mudbug Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Jeg ønsker meg et 12 v uttak til kjøleboks for å holde vannflasker kaldt . Denne DIY er gjort på min bil E39 520 2000 model. Deler fra BMW: 51 47 7 040 621 fester 61 34 6 904 008 (kontakt) 61 34 6 977 681 (kontakthus) Rele (kan bruke vanlig rele fra Biltema). Jeg bor ikke lang fra bilhoggeri. Jeg plukker ut både rele og kopling med ledningner. Jeg vil like best med BMW OEM:) . Diverse ledninger 1. Deler fra BMW: 2. Her er skjema som viser hvordan er dette koplet sammen 3. Lag en mal på feste 4. Tegn opp på panel og skjær ut. Pass på at det er mange ledninger på bak siden . FORSIKTIG. Det er eneste plass som kan montere dette uttaket. 5. Gjør klar kopling til rele' som skjemaet viser tidligere. 6. Kople sammen pin 30 (med sikring 25 A) på strømutak rett over positive pol til batterien. 7. Kople sammen pin 86 til terminal 15 (nøkkel i posisjon I). fiolet med hvitt stripe ledning 8. Pin 85 kopler til jord som er rett under baklys. 9. Kople jord ledning fra sigarette til jordpunkt rett under baklys 10. Kople positiv ledning fra sigarette til pin 87 på rele. 11. Fest rele på plass. 12. Resultat er 13. Test først med nøkkel i posisjon 0 og posisjon I. Voila den virker som det skal. 14. Rydd etter jobben.
stian1990_2 Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Dette er ikke relatert til tråden din, men jeg holder på med litt stereobygging bak. Og har hentet Remote fra + på en pnp spiller som jeg har montert under førerstolen, det viser seg dessvære at denne har spenning uansett... Jeg ønsker og hente rem signal til forsterkeren bak fra der du har hentet nøkkel i pos 1 i din DIY. Men det kommer ikke så godt fram hvor dette er, kan du beskrive hvordan kabelbunt dette er og hvor den er plassert osv Slik at jeg finner fram?
mudbug Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 Dette var helt fantastisk mudbug. Flott DIY.. Takker for det
mudbug Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 Dette er ikke relatert til tråden din, men jeg holder på med litt stereobygging bak. Og har hentet Remote fra + på en pnp spiller som jeg har montert under førerstolen, det viser seg dessvære at denne har spenning uansett... Jeg ønsker og hente rem signal til forsterkeren bak fra der du har hentet nøkkel i pos 1 i din DIY. Men det kommer ikke så godt fram hvor dette er, kan du beskrive hvordan kabelbunt dette er og hvor den er plassert osv Slik at jeg finner fram? Du demonterer sikringhus rett over batterien. Du vil finne en unloader rele (K3). Det er en ledning som har fiolett/hvitt. Du kopler sammen med denne ledningen.
mbruer Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Se her ja.. Det var akkurat det jeg trengte.. Hadde tenkt å få laget til noe slikt siden vi skal på bilferie i sommer.. Men da kan jeg jo lage så det blir "orginalt".. Hva slags relegreier var dette? Har du noe delenr på det evt hvis jeg skal kjøpe nytt?
Alpejohn Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Dette har jeg montert orginalt fra fabrikk på min, veldig greit og ha! Men irritere meg at den er på uansett om jeg slår av tenninga Føler da jeg må bak og nappe ut så den ikke bruker opp batteriet på ferger osv.
mudbug Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 Dette har jeg montert orginalt fra fabrikk på min, veldig greit og ha!Men irritere meg at den er på uansett om jeg slår av tenninga Føler da jeg må bak og nappe ut så den ikke bruker opp batteriet på ferger osv. Hvor er uttaket plassert i din bil??? Kanskje din bil er touring???. Du har nyere bil enn meg. Du kan se på K93 (unload relay). Den er terminal 15 (nøkkelen på posisjon 1). Så kopler du om pin 86 på rele.
mudbug Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 Se her ja.. Det var akkurat det jeg trengte.. Hadde tenkt å få laget til noe slikt siden vi skal på bilferie i sommer.. Men da kan jeg jo lage så det blir "orginalt"..Hva slags relegreier var dette? Har du noe delenr på det evt hvis jeg skal kjøpe nytt? Du kan se på din rele's nummer.Det er lyse grønn. 61 56 8 366 600
TRF Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 bra diy!! beundrer dere som ordner med bilder og greier når dere jobber.. er dårlig på dette selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå