Gå til innhold

Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012


 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Takk for det Vidar, morro at noen følger med. Synes det er morro å ta bilder å sette meg ned på kvelden og oppdatere litt. En tråd uten bilder blir fort lukket.

Legger med ett bilde av den lille modellbil og whiskey samlingen min som under tvil fikk hedersplass på loftstua. E24 er selvfølgelig med:

b81xlnwpvz7dwq62dz8f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva må byttes for å få ratt fra e24/e28 (eks. m-tech1) etter '85 inn i en bil med splines for tidligere ratt. Snevert utvalg fra denne tiden og lite å oppdrive. Har ett tidlig sportsratt idag, men det har løsnet i stingene.

Legger med ETK bilder:

quk139bvb0asnkijqjrj.gif

rvk7nwb1kkwzq6i5s3sx.gif

ki3enzzf4l91i68nk4yy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tilpasninger sesongen 2013 er på plass:

Olje, filter, luftfilter, bensinfilter, ny coupevifte, 2x bærearmer, 2x casterstag m. foringer, 2x parallelstag, 2x stabstagforinger, lyspærer og batteri for instrumentet og en tåkelyspære. Går en vibrasjonsfri sommer i møte:

bzcbd0jdiiqf74s2nyar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ja bare originalt. Vurderte lenge Febi eller Mahle til forstillingsdeler, men har hørt så mye om begge deler at jeg safet med originale deler. Måtte blø litt, men tror det er verdt det på denne bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilpasninger sesongen 2013 er på plass:

Olje, filter, luftfilter, bensinfilter, ny coupevifte, 2x bærearmer, 2x casterstag m. foringer, 2x parallelstag, 2x stabstagforinger, lyspærer og batteri for instrumentet og en tåkelyspære. Går en vibrasjonsfri sommer i møte:

[ Bilde ]

Der var det løsninger på endel velkjente problemer. Som Fredrik 90 er inne på blir originaldeler aldri feil, men jeg skal innrømme at jeg selv lurer på å eksperimentere med forstillingsdeler fra Meyle neste gang - bare for å danne meg en fersk, egen mening om dem.

Vedrørende batteri for instrumenthuset, tilsier 84-modell at du har den tidlige utgaven som ikke har batteriet på hovedkortet, men på et eget, mindre kort. Har du sjekket at dette kortet er i god stand, eller tar du ganske enkelt sjansen foreløpig på at et batteriskifte vil være tilstrekkelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Planen var å gå for ett oppgradert ebay kort, men etter at Moepower fikk problemer med feil visning av km/t etter bytte av dette tenkte jeg og spare pengene å heller bytte batteri i første omgang. Alt indikerer at det bare er batteriene som er dårlige da alle funskjoner fungerer etter jeg har kjørt en halvtimes tid. Tiden vil vise.

Ellers så skal det meste komme i orden med det siste innkjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ESveen changed the title to Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...