Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

burde også ta en titt på skoda suberb også, jeg blei faktisk forbeuset over hvor god plass det var i denne. kompis på nesten 2m stilte inn forsettet for seg selv, så satt seg baki og han hadde utrolig mye plass også, kanke si noe om hvordan denne kjører og sånt da. men utrolig stor familiebil:)

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skoda suberb er en veldig bra bil ja. Plassen er helt enorm inni, og 140 hestern diesel går helt greit. Man får mye bil for pengene og kan unne seg en del ekstrautstyr uten at prisen går til himmels...

Skrevet

Ser Avensis ble nevnt. For det første er den grise stygg (vel og merke min mening, noe

som er irrelevant her) og for det andre måtte vel Toyota nå nettopp atter en gang tilbakekalle

en hel haug med biler igjen. Så Avensis er slett ikke noe bedre familiebil mtp holdbarhet enn

noe annet. Toyota flyter i mine øyne fortsatt på gammelt holdbarhets ry.

Om man er skeptisk til, holdbarhet på nyere BMW så ser jeg ikke hvordan man kan konkludere

med å kjøpe Audi istede, ikke noe bedre holdbarehet / mindre sjanse for store kostnader.

Har også hørt mye bra om Insignia, det er ikke en BMW/Audi/Mercedes, men tror nok den gir

mye igjen for pengene.

Skrevet
Ser Avensis ble nevnt. For det første er den grise stygg (vel og merke min mening, noe

som er irrelevant her) og for det andre måtte vel Toyota nå nettopp atter en gang tilbakekalle

en hel haug med biler igjen. Så Avensis er slett ikke noe bedre familiebil mtp holdbarhet enn

noe annet. Toyota flyter i mine øyne fortsatt på gammelt holdbarhets ry.

Om man er skeptisk til, holdbarhet på nyere BMW så ser jeg ikke hvordan man kan konkludere

med å kjøpe Audi istede, ikke noe bedre holdbarehet / mindre sjanse for store kostnader.

Har også hørt mye bra om Insignia, det er ikke en BMW/Audi/Mercedes, men tror nok den gir

mye igjen for pengene.

Er enig med deg i det meste.

Jeg vurderer ikke Avensis altså, men som et eksempel så kan jeg kjøpe meg en nesten ny Avensis, selge BMW'n og sitte igjen med en god slump med penger. At Avensisen også begynner å ha en ymsete kvalitet, har jo ikke så mye å si for lommeboka p.g.a nybilgaranti.

Og nei, jeg går ikke fra BMW til Audi :)

Skrevet

Faktum er at man aldri har fått bedre kvalitet og mer for pengene enn man gjør i den nevnte mellomklassen idag. Biler som f.eks Opel Insignia og Citroën C5 er virkelig gode biler og ligger ikke tilbake for den mangeårige bestselgeren VW Passat, som nå på mange måter har priset seg ut av selskapet. Den opplevde kvaliteten er ikke helt hva vi er vant til fra Volkswagen og dermed er den for dyr. Ryktene vil ha det til at Peugeot 508 er en formidabel opplevelse i forhold til hva vi er vant til fra den kanten og det sier ikke så lite med tanke på konkurransen i klassen. Det er ikke merkelig at BMW´s nye 5-serie mer eller mindre er som en 7-serie bortsett fra noen få centimeter i størrelsen. The survival of the fittest....

Skrevet

Nå skal ikke jeg bare banne i kirka, men nærmest ta en fuck for forest midt på alteret her.

I høst kommer Hyundai med en ny modell som heter I40. Den starter på 275 000 og kommer til å være et meget fornuftig kjøp. Jeg ble imponert over den utstyrslista som fulgte med bilen til en relativt fornuftig penge. Dette er spådd til å bli en bestselger.

Ekstrautstyr som dette har jeg aldri sett i en Hyundai før:

panorama soltak, filskifte-varsler, skinnseter, navigasjon, ryggekamera, xenonlys, el-sete, to-sone automatisk klimanalegg, avkjølt hanskerom, parkeringssensor, oppvarmet sone for vindusviskere, cruisecontroll, regnsensor og sotete ruter. Alle modellene har oppvarmede sidespeil med blinklys, bagasjeromsskjuler, og oppvarmede for- og bakseter.

Hyundai-i40_bakfra_862591i.jpg

Hyundai-i40-29143_1298020865282.jpg

Den ser faktisk bra ut på bilder og!

http://www.hyundai-i40.no/#/no/welcome

Skrevet

Hehehe... "Nå skal ikke jeg bare banne i kirka, men nærmest ta en fuck for forest midt på alteret her".... :lol:

Hyundai i40 blir uten tvil en skikkelig bombe i markedet for middelklassebiler. Utviklingen minner mye om japanernes store fremskritt på 70 og 80-tallet. Jeg har sansen for Hyundai... kvaliteten er god, prisen er god og bilene gjør det de skal på en fornuftig måte.

Skrevet
Hyundai har vel også 5 års nybilgaranti?

Det er helt korrekt... samt ubegrenset antall kilometer + 12 års gjennomrustgaranti og 3 års lakkgaranti (ubegrenset antall kilometer). Rimelig bekymringsløst med andre ord.

Skrevet

en 525DAT facelift er vel 2007 eller nyere? Da er vel reklamasjonsfristen 5 år? Ville antagelig solgt den når den er utløpt, og kjøpt en 2 år gammel premiumbil med 30-40.000 på tellern.

Skrevet

Jepp Fredrik ! :) Det er jo noe bekymringsløst jeg er ute etter :)

Var faktisk å prøvde en Accord Tourer i dag. (lånte demobilen til en forhandler i nærheten).

Må faktisk påstå at kjøreopplevelsen med denne bilen var over all forventning. Presis, sportslig, mye utstyr, fin motor og et bra HIFI anlegg. Ble vel egentlig veldig postitiv, da dette var en mye mer kjøremaskin enn hva jeg hadde forventet.

Dessverre har den noe mager plass i baksetet og i bagasjerommet, men den er vel uansett større en 3 serien vil jeg tro.

Må få prøvd vogn og barneseter i den i dag, men er noe skeptisk til plassen. Ser for meg at dette hadde blitt en pen bil med litt senk, sport eksteriørpakke og litt heftige hjul :)

Her er demo bilen : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29304577

Skrevet

Skjønner godt tanken om å bytte til noe mer bekymringsfritt bilhold. Selv har jeg en billig 3-serie så er ikke så skeptisk til den men den dagen den skal oppgraderes i noe større til en 350-400k blir det passat, mondeo eller lignende. kjøper heller en slik med nybilgaranti enn en gammel 5-er som har gått 100.000km++

Skrevet

Anbefaler deg å prøve siste chassiset til ford mondeo!

Mine foreldre har en slik med stor utstyrspakke og 140hk diesel, ser grei ut, stor(!) Plass, går greit og er det beste jeg har kjørt mtp kjøreegenskaper og fwd. Audi kan gå å legge seg!:)

Skrevet

Opel Vectra opc-line 2006-2008mod? Der får du en hav med plass i bagasjerommet og bra med plass i bak setet. Opc-line er kler den bilen veldig bra. Rimelig bil å kjøp

Vist bilen er norsk så har du 5års garanti også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...