Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ahr nettop hatt et motor bytte. m50b25 NV satt en e36 nedi e34`n. maler som en katt når motorn er kald ,så begynner det å tikke som fan når den har blitt varm. pleier det ike være omvendt?. tikke som fan på kald motor til den ahr blitt varm?

kjørte først castrol 5w-40,trodde den var for tynn kjører nå castrol edge 10w-60..

jep vet. tykt av tikke inlegg her på forumet,har lest dem fleste :^o

er det noen som har en san camshaft alignment tool til m50 å selge billig?

neste stopp blir vel å kjøpe nye ventilløftere hvis ingen har noen forslag til hvorfor den ikke tikker når den er kald ,men begynner tikke høyt når den blir varm .

Skrevet

min erfaring av castrol 10w-60 er om du vil ha ett flipperspill foran der...

prøvd agip 10w-60 om du vil ha 10w-60 olje...

Skrevet

huff bytte olje igjen blir uaktuelt. og hvis det skulle ha hjulpet å bytte til no annet en castrol, skulle jeg nesten ha ringt motorwerksted i bayarn og bedt dem gi fan å anbefale castrol ..

.... tikker bare mer å mer jo varmere motorn blir. folk snur seg før jeg har kjørt forbi dem,det sier jo bare litt..

blir nok å bytte ut 12 ventilløftere på eksos siden først. har bestilt meg m50 alignment tool til kamakslingene så det blir riktig timing på ventil\kam. ellerså sier det nok knus nedi der..

hva er en italian tune up?

Skrevet

en kompis hadde AKKURAT det samme problemet. han ble dritlei og solgte bilen råbillig. to dager etter ringe kjøper og sa at det kun var en løs tennplugg :P verdt en sjekk!

Skrevet

Kan også være en sprekk i manifold\dårlig festet. Slik at åpningen blir større når det blir varmt. Opplevde det på min tidligere E36 325.

Skrevet

en italian tuneup har jeg tydeligvis ofte på bilen hehe :). en løs tennplugg vil vel ha en litt annen lyd på seg tenker jeg?? litt mere flapp flapp lyd hehe på tomgang,men disse vet jeg sitter tight,er ikke lenge sia jeg sjekka pluggsa, det samme gjeller vel forsovit manifoil lekk . men når du nevner manifoil lekke så ska jeg bytte pakning vet jeg, da jeg brukte gammel pakning v motor bytte,butikker var stenkt og jeg var klar til å fyre opp motorn for første gang . .. ventilløfter tikking har en ganske gjenkjennelig lyd overseg.

lytta også på dysene me stettoskop,men dem var det ikke .

hvis motorn tikker etter ventilløfter bytte,sier det snapp oppi topplokket.

uansett takker for inspill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...