Gå til innhold

Reversen er borte?! e39 med automat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo helt utrolig at det er laget noe så elendig patent på den reversen, og at oljen skal vare på livstid.. Blir bare mere og mere sjokkert jeg.

Får se hva jeg skal gjøre med det, er ikke bare bare å punge ut 25k for reprasjon av kassen heller =/

Skrevet

har hørt om mange med havari på reversen. har hørt at man bør være veldig forsiktig med å gi gass i revers. og STÅ STILLE når man setter bilen i gir selvfølgelig

ville vurdert en brukt kasse jeg egentlig..

• 6 months later...
Skrevet

Får sikkert kjøpt revers trommel og skiftet denne. Er resten av kassen grei går det jo ann å skifte den uten å overhale kontrollsystemet og resten av lamellene.

Skrevet

er oljen svart og lukter brent så kommer det av at en lamellpakke har utslitte lameller.

oljeskift hjelper ikke noe her.

ut med kassa og bytt lameller og pakninger/tetninger.

ved lavt oljenivå så er reversen det første som lider og evt brenner opp.

Skrevet

Dette bekymrer meg sterk som har en 523 fra 96.. Jeg begynner og bli livredd for den automatkassen, og frykter at hver dag er den siste.. Det blir oljeskift til sommer det er sikkert. Det er helt uholbart at BMW skal selge slikt tull.. Vet man om det er blitt noe bedre på nyere biler da jeg ønsker meg ny bmw med automat? Er det feks blitt oljeservice på kassene nå, og ikke slik livstidsmøkk?

Skrevet
Dette bekymrer meg sterk som har en 523 fra 96.. Jeg begynner og bli livredd for den automatkassen, og frykter at hver dag er den siste.. Det blir oljeskift til sommer det er sikkert. Det er helt uholbart at BMW skal selge slikt tull.. Vet man om det er blitt noe bedre på nyere biler da jeg ønsker meg ny bmw med automat? Er det feks blitt oljeservice på kassene nå, og ikke slik livstidsmøkk?

hadde ikke ventet med oljeskift...

Skrevet

Det er ingen tvang å beholde olja på livstid. Det er bare Bmw som påstår at den holder like lenge som bilens forventede levetid. Dette vil i noen tilfeller stemme og andre ganger ikke. Bilens forventede levetid i Norge kontra andre land med normale avgifter er ganske forskjellig. Når det er sagt så anbefaler de som driver seriøst med automatkasser å skifte olje på hver 60.000km sånn cirka så jeg må bare si meg enig med Morty999 her, hvorfor vente med oljeskiftet når du er så nervøs?

Skrevet

Mange har havari i rimelig kort tid etter bytte. Dette tyder på at veldig mange ikke vet at åsn man bytter på disse kassene. Jeg anbefaler da å lese godt om dette hvis du ikek har gjort dette før. Så evnt ta et bytte i kort tid etter og da ny olje kan løsne på gamle avleiringer som setter seg fast...

• 1 month later...
Skrevet

Samma drit har skjedd med meg , for andre gang. Første gang var det med en Huyndai automatkasse , reversen forsvant , lameller som var svidd.

Nå nylig så ble det plutselig kødd med kassen i 335i som eg har E92 2007 kun kjørt 77000 , noen harde km ....

Under kjøring , normal kjøring så hoppet turtallet litt i forkant og så spratt kassen i nødmodus , med melding transmission faulty.

Denne forsvant etter stopp/start men probleme dukket opp like etterpå.

På veien hjem så skulle jeg stoppe på butikken å handle før eg avsluttet turen , men fra butikken så oppdaget eg at reversen var gone , borte vekk....

Og underveis hjem så takket girkassen for seg og det ble parkering litt før planlagt.

Har funnet firma og ny kasse , kasse koster meg 5000,- komplett og siden prisen er så lav så tar jeg full overhaling på denne før jeg tar den med meg hjem til Norge igjen.

Hvis det er noen som leser her som vil henge seg på er det bare å gi en lyd , har ikke reist enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...