at åpenhet er viktig. Det som får meg til å se rødt er ønsket om ett nytt holocaust. Hvis vår generasjon allerede har glemt hvor forferdelig det var for mange under andre verdenskrig har vi all grunn til å bekymre oss for fremtiden. Jeg håper virkelig ikke at du er så ekstrem som jeg først oppfattet deg som Fredrik. Du har hele tiden virket som ett oppegående menneske med sunne verdier. Det er ihvertfall inntrykket mitt etter noen år med smuglesing i diverse tråder her på forumet. Jeg er selvfølgelig enig i at innvandringspolitikken de fleste vestlige land fører i dag er feilslått. Det burde igrunn si seg selv at det må bli uenigheter når mennesker fra mange forskjellige kulturer skal prøve å fungere sammen. På den måten er jeg glad for at jeg bor i gokk. Det største issuet jeg har med denne diskusjonen er hvordan alle fra det fjerne utland generaliseres som kriminelle. Tilslutt vil jeg tilføye at mine pekefingre totalt mangler moral, ikke liker jeg å peke heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Jeg håper virkelig ikke at du er så ekstrem som jeg først oppfattet deg som Fredrik. Du har hele tiden virket som ett oppegående menneske med sunne verdier. Det er ihvertfall inntrykket mitt etter noen år med smuglesing i diverse tråder her på forumet. Jeg er selvfølgelig enig i at innvandringspolitikken de fleste vestlige land fører i dag er feilslått. Det burde igrunn si seg selv at det må bli uenigheter når mennesker fra mange forskjellige kulturer skal prøve å fungere sammen. På den måten er jeg glad for at jeg bor i gokk. Det største issuet jeg har med denne diskusjonen er hvordan alle fra det fjerne utland generaliseres som kriminelle. Tilslutt vil jeg tilføye at mine pekefingre totalt mangler moral, ikke liker jeg å peke heller. Jeg tror ikke at vi er uenige når alt kommer til alt, men jeg er veldig følsom for alt som smaker av strutsepolitikk, generell naivitet og hoven belæring. Folk på min alder som har vokst opp i Groruddalen flykter i frustrasjon og desperasjon pga. en totalt feilslått innvandringspolitikk. Slikt har jeg respekt for og noe seriøst må gjøres hurtigst mulig. Utfordringen med den store innvandringen er ikke innvandrerne i seg selv, men etter min mening derimot altfor velmenende politikere og mange andre med et altfor snevert syn på saken. Vi må i en mye større grad stille krav til innvandrerne... slutte med å forstå innvandrerne ihjel. Mange innvandrere påpeker det samme og er grundig lei av kravmentaliteten som hersker i mange innvandrermiljøer. Vi skal stille menneskelige og siviliserte krav som medborgere i vårt samfunn. Vi har alle et ansvar for å skikke oss vel samt forsøke å gi mer tilbake til samfunnet enn vi får. Alternativet er separasjon fremfor integrasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå