Gå til innhold

Org.98 E36 M3 RIP. NY ///M-BIL I GARAGEN! Org.05 E46 M3

Anbefalte innlegg

En verditakst på en kondemnert bil skal gå ut i fra hva det koster å skaffe tilsvarende bil fra en forhandler i det området bilen sogner til. (Ikke nødvendigvis en merkeforhandler) det skal derfor på en eller annen måte dokumenteres fra enten et skriv fra en forhandler, eller om det er tatt ut et utdrag av priser på tilsvarende bil hos forhandlere i nærområdet.

Nå er det dessverre ikke en M3 3.2 smg hos annenhver bruktbilforhandler, og det er nok det takstmannen skal frem til med "ola nordmann".

Finnes det ingen kjøpekontrakt fra du kjøpte bilen? Den kan være med å sette et utgangspunkt for hva bilens verdi ville vært idag om den var hel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå sakt meg enig med takstmann... Endte på 250k. Ikke helt fornøyd, men det er ikke så himla langt unna, og langt bedre enn 200k

Har også fått pris på vraket! Noen her som driver sertifisert bilopprettingsverksted og vil kjøpe denne for meg? Man får ikke kjøpt den privat dessverre.. Kontakt meg på pm, så får du alle opplysninger om pris tilstand osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sakt meg enig med takstmann... Endte på 250k. Ikke helt fornøyd, men det er ikke så himla langt unna, og langt bedre enn 200k

Har også fått pris på vraket! Noen her som driver sertifisert bilopprettingsverksted og vil kjøpe denne for meg? Man får ikke kjøpt den privat dessverre.. Kontakt meg på pm, så får du alle opplysninger om pris tilstand osv.

du har nok rett på vraket men ikke registrerbart!

det fikk jeg beskjed om fra min takstmann hos gjensidige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vraket skal du som privatperson ha lov til å kjøpe tilbake!

Du har bare ikke lov til å registrere den før sertifisert verksted har kontrollmålt og/eller rettet bilen.

Stå på ditt og forlang å få kjøpe tilbake vraket.. :)

Du får det sikkert for slikk og ingenting, og da kan evt tjene en god slant på delesalg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en annens skyld for at du skal kunne kjøpe den opp. Men siden dette er din skyld eller delt skyld(husker ikke) så må en oppretter kjøpe den opp for deg, som du sa.. Kjenner forresten en som kan gjøre det, i Oslo. Så du får si ifra hvis du ikke får tak i noen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ikke være en annens skyld for at du skal kunne kjøpe den tilbake..

Bilen er jo fremdeles hans, hvis han ikke har fraskrevet seg den. Da er det hans rett å beholde bilen hvis han ønsker det, han får bare litt mindre utbetalt, altså "kjøper" han tilbake bilen sin. Det der med at kun opprettere får kjøpe kondemnerte biler tror jeg kun gjelder hvis forsikringen overtar bilen og en annen, uavhengig part ønsker å kjøpe bilen.. Uten at jeg skal si meg for sikker på sistnevnte. Forsikringsselskapene gjør seg ofte vrange på dette med å få kjøpe biler tilbake (google og se selv), men det skal la seg gjøre. Spørsmålet er bare hvor mye penger de tilbyr deg og hva som blir mest lønnsomt.

Har selv kjøpt tilbake en kondemnert lettsykkel (hvor jeg fikk skylden) og har sett flere både skyldige og ikke skyldige som har fått kjøpe tilbake bilene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Hehehe, forsto ikke hvorfor jeg ikke fant noen av innleggene mine! nei, ikke ny bruker. var bare så lenge siden jeg har vært inlogget at jeg hadde glemt passord og brukernavn. tydligvis har jeg enda en bruker som jeg logget inn på...

Nei, fikk ikke kjøpt vraket.. :/ Driv å ser etter ny m3 nå faktisk. men så utroli vanskelig å finne noe som er i nærheten så bra som den siste..

Forresten så mener jeg han som kjøpte vraket fikk det for 32.000kr !! å vraket har stått urørt utendørs i over 1 år nå.. jeg får helt vondt av å se den ruster og blir enda mer skrot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Er vel bilskadesenteret som har kjøpt den, er det ikke?

De pleier å kjøpe skadebiler og rette dem når de har dødtid, men det kan ta lang tid før det blir gjort noe med dem. (har jobbet der selv) Hvis den fremdeles står der har de nok en plan med den kjenner jeg dem rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er utrolig synd det med bilen din rip.

og det som er noe dritt er at når man vraker en bil får man som regel aldri igjen det den kunne gått for på salg til andre folk.

de følger listene sine og driter i om du taper 100k på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...