Gå til innhold

Schulz e28 Turbo Touring.


H_Vatn
 Share

Anbefalte innlegg

update ja hm:P får vell skrive et inlegg da sjø:)

som dere sikkert fikk med dere så begynte den jo og blå ryke en del de siste dagene før den skulle inn og rettes igjen. så begynte og se etter ny turbo. og det hasta litt da jeg skulle på oslo tur med bilen. så fikk taki ny gt4082 via jobben og fikk først feil turbo. så siden de sendte feil så sendte de ny turbo fra sverige med fly til meg på jobben. leverte inn bilen på en mandag og fredag var den retta på nytt og grunna så jeg fikk henta bilen og den fikk stå med grunning over helga. og søndags kveld bytta jeg turbo og kjørte den hjem før jeg kjørte den på lakk om mandagsmorgen igjen. henta den på tirsdag så var det bare og skru litt igjen før jeg vendte nesen mot østlandet igjen. men som vanlig skal det jo være noe tull da når jeg drar på tur. så denne gangen løsna klemma på wg ved hamar og den falt av så kjørte til morten og fikk montert den etter en tur til kimmit på kvelden der. så etter noen dager hos morten og søsters så dro jeg hjem igjen. og brukte bilen til og fra jobb noen dager og på tur hjem fra verkste så møtte jeg politi i ei rundkjøring 500m unna der jeg bor så fikk kjørt igjennom rundkjøringa og 100m før de stoppa meg med blålys og greier. så blei det litt snakk og avskilting + full teknisk hos statensvegvesen. og det er jo egentlig helt greit. har jo kjørt sånn over 1 år nå så var bare spørsmål om tid før de tok meg og. men de har jo stoppa meg før men da har de ikke sakt noe før nå..:/ men men gjort er gjort. reiser til gatebil rudskogen med en gjeng til neste helg med schulzen på henger og det blir nok "siste reise" for en stund. skal jo inn på eu denne mnd + teknisk osv nå så sesongen er vell over egentlig. men nå er det nok skriverier. over til bilder av nye looken osv:D

IMAG1464.jpg

bare og begynne og plukke for turbo bytte.

IMAG1468.jpg

IMAG1469.jpg

turbo og dp borte.

IMAG1470.jpg

tok også av grenrør igjen for planing da det var lekk igjen:)

IMAG1473.jpg

god plass uten en gt40 gitt

IMAG1484.jpg

ny turbo:)

IMAG1490.jpg

planing på g:)

IMAG1492.jpg

ny turbo og gammelt kompressorhus

IMAG1493.jpg

ny snurre på plass etter dette ble det ikke så mye bilder da det begynte og bli seint og jeg skulle på jobb dagen etter:)

IMAG1494.jpg

meen.. når down pipen skulle monteres så jeg dette.. volvo hadde erstattet det nr jeg hadde på turboen. okei sikkert forbedra noe da tenkte vi. turboen kom og den så jo lik ut så monterte jo bare den men fant fort ut at det var 4" v-band på den kontra 3,5" som jeg hadde før. klokka nerma seg 1 og jeg måtte bli ferdig og hadde ikke 4" vband liggende på innerlomma så ringte morty så han fiksa 4" til jeg kom nedover så punkta jeg fast eksosen til turboen med 5punkt og det ble faktisk ganske tett så gikk ann og kjøre med. satte på sisterest og kjørte hjem.

IMAG1506.jpg

fikk bilen hjem fra lakk og begynte og skru igjen. (IKKE SE PÅ HJULA!!)

IMAG1516.jpg

dette skulle på:D

IMAG1518.jpg

fort gjort og bytte front:D

IMAG1517.jpg

ser litt kul ut uten front og:)

IMAG1521.jpg

ny front på. litt uvandt men faen så fint spør dere meg:)

IMAG1529.jpg

"nye" framhjul. byttet senter på acs hjula.

IMAG1532.jpg

IMAG1536.jpg

IMAG1544.jpg

var selv veldig skeptisk både til front farge på hjul og hartge hjula for jeg trodde faktisk det var det ultimate. men der tok jeg feil synes jeg selv hvertfall:P

IMAG1549.jpg

pitstop på lillehammer henta noen dekk osv:)

IMAG1552.jpg

IMAG1554.jpg

kom til hamar og dro på engang sånn at wg åpna så ble det ett jævla brøl hele tiden faen mista eksosen nå da tenkte jeg. men nei da.. fant en wg liggende på traversen :/ ikke så mye annet og gjøre enn og bare kjøre vidre egentlig. så gjorde det:P

IMAG1556.jpg

uten for verkste til morten. blei litt sintere look gitt:P

monterte wg igjen spøla ut dekka som sto på bak så kjørte jeg til oslo. det gikk jo fint bortsett fra noe cord som slo litt og når jeg skulle inn i et parkeringshus så tok eksosen nedi og knakk av fra turboen. flott tenkte jeg da..

IMAG1566.jpg

kjørte til morten uten eksos på plass og demonterte dp og sveisa på ny flens. begynte jo og pøsregne da selfølgelig når jeg skudde ute. men fikk bilen inn i garasjen og etterhvert fikk montert igjen.

IMAG1578.jpg

hjemme til søstersen og med nye spinnehjul etter dette så tok jeg ikke noen bilder før jeg kjørte hjem turen gikk fint foruten den der jævla bredbåndlambdaen som er koblet opp mot sprutet og ligger og justerer ved fin kjøring som driver og henger seg opp på feil blanding sånn at den begynner og fjuske. er ikke mange taste trykkene og koble det ut men blei avskilta så gjør ikke noe med det enda:P

fikk politi eskorte og fikk parkert hjemme før purken tok skiltene.

IMAG1622.jpg

IMAG1634.jpg

kjedlig med bil uten skilter gitt:P

IMAG1636.jpg

første gang på henger siden den blei lakkert den 30/7-11:P

noen motorbilder.

IMAG1647.jpg

IMAG1657.jpg

IMAG1658.jpg

eneste jeg virkelig ikke er fornøyd med der nå er den vanntanken der :P så den blir vell bytta snart:P

IMAG1651.jpg

nye skilter:P

IMAG1655.jpg

IMAG1666.jpg

IMAG1668.jpg

ble grei fit med hartgehjula.

så et helhets bilde til slutt. blir kanskje noen bedre bilder en annen dag.

IMAG1653-1.jpg

dette var alt for i dag. noen dager etter jeg lovde dere men ble en lang update med mte bilder og tekst så håper dere tolmodigesjeler er fornøyd nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, var ikke det verste tidspunktet og miste skilta på, men kjedelige greier uansett. men du har da hatt en god sesong. så får håpe den er klar til neste sesong da, satser på at jeg får kommet meg på noe treff til neste år selv så kansje jeg får sett denna live jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nederste bildet så jeg idag tidlig på stanceworks@facebook. Denne er sleip !! Stå på og få skiltene igjen ;)

hehe ja. jeg posta te på face så gikk det 10 min før SW posta det og på under 1døgn fikk det 6000likes osv. så jeg har tydligvis gjort noe rett!:D

Møtte på den politibilen der så sykt mange ganger mens jeg var der oppe! :P

Trist å høre mtp skiltene, og at sesongen er over, men dette får du til! ;) hvordan er muligheten for godkjenning av den motoren du har da?

jeg og møter politi her utallige ganger her og det har hendt jeg har blitt stoppa med denne og. men da har de bare spurt om førerkort og slik. sesongen var strax over uansett så går nok fint:) kan vel bare se langt etter denne i vognkort.

Her er det vel bare å få satt i en M20 og noen originale "coilovers" + felger igjen :)

Kjedelig, men sånn er livet...

tja;) vi får se da vettu;)

jaja, var ikke det verste tidspunktet og miste skilta på, men kjedelige greier uansett. men du har da hatt en god sesong. så får håpe den er klar til neste sesong da, satser på at jeg får kommet meg på noe treff til neste år selv så kansje jeg får sett denna live jeg også!

har hatt en grei sesong ja. men mye dritt innimellom og mye av sesongen gikk jo bort pga kræsjen osv.

Bilen ble i alle fall utrolig bra med ny front og felger.

takker:) synes det ble bedre selv og:)

Veivhusventilasjonen i innsuget nei?

i friluft ja..

stemmer.

Tøff den nye stilen! Synd med skiltene, men blir vel ikke det siste vi ser av schulzen tenker jeg :)

neida. blir nok ikke det siste dere ser av den på bane eller norske veier. men om det blir oppdatert så mye framover er jeg usikker på.

Utrolig trist det med skiltene, men de kommer nokk på igjen:p

En ting jeg lurer på. Under hvilket grunnlag avskiltet de bilen din på?

Mtp turbo?

de kommer nok på igjen:)

tekniske mangler står det på lappen. så felger senk og motor var vell årsaken. de spurte flere ganger om jeg var sikker på at jeg ikke hadde trimma bytta motor og montert turbo osv. så de viste vell om at det var uorg maskin.

senking og felger tror jeg, di så visst ikke under panseret.

stemmer.

kan de ta skilter av sånt? :S

de kan vist gjøre hva de vil.:P

jada. jeg og blei jo avskiltet :P men der så di turbon og :P tror nok politiet i ksu visste att den gikk litt for godt :P

hehe. ja det vises jo på den og har sikkert fått noen klager på smelling poffing og dekkrøyk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...