larserso Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Hei! Vurderer en 520d touring nå som ser ganske grei ut. Den har visstnok følgende pakker: 563 Lyspakke 735 Basicpakke 9BD Businesspakke Hva består disse pakkene av? Trodde f.eks. Business var bare Navi Business og bluetooth, men det står også i utstyrslista så er det noe mer i den pakka? Det er vel ikke regnsensor eller automatisk avblendbare speil på den om det ikke står på utstyrslista (kunne jo vært standard på 5-serie )? Det er standard med 6 høytalere i E61 så det er en i hver bakdør også? Er det diode under speilet i frontruta uansett om det er alarm eller ikke? Har kun sett bilder enda og da er det diode under speilet, men står ikke noe om alarm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 Og en ting til: Isofix i baksetet er vel standard? Var det på E46-en i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Isofix er standard. Usikker på hva som ligger i pakkene, men på min E61 er mye av ustyret listet opp i tillegg til pakkebenevelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Her har du en norsk prisliste, der ser du hva de forskjellige pakkene inneholder. Litt enklere det enn å skrive opp alt. Isofix bak er nok standard, men isofix foran er tilbehør. Her er en til pre-facelift også hvis det er det du ser på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 Her har du en norsk prisliste, der ser du hva de forskjellige pakkene inneholder. Litt enklere det enn å skrive opp alt. Isofix bak er nok standard, men isofix foran er tilbehør. Her er en til pre-facelift også hvis det er det du ser på. Sett på maken! Tusen takk Den var oppklarende. Står ikke businesspakke og basicpakke, men ellers var det veldig mye nyttig info. Ser også at 163hk står på 140g/CO2 (skal importere) og trodde det var mer så har kun sett på 177hk til nå. Da blir den en ny runde med søk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Vet ikke hvordan det er med 5-serien men når jeg importerte min 116i var det veldig viktig at den var fra 2007+ ettersom jeg skulle ha "efficent dynamics" noe som reduserte co2 med nesten 30g og 8 hk mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 E60/E61 har ytterligere redusert utslipp f.o.m 09/2007 ifb. Efficient Dynamics. 563 Lyspakke inneholder lys i ytterspeil, belyste sminkespeil og stemningslys i dørhdåndtak og dørlommer. 735 Basicpakke inneholder takrails, klimaautomatikk, PDC og elektriske seter for fører og passasjer. 9BD Businesspakke inneholder adaptive kjørelys, lyspakke, CD veksler for 6 CD og xenonlys. Når det er sagt så hadde vi ikke i Norge pakker som 735 og 9BD, men vi hadde andre pakker som Comfortpakke og Advantage pakke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 Hva er det du ikke vet Saltkjelen??? Tusen takk! Bil står i Tyskland så kan være noen avvik der ja. Var egentlig kun adaptive lys jeg savnet på den, men den har businesspakke så da er det neppe mer å lure på da Funnet en -08 med komfortstoler som ser bra ut. Spent på å høre hva tyskeren sier når han får ringt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Det er mye jeg ikke vet, men det er bare hyggelig å hjelpe til.. Skal bli spennende å høre hvordan det går. Hold meg oppdatert på valget ditt. Hvor mye er det du regner med å måtte betale for en fin E61 ferdig til Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 E60/E61 har ytterligere redusert utslipp f.o.m 09/2007 ifb. Efficient Dynamics. Gjelder dette kun 520d (som da fikk ny motor/gir?). De resterende motorene ble vel snillere i forbindelse med faceliften litt tidligere på året, eller tar jeg feil? Ang. pris og hvis man gjør hele jobben selv sparer man ihvertfall 50.000 såvidt jeg kan se, mulig mer også. Dessverre er det vanskelig å si helt eksakt, da man faktisk ikke vet hva bilene på Finn.no blir solgt for. Det er utrulig mange optimister på Finn.no også synes jeg, det er litt vanskelig å si. Det var en 2008 520d touring med comfortseter og resten av det man bør ha til rett over 300.000 for ikke så veldig lenge siden tilsalgs i Norge (Finn.no), så man kan gjøre greie kjøp her hjemme også. Utvalget er uansett en annen verden i Tyskland (...selv om det faktisk er flere Imola-røde tilsags i Norge for tiden ). Vet spørsmålet ikke var til meg, men tok meg den friheten og gav et svar da jeg driver på med det samme for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Det skulle selvsagt stått 520d f.o.m 09/2007. Var såpass opphengt i 520d ettersom det var det det var snakk om. De andre fikk redusert utslipp f.o.m 03/2007. Ser også at det er en del rimelige facelifter på finn. Faktisk så er det mange 520d LCI som er priset langt rimeligere enn en 2004 530d som etter mitt syn er priset alt for høyt. Det var derfor jeg lurte på om det egentlig var noe å spare. For får man en E61 520d LCI fra Tyskland til under 300.000kr så er det jo helt greit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Jeg har ikke sett på e61, men på e60 (vil igrunn ikke tro det er noen forskjell) greier man det såvidt med rette bilen, så der er det nok ikke mye å hente. På 523i er det også ganske likt, mest sannsynlig for at denne ikke er veldig populær i Norge, mens på 525d kan man spare ganske mye. Det er forøvrig utrolig mange som mener at deres 2004-modell (uansett hvilken motor nesten) er verdt gull og grønne skoger. Spesielt hvis den er "M5"-stylet med masse Rieger-tull. Det var forøvrig en 2008-modell 530d tilsalgs i Norge til under 400K for ikke så lenge siden. Tidligere taxi riktignok, men den var kjørt et stykke under 200000km. Dessverre er det slik (ihvertfall med meg) at de bilene som ligger lavest i pris (både i Norge og Tyskland, men spesielt i Norge) alltid mangler et eller annet jeg anser som "must have", eller har vært kjøreskolebil o.l. I går kom det en 525d M-tech med HUD, Navi proff, litt annet knask og merket "BMW Premium Selection" med en pris på rundt 185000,- inkl. moms, men pluss avgifter. En totalpris på litt over 300K. Tilsvarende i Norge ville nok ligget rundt 400K. Dessverre ble den solgt nesten med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Låner denne tråden litt, hva som inngår i denne? P7A4A Advantage pack.i.c.w.Innovationpack ( Advantage pack + innovation package) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Ingen som vet dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 7RP Advantage pakke inkluderer cruisekontrol, alarm, koppholdere, skipose og takrails.. Innovation pakke ble ikke levert i Norge, men den har pleid å inneholde navi business, comfort access, xenonlys, PDC, Aux/USB og slikt småtteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå