VegarVS Skrevet September 19, 2011 Share Skrevet September 19, 2011 nye demobilen på huset etter lanseringen igår! veldig fresh! er like stor skjerm som nye 6`rn forøvirg Akkurat den skjermen der er jo den minste skjermen man får. Navi Professional-skjermen er større. Såvidt meg bekjent er skjermen i 6-serie 10.2", mens den største skjermen i 1-serie er 8.8" eller noe i den duren. hmm, kan godt være det, har blitt fortalt det ihvertfall.. lenge siden jeg kjørte 6`r nå så kan være jeg husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaar Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Var og prøvekjørte en 116d idag, knallrød Sport Line. Ble plutselig høyst aktuelt og selge 520'en og kjøpe nybil. Dog bare 120d eller 118i av de foreløbige modellene som er aktuelle. Ang. fronten så synes jeg den så pen ut i sport line, men blir nok enda grommere i M-sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 F20 med seks sylindre, manuell kasse og M-sport. Det hadde vært en morsom bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 F20 med seks sylindre, manuell kasse og M-sport. Det hadde vært en morsom bil! da må du vente lenge, for da må du vente til neste 1M'en kommer, noe som blir kan ta 2 år, største bensinmotoren til F20 er 128i, men det er kun en 2.0l 4 syl twinturbo motor på 315hk om jeg ikke husker feil, så kommer 1M senere med 3.0l 6 syl twin-bi-turbo som man kan kalle det. den skulle havne på litt over 400hk etter det jeg har hørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Sykt at 128 også blir 4 syl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Sykt at 128 også blir 4 syl. jepp, bmw har nå satt en standard på motorene sine, maks 500ccm per syl, og 400ccm på små motorene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Da får man vel kjøpe en S54 i tillegg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 Sykt at 128 også blir 4 syl. jepp, bmw har nå satt en standard på motorene sine, maks 500ccm per syl, og 400ccm på små motorene Dette var en merkelig uttalelse og jeg tror ikke at den teknisk har noe for seg. Det er sjeldent at omdreiningsvillige motorer har et stort sylindervolum pr. sylinder... og spesielt ikke med en stor slaglengde. Med et lite unntak når det gjelder et par av S-motorene har sylindervolumet pr. sylinder sjeldent vært over 500 cm3. S62B50 motoren (E39 M5) er et godt eksempel på det motsatt iom. at den hadde et sylindervolum pr. sylinder på hele 618 cm3. På den annen side hadde den også en makseffekt ved relativt lave 6600 rpm. S54B32 motoren (bl.a E46 M3) hadde et sylindervolum pr. sylinder på 541 cm3. Mindre bevegelig stempelmasse tillater et høyere turtall. E46 M3 CSL har makseffekt ved relativt høye 7900 rpm. S38B38 har trolig rekorden når det gjelder sylindervolum pr. sylinder... 632 cm3... og makseffekt var ditto ved relativt lave 6900 rpm. Porsche 968 er interessant i denne sammenhengen. Den hadde en rekkefirer på 2990 cm3... altså et sylindervolum pr. sylinder på hele 747 cm3. Makseffekt ble hentet ut ved lave 6200 rpm... selv et par sofistikerte balanseaksler fra Mitsubishi kunne forhindre kraftige vibrasjoner ved et vesentlig høyere turtall. Tradisjonelt har overladning med turbo eller kompressor vært en måte å effektmessig kompensere for et manglende sylindervolum. En rekkefirer på 2 liter kunne bli like sterk som en rekkesekser på 3 liter og en rekkesekser på 3 liter kunne bli like sterk som en V8 på 4 liter. Som en stor bonus var det i denne sammenhengen ikke nødvendig å presse turtallet stort over 6500 rpm. Motorene fikk pga. overladningen luft nok til å yte tilstrekkelig. Det handler om nok luft... en motor er i praksis bare en stor luftpumpe. Motorvolum, turtall og/eller overladning... tre forskjellige motorprinsipper med ulike egenskaper der poenget er nok luft. Moderne teknikk og elektronikk tillater imidlertid mer sofistikerte løsninger enn tidligere. Motorvolumet kan være mindre uten tap av effekt. Med et mindre motorvolum reduseres drivstofforbruket og avgasser. Motorene blir også lettere hvis de er mindre... og enda lettere hvis man kan fjerne to sylindre uten tap av effekt og alle andre fordeler. Idag kan en rekkefirer teknisk fullt ut kompensere for en større motor med seks sylindre. Om noen år er det ikke umulig at en rekkefirer kan klare det samme visa versa en V8 motor. Selvfølgelig handler dette ikke om estetikk eller om god motorlyd, men ingenting er umulig. Både Alfa Romeo og Honda har bygget rekekfirere som har bedre motorlyd enn mange rekkeseksere. Jeg tror derfor at fremtidens motorer blir veldig interessante, men de blir også en annen type motorer enn vi er vant til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/ ... irst-info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 Den var ikke mye pen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 Vet egentlig ikke om de har gjort noe utover senk og felger. Jeg kan ikke se noen store endringer hvertfall. Tror jeg må se F20 live før jeg tør uttale meg om hva jeg synes. Den har visse sære og rare sider på bilder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 liker f20 mere og mere jeg ihvertfall etter å ha kjørt den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Så den endelig live i forrige uke, og synes den så ganske så bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FBreks Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 Noe nytt her da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet November 11, 2012 Share Skrevet November 11, 2012 Min F20, link i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå