Gå til innhold

Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012


 Share

Anbefalte innlegg

Prosjekt skinninteriør: Del III - Montering av bakseter

Nordbakken: Takk :)

Siden det er så mye venting i mellom behandligene, tar vi enda en update. Baksetene ble kun renset og påført leather milk. Desverre vises noen skjolder igjenom som var der i fra før. Spørs om det blir en oppfarging etterhvert. Heldigvis er det ingen rust rundt tårn eller noen av partiene bak baksetet. Alt ser bra ut med unntak av det digre hullet for suben.

7x6oqs3szkmo7x9w7mmy.jpg

cwouvg1otz1ebb81lizm.jpg

tujserwg6apxxt9zsdsi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt skinninteriør: Del IV - Ferdig med farge

Dette er etter farging, lar de for sikkerhets skyld stå å tørke til i morgen. Da blir det Leather Milk behandling før setene settes i bilen. Det ble litt skrukkete der hullene ble limt, men trur det mykner seg opp etter en runde med milk. Jeg er meget fornøyd og håpet at fargen holder seg en stund.

hg87ilzg7wiq83qxo38t.jpg

Før:

l7wda2ti2v83x36vza8j.jpg

Etter:

dpn4vd7n4h41sxsvn8i7.jpg

Før:

v0iovcs3kawgu1w7wrqj.jpg

Etter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akkurat samme jobb jeg skal gjøre med mine e24 skinn stoler.

Er det den swisswax leather care pakken du kjøpte?

Hvilken farge kjøpte du? Hvor mye gikk det med..? Syter litt med kostbare produkter første gang uten og vite om det blir for lite eller for mye :)

Kjempe jobbb ogmen fin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk settet i julegave av samboeren, men tror hun kjøpte delene løst og ikke settet. Regner med settet inneholder en børste og en klut i tillegg til tre flasker med rens, farge og melk? Det gikk ikke med mye farge, tok kun framstolene men i to runder. Tror ikke halve flaska er brukt. Kan tenke meg at det er mer enn nok til ett komplett interiør med to strøk.

Fargen er fra swissvax og heter Letaher healer F034 (fargekode) hvit flaske på bildet.

Produktene:

55vd0j0n7usyedpkqxuq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo helt løk på dette området, men jeg har jo nytt skinn i bilen min. Er det noe av dette jeg kan/bør bruke for å vedlikeholde/preservere skinnet i min bil?

Du skal ha et slikt sett Ivar, først vask/rens, så smører du inn setene med skinnmelk. slik at skinnet holder seg mykt og fint over tid.

http://www.swissvax.no/produkter/skinn- ... r-care-kit

flott jobb med setene dine ESveen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Einar! Ser jo riktig bra ut dette :)

Jeg og hadde faktisk en runde på skinnsetene i 540i'n på søndag med rens og påfølgende impregnering. Setene er jo i utgangspunktet pene og myke i den men jevnig vedlikehold er jo alfa omega på skinn som med så mye annet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det folkens. Ikke bare ble det mye bedre å se på, men bilen ble "bedre" å kjøre nå som ryggen og bakplata sitter som den skal. Får prøve å få tak i gassdempere til setene. Tror ikke de skaffes via BMW lengre, noen som vet av leverandører av små gassdempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er bare helt fantastisk. Skulle ønske jeg hadde tid, ork og glede av å holde på med slik detailing som du utfører på bilen din Einar... Jeg må jo manne meg opp til å selv vaske bilen for hånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Pedi. Skal ikke skryte på meg detailing skills, men liker å fikle med slikt innimellom. Dessuten er det eneste måten æ lære på når en gammel bil krever mye stell og "spesiell" kompetanse. Ikke alt man kan få hjelp til på den lokale Snap Drive'n....

Bilen ble i helga brukt til noe fornuftig. Svigerfar fikk æren av og kjøre samt gifte bort eldste dattera si. Så nå er jeg lykkelig gift. Bildet er tatt i kjelleren på Clarion Brattøra, der bruden lå siste natta før vielsen. Bilen ble ikke overdådig pyntet men fikk påskrift i bakruta:

8ii91ah963s7onlwmpys.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ESveen changed the title to Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...