Gå til innhold

Dynavin Android

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig hatt tid til og sette inn den nye spilleren min.

Har desverre ikke hatt tid til og leke så mye med den enda, men kommer mere etter hvert.

Først litt om spilleren.

Android versjonen er en vanlig V5 bortsett fra at Nav delen (WinCE) er byttet ut med Android. For å få til dette har Dynavin laget et nytt hovedkort med ny prosessor og ram. Dette kan desverre ikke gjøres med de nåverende wince versjonene da hardwaren i de ikke støtter Android.

Litt generell info.

Dynavin Android kjører samme skjerm som V5. Det vil si at den har sine begrensninger angående lysrefleksjon og toutch. Irriterende i starten, men man lærer seg og "bruke" skjermen.

Spilleren har mye bedre lyd en den orginale spilleren. Jeg har HK anlegg med eksrta sub, og lydbildet opnet seg til en ny verden. Det er ikke HiEnd, men et langt hopp opp fra den gamle.

Radio, telefon, DVD og Ipod fungerer som V5

Men så trykker man på Nav knappen og alt blir nytt.

Først av alt. Jeg har altid vert en IOS gutt. Android er nytt for meg så instillinger tar litt lengere tid en forventet.

Hardware: Cortex-A8@600mhz

256 mb ram

256 mb intern lagring (ca 150 mb ledig)

støtter opp til 32gb micro SDHC kort (testet av meg)

kjører i dag et ROM bygget på Android 2.2 av Dynavin

Etter hva jeg har hørt er det folk på saken og bygge et nytt ROM laget spessielt for denne enheten i Android miliøet sammen med Dynavin. Dagens ROM er bygget på en mobiltelefon og har dermed en del unyttige funksjoner som bare ligger og tar opp ram.

Det nye ROMet tror jeg blir bygget på Gingerbread versjonen av Android, og målet med dette nye ROMet er å få bort ting man ikke trenger på denne enheten, samt å få den litt kjappere.

116.jpg

Jeg kjører Launcher Pro til Startskjermen for og begrense antall ikoner og bedre kontroll over skjermen (3D flip, widgets, osv)

115.jpg

Wifi deling fra min Iphone 4 til det medfølgende wifi donglen fra Jeff.

Opera :D

114.jpg

Dynavin slet litt i starten med og få app markedet til og fungere, men som dere ser så fungerer det strålende nå.

117.jpg

Da Android versjonen bare kommer med google sin online navigasjon som ikke enda er aktiv i Norge var mitt første mål og få en offline navigasjon på spilleren. Nå kjører jeg Copilot 8 Live med voice navigasjon, fotoboks vasling, "lane assist" og POI's. Tok en testtur med denne og den fungerte kjempefint.

118.jpg

Som media spiller har jeg bare prøvd PowerAMP til nå. Valget falt på denne pga 10 bånds EQ og .flac støtte. Jeg har ikke fått den til og finne .flac filer enda, men kansje noen her har brukt denne appen og kan hjelpe med dette.

Dette er hva jeg har fått gjort i dag, men blir lang tur i mårra og da skal dama få kjøre mens jeg trykker :lol:

Skal få en annen bakgrunn på start skjermen, men så langt har jeg ikke kommet enda.

Oppdatering med film kommer når jeg har blitt mere fornøyd med utseendet og funnet litt mere ut hva jeg vil ha.

Til da kan man finne info om spilleren på http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=839753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grattis med ny dynavin. så jo utrolig bra ut dette.

Takk takk. Ja jeg er veldig fornøyd jeg, men som alle andre "kina produserte" android produkter trenger den en del kos før den blir perfekt.

Siste nytt her er at en fra http://www.xda-developers.com/ er i sluttfasen av og lage et coustom ROM til denne. Det er bygget på Android 2.3.3 og er klar for beta testing i løpet av veldig kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei.

Jeg har ikke testet Spotify enda fordi det før ikke gikk å legge de nedlastede sangene på minnekortet. Systemminne er lite på denne spilleren så jeg ville ikke fylle det. Men kan godt instalere den og prøve og laste ned ei offline liste å se hva som skjer.

Jeg har nå kjørt systemet med Copilot, Poweramp, Norske Nyheter, Yr og en wifi on/off app. Sliter med at Iphonen min ikke har stabil nettdeling så yr FCer hver gang den mister nettet. Ellers så har det nå fungert fint et par uker.

Det kan virke som FC kommer av at en app autooppdaterer seg når bilen blir slått av og spilleren mister strøm.

Dette blir nå prøvd og fremprovosere, men har ikke hørt noe mere om det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
En ting som irriterer meg med dynavin spilleren min ( ikke android ) er at Bluetooth kun fungerer i telefon modus. Jeg kan med andre ord ikke høre på spotify over bluetooth samtidig som jeg bruker navigasjon. Hvordan er støtten for dette på android versjonen, kan du sjekke dette ut?

Støtten er den samme. Men så lenge Android delen ikke gir noe lyd fra seg så virker det.

Jeg greier med andre ord å spille av musikk over bluetooth samtidig som jeg har navi skjermen oppe, men dette er ikke stabilt og jeg er heldig hvis jeg får høre en hel sang. Synd dog dette er litt rart da telefonsamtaler fint overstyrer alt annet enten jeg vil det eller ikke.

Jeg bruker ikke instillingen for navigasjonslyd bare fra front høytalerne, så når Android gir lyd fra seg har jeg ikke radio en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Noe nytt om Spotify på android?

Fant dette på E46fanatics:

To you in France whit spotify. I dont think its a good idea to install it on the unit. My girlfriend has it on her X10mini PRO, and its eating memory like a kid eats candy. I have allsow tried to move it to the memorycard on hes phone and it does not what to stay there and all the offline playlists is on the internal memory. Donnow if Sotify have fixed that whit a patch yet, but untill they do I wont even try to install it an a unit whit so low memory and internal storage as the Dynavin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...