frecjoha Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Har nå en BMW E87, kan jeg ettermontere noe ekstra utstyr? F.eks: Automatisk Innvendig speil (automatisk avblendbart) & Alarm Hvor kan jeg eventult kjøpe dette, snakker nå om original deler og hva ligger prisene på?
Simennzz Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Dette er mulig ja, enkleste er å snakke med en BMW butikk, som kan skaffe deler og eventuelt sette det på for deg.
awt Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Det går fint, men jeg ville for alt i verden ikke satt denne jobben bort til en forhandler. De hadde nok gjort en god jobb og alt det der, men det hadde blitt sinnsykt dyrt, og da kan du liksågodt selge bilen og kjøpe deg en ny med dette utstyret. Skal du gjøre dette må du tråle internett for andre så har gjort det, lese deg opp og ned til du forstår hva du må gjøre, tråle eBay eller andre steder etter deler og deretter ta jobben selv. Det kan hende du må til en forhandler for å kode dette, men det trenger ikke være så dyrt. "Vanskelighetsgraden" varierer selvfølgelig etter hvilket utstyr du monterer, men ting som dette innebærer somregel litt trekking av ledninger, kobling og modifisering her og der. Det krever somregel også en god del demomtering. Husk at det kan være flere modeller som deler det samme utstyret, så om du finner noen som har gjort noe tilsvarende på f.eks. en 3-serie kan dette fungere. Hvis du ikke tror dette er noe for deg er det nok bare til å glemme det først som sist.
mudbug Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Har nå en BMW E87, kan jeg ettermontere noe ekstra utstyr?F.eks: Automatisk Innvendig speil (automatisk avblendbart) & Alarm Hvor kan jeg eventult kjøpe dette, snakker nå om original deler og hva ligger prisene på? Det er lett med ettermonteringskit fra BMW. Det er en EBA som viser deg hvordan du gjør det. Alt ettermonteringsutstyret må du kode for det ekstra du setter på bilen. Jeg kjøpte innenspeil på Ebay 60 EURO. Det tok 5 timer pga jeg hadde montert avblendbart på M5 speil også. Her er min DIY http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=184102 Det blir fort med penger hvis BMW gjør det for deg. Du kan gjøre det selv og BMW koder for deg. Det er fantatisk med avblendbart speil. Det er mange som kjører høyere bil for tiden, så blender lyset rett på dine øyene. Det er så irritert.
Alpejohn Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Ikke noe problem og ettermontere nei, har selv montert ganske mye på min egen, blant annet garasjeport opner, ryggekamera (orginalt bmw) innerspeil med kompass (dette var PNP) Har autodim inv og utv fra før TV modul har jeg montert også.. Har fortsatt ikke montert noe som har måtte kodes Har du litt peiling på elektrisk i bil, og lese koblingskjema så er det null problemer
Lommelom Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 garasjeport opner, innerspeil med kompass (dette var PNP) Jeg låner tråden litt lurer litt på det innerspeilet som du monterte.Skal gjøre det samme med min E60. Plug and play sier du.noe DIY på det?? Jeg skal ha garasjeport åpner på inner speilet eventuelt kompass om jeg finner dette på ebay. Ser at E39 og E60 bruker samme speil
Alpejohn Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 garasjeport opner, innerspeil med kompass (dette var PNP) Jeg låner tråden litt lurer litt på det innerspeilet som du monterte.Skal gjøre det samme med min E60. Plug and play sier du.noe DIY på det?? Jeg skal ha garasjeport åpner på inner speilet eventuelt kompass om jeg finner dette på ebay. Ser at E39 og E60 bruker samme speil Jeg gjorde egentlig ikke annet en å bytte speilet Har auto dim inv og utv fra før, så strøm var der, plugget det inn, og kompasset funka med en gang Er også alarm diode der, men har ikke alarm så den funker ikke. Hvordan det er med garasjeopner på speilet, om den funker uten videre vet jeg ikke, men ikke umulig det altså, om du har auto dim speil Jeg har den opneren som sitter i taket mellom mic'en og takluke bryteren Eneste du bør kikke på er hvordan du demonterer speilet, men om du søker på google så finner du det Er vist fare for og knuse frontruta, når du vrir det av. Men så lenge du gjør det rett så går det bra Derfor det er viktig og finne ut nøyaktig hvordan det gjøres.
ogee1 Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Jeg fikk byttet speil på garanti på min bil fordi det sluttet å blende ned. Da brukte BMW nesten en time på jobben, og jeg fikk inntrykk av at det var fordi de gjorde noe koding etter at de hadde montert det nye speilet. (Kalibrering av lysmåleren?) Jeg smugkikket forresten på verkstedordren og så at prisen på det nye speilet var rundt 6500,-. (Automatisk avblendbart pluss garasjeportåpner.)
Alpejohn Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Du finner dem til en bedre pris på ebay.com og .de vertfall Jeg brukte vel en hal time da jeg bytta, men slet litt med dekslene rundt, viste ikke helt hvordan dem skulle tas fra hverandre, men selve speilet bytta jeg på under 10 minutter
awt Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 e39 og 1-serie kan nok ikke helt sammenlignes. e39 deler system med e46, e38 osv, mens 1-serie deler med e9x, e6x og den gjengen der. Ting som muligens ikke krever koding på e39 kan godt gjøre dette på 1-serie. Navigasjon er et eksempel på dette. I tillegg kan gjerne ting være litt mer omfattende jo nyere bilen er.
ogee1 Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Å demontere speilet på E87 var i alle fall lett. Dekselet på ruta består av to deler som splittes lett med en liten skrutrekker eller lignende. Så er det bare å vri armen som speilet sitter på 90 grader så den løsner fra festet på ruta og plugge ut kontakten. Lett å montere igjen også, med unntak av dekselet som kan være litt knot å få delene til å klikke sammen. Husk at det ikke er noen av disse operasjonene som krever noe særlig kraft. Så hvis noe ikke løsner, så gjør du noe feil.
mudbug Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 garasjeport opner, innerspeil med kompass (dette var PNP) Jeg låner tråden litt lurer litt på det innerspeilet som du monterte.Skal gjøre det samme med min E60. Plug and play sier du.noe DIY på det?? Jeg skal ha garasjeport åpner på inner speilet eventuelt kompass om jeg finner dette på ebay. Ser at E39 og E60 bruker samme speil Hvis du har ikke antiblend fra før, så har jeg en DIY: viewtopic.php?f=1&t=184102 Du må kode antiblend etterpå som kalles Vehicle order (VO). Det er billigere å kjøpe på Ebay ca. 300 $ med garasjeportåpner, compass, alarm og antiblend http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Auto ... ccessories med compass: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Auto ... ccessories
Lommelom Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Hvis du har ikke antiblend fra før, så har jeg en DIY: viewtopic.php?f=1&t=184102Du må kode antiblend etterpå som kalles Vehicle order (VO). Det er billigere å kjøpe på Ebay ca. 300 $ med garasjeportåpner, compass, alarm og antiblend Supert mudbug Takker
frecjoha Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Skrevet Juni 3, 2011 Hvis du har ikke antiblend fra før, så har jeg en DIY: viewtopic.php?f=1&t=184102Du må kode antiblend etterpå som kalles Vehicle order (VO). Det er billigere å kjøpe på Ebay ca. 300 $ med garasjeportåpner, compass, alarm og antiblend http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Auto ... ccessories med compass: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Auto ... ccessories Men disse passer vel ikke til min E87 (1serie)? Har ingenting der fra før. Eneste det sitter en sånn hvit diode på speilet. Så går det en ledning fra speilet til "taket". Ser at flere kan fortelle at dette fort kan ble veldig dyrt. Hva om jeg selv kjøper speilet (f.eks: ebay), vil da verkstedet montere dette? De skal vel strengtatt gjøre den jobben jeg ber/betaler dem for. Kunne kanskje også tatt turen over grensen (sverige), kanskje de gjør jobben rimligere der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå