kvammis Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Et triks kan være å kjenne på fjæren om man kjenner vibrasjoner når hjulet snurrer..
j-fresh Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 Har nå i kveld byttet ut alle hjulene uten at det hjalp, romler som bare det ennå. Men, jeg byttet hjullager på høyre side foran i helgen grunnet det kom mer lyd når jeg svinger til venstre(høyre hjul får da mer vekt på seg), og nå har jeg sjekket venstre hjul og det høres ut som om det kanskje må byttes også. Synes bare det er litt rart at lyden forsvinner når jeg svinger til høyre. Det høyre hjullageret var også klart for utskifting når jeg byttet det så det er jo greit. Men da lurer jeg også på en ting, hvor får jeg tak i hjullager som ikke koster all verden i løpet av et par dager?
Stonescream Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 schmiedmann har til rett over tusenlappen, koed.no til 800 + skruer og gsbildeler fra 1300 og oppover. Mekonomen på min bil kosta 2000 og biltema hadde det ikke i lista online, kanskje de har i butikken? ( har sjekka litt priser selv da jeg trodde jeg måtte skifte, men lyden på min bil kommer bakfra...)
j-fresh Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 schmiedmann har til rett over tusenlappen, koed.no til 800 + skruer og gsbildeler fra 1300 og oppover. Mekonomen på min bil kosta 2000 og biltema hadde det ikke i lista online, kanskje de har i butikken?( har sjekka litt priser selv da jeg trodde jeg måtte skifte, men lyden på min bil kommer bakfra...) Aha, sist jeg handlet hos Koed tok det en uke. Jeg skal dra på ferie i midten av neste uke så den sjansen tør jeg ikke ta. Vet ikke hvor lang tid det tar fra de andre da.
Stonescream Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 du kan vel kanskje ha det på postkontoret ditt tirsdag, men sjekk biltema, torshovbilrekvisita og lignende om du har butikker i nærheten.
j-fresh Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 Det skal jeg gjøre, håpe at det bare er hjullageret på venstre side og ikke noe annet nå da. Det er ihvertfall en rask jobb å bytte.
Stonescream Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Skal ta meg en tur til Halden når det trengs for min bil
j-fresh Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 Hehe, det er faktisk en enkel jobb. Hadde ikke trodd det skulle gå så fort, da jeg ikke hadde byttet det på e39 før. Byttet traversforinger bak i samme slengen (4 stk), det tok veldig mye kortere tid en jeg trodde. BMW er faktisk sinnsykt kurrant å skru på.
Stonescream Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Fikk akkurat svar fra Torshovbil og de sier at hjullager ikke er lagervare, men prisen jeg fikk er 670, men en kan få 30% rabatt med fordelskort, så det er billigste jeg har kommet borti.
j-fresh Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Ok. Jeg bestilte i fra GS Bildeler 23,30 i går kveld med express levering og pakken er underveis ser jeg. Så jeg satser på å ha den i morgen.
j-fresh Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Skrevet Juni 30, 2011 Har nå fått byttet hjullager på venstre side og da er all lyd borte
anderse36 Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 Hehe, det er faktisk en enkel jobb.Hadde ikke trodd det skulle gå så fort, da jeg ikke hadde byttet det på e39 før. Byttet traversforinger bak i samme slengen (4 stk), det tok veldig mye kortere tid en jeg trodde. BMW er faktisk sinnsykt kurrant å skru på. Ja, eller ish.. tror faktisk at bakstillingen osv på e39 er sykt lett å få ned å skru på i forhold til feks e36.. har ikke sjekka e39 selv, men mener at mange her også har nevnt hvor lett det er med feks traversforinger på e39.. Da kan man jo spørre: kunne ikke det bare vært malen på bmw bakstilling. hjulager forand er en drøm på rwd bak er litt mindre gjevt
Netlandet Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Rart dette med hjullager på E39. Min lagde ulelyd kun i høyre svinger. Da er det jo naturlig at venstre hjullager er gåent. Skiftet først bak da det var slark i det, men ulelyden var fortsatt tilstede. Dermed skiftet jeg venstre foran, dette var veldig gåent. Ingen slark, men betydelig suselyd når jeg snurret på det. Ok, da burde all lyd være borte. Men neida. Fortsatt en svak ulelyd i høyre svinger, men ikke like ille som før. Helt stille i venstre svinger. Så jeg tok av høyre forhjul, demonterte bremser og tok av skive. Så snurret jeg på spindelen og jammen var det ikke en liten suselyd i det også. Så jeg skiftet dette og nå er endelig bilen lydløs. Men nå er det vel bare et tidsspørsmål før høyre bak ryker også Uansett er det merkelig/uvanlig at bilen uler i motsatt sving av da lageret får belastning, men noen ganger blir man altså lurt! Forøvrig har jeg 3 forskjellige lager. 1 fra Schmiedmann, 1 fra Ebay/sjappe i Tyskland og et fra FEBI/GS bildeler Er spent på holdbarheten!
Alpejohn Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Jeg hadde gåent hjullager bak på min touring, dette ble påpekt på en inspeksjons service, jeg hadde ikke merka noe som helst, ikke en lyd. Og det var vist ganske ødelagt også En ørliten OT: Sånn i grove trekk, hvordan går man fram ved bytte av traversforinger? Senker man hele akslingen ned litt eller? Fredrik
j-fresh Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Skrevet Juli 2, 2011 Jeg hadde gåent hjullager bak på min touring, dette ble påpekt på en inspeksjons service, jeg hadde ikke merka noe som helst, ikke en lyd. Og det var vist ganske ødelagt også En ørliten OT: Sånn i grove trekk, hvordan går man fram ved bytte av traversforinger? Senker man hele akslingen ned litt eller? Fredrik Her er en link til en svensk side, http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=188. Det var akkurat på den måten jeg gjorde det, gikk lekende lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå