LarsBMW Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 Er det noen vesentlig forskjell på disse? Tenker da på om det er noe vits å gå for den mer sjeldne og selvsagt dyrere 328? Har nå en E39 528 og synes denne går godt med denne motoren, så tenker meg en E36 bør være sprek. Eneste er om det noe stor forskjell fra en 325? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 En original M52B28 går ikke utrolig mye bedre nei, men med relativt "enkle" oppgraderinger går den endel kjappere. Kammer,chip,innsug+++ kan den få 220hk+. Ligger noen dyno papirer i en annen tråd vis du søker litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 Jeg kjørte en E46 328i en gang og må jo si at den var relativt frisk i frasparket ja, men dem er jo som sagt vanskelig å oppdrive så kan like godt gå for en 325 når det gjelder E36. Kan vel ikke være så store forskjeller vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 En 325i har 192hk og 245nm En 328i har 193hk og 280nm Så i praksis er det bare dreimomentet som er forskjellen originalt på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 En 325i har 192hk og 245nmEn 328i har 193hk og 280nm Så i praksis er det bare dreimomentet som er forskjellen originalt på disse. Mener også det er viktig og legge til på hvilket turtall det er på. Derfor legger jeg det til. 325i 192hk@6000rpm 245nm@4700 <-- non-vanos motor -vanos ---> 245nm@4200rpm 328i 193hk@5300rpm 280nm@3950 Så er det bare og lese seg til hvor stor forskjellen egentlig er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 Mer slagvolum flytter som regel effekten ned på et lavere turtall + at man får litt mer dreimoment. Det er fordelene med å velge en bil med større slagvolum og en av grunnene til at den ikke nødvendigvis trenger å bruke mer drivstoff enn en motor med mindre slagvolum (som må kjøres hardere for å være like effektiv). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Når eg leser det der tenker eg at i praksis kan man kjøre 328 meir økonomisk enn en 325 viss man kjører normal kjøring. Sterkere i det området som passer best for normal kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Husk at både E36/E46 323i og 328i har en motorgenerasjon som er en generasjon nyere enn E36 325i... M52 vs. M50. M52B25 motoren i 323i yter i realiteten også rundt 190 HK... iallefall de senere årsmodellene med dobbel Vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen_ Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Mer slagvolum flytter som regel effekten ned på et lavere turtall + at man får litt mer dreimoment.Det er fordelene med å velge en bil med større slagvolum og en av grunnene til at den ikke nødvendigvis trenger å bruke mer drivstoff enn en motor med mindre slagvolum (som må kjøres hardere for å være like effektiv). Ikke nødvendigvis helt enig med deg der Dette er jo helt avhengig av hvordan produsenten velger å gjøre det. Men med større slagvolum har du MULIGHETEN til å hente ut tilsvarende effekt, men på lavere turtall. Dette resulterer i høyere dreiemoment. Og det velger de fleste å gjøre slik at man får en mer kjørbar og bunnsterk motor. Moroa begynner jo når de tar stort slagvolum og samtidig litt spenstig ventilstyring osv 5.0 V10 M-motoren feks! Masse turtall, stort volum, godt med effekt og veldig kjørbar på lave turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Jeg syntes at 328 er vesentlig raskere enn 325.. Jeg tørr nesten å påstå at 328 har så mye effekt at den begynner å bli litt artig å kjøre, iallefall kombinert med et bra understell.. 325 er gammeldags i forhold.. Den går jo bra, men det er liksom bare mye mindre fres.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Jeg syntes at 328 er vesentlig raskere enn 325.. Jeg tørr nesten å påstå at 328 har så mye effekt at den begynner å bli litt artig å kjøre, iallefall kombinert med et bra understell..325 er gammeldags i forhold.. Den går jo bra, men det er liksom bare mye mindre fres.. There is no real substitute for cubic inches... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Jeg tørr nesten å påstå at 328 har så mye effekt at den begynner å bli litt artig å kjøre, iallefall kombinert med et bra understell.. 328 kan sikkert bli morsom, men det er på tross og ikke på grunn av motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 vis du kan velge, ta 328 mye nyere bil finere elektronik, somregel mer utstyr, er lyd isolert osv mase + Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Høres ut som 328 er veien å gå ja. Har ikke kjørt orginal M50B25, bare en veldig modifisert en og da kan jeg ikke sammenligne. Liker bunndraget i M52B28, ihvertfall når man får på nye vanos tetninger, hehe... 0-100 tallene oppgitt på 328 er jo ganske bra. Er vel rimelig lik aks som E39 540iA? Og de synes jeg er morsomme ihvertfall. Dersom 325en er lik 320 i motorkarakteristikk, så synes jeg den blir for lat på lave turtall til å være en vanlig bil til å kjøre på vei. Min gamle 320 var irriterende lat til den kom opp på 3500-4000 omdreininger. Slik er ikke motoren i 528en min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 320 og 325 kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå