Gå til innhold

Gammelmannsbimmer E92 325i. Nye felger, dekk og litt til.

Anbefalte innlegg

Min gamle tråd:

viewtopic.php?f=6&t=97669" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er er endelig noen bilder av bilen. Tatt i dag ettter en forsiktig vask. Litt informasjon om bilen og hvorfor det ble helt ny bil. Jeg så lenge etter "drømmebilen" både i norske og tyske annonser. Det viste seg å være vrient å finne en bil som oppfyllte alle ønsker: Bensin rekkesekser, manuelt gir, ønsket farge og rett utstyrspakke. Så da ble det helt ny bil. Det hadde vi tidligere bestemt at vi aldri skulle kjøpe. Noe mer ufornuftig kjøp kan man vel knapt nok finne på å gjøre. Men jeg sier som sant er: Det er en sikker investering. Du kan være helt sikker å at den taper seg i verdi. :lol:

Bilen er en E92 325i i farge Le Mans blå. Den har en tre liter bensin rekkesekser, manuelt gir og skinnseter i farge Oyster. Den har også M-pakke, komfortpakke, lyspakke, speilpakke og diverse annet snacks som vi hadde på vår forrige bil, bl. a. elektriske seter med minne. Kunne ikke gå ned i standard. :wink:

Felgene er RH AN Crosssline, 8,5 x 19 og 10 x 19. Dekkene er Good Year F1 Eagle Asymmetric, 235/35/19 og 265/30/19.

Så vil nok mange av ungdommene si at treverk ikke hører hjemme en bil og at bilen må senkes. Kona og jeg synes derimot at skinn og treverk er en fin kombinasjon og at den originale senkingen fra BMW sin side er grei nok. Vi er nok såpass opp i årene at en smule komfort er å foretrekke foran et tøft utseende. Dessuten vil det nok heller ikke bli montert sportspotte på denne bilen. Jeg begynte ærlig talt å bli lei av motorduren i kupéen. Alderen setter sine spor. :? Men siden vi begge er glad i musikk ble det til at jeg i stedet krysset av for litt ekstra utstyr på lydsiden, dvs. anlegg fra Harman Kardon. :D

Og bilen er blitt herlig den. Fin kombinasjon av kraft og komfort. Og utseende er slett ikke dumt. :wink:

iw5uh9yv0xzgqshrsih0.jpg

1889z3x5cl1wxke6ej4a.jpg

2ez133r2h1lkpfyf09e1.jpg

ozkwmhry4idymw0nq2fw.jpg

ti2ym1uyf5h17urelqcg.jpg

puknznzk5shxg6y8pv7e.jpg

23y6a64bs2vn0mni02vy.jpg

lwdhsca9oel1udhcj32t.jpg

vplato98rlmljiov7ojm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig nybil! :)

Som du skriver at mange vil ha senk, å annet interiør (tre) , men skjønnet kommer i mange former:)

Syns denne så bra ut jeg, hadde ikke valgt tre selv, men det kledde bilen!

Tøff kone du har som går med på å kjøpe coupe, det er jo ikke den mest praktiske bilen da;) hehe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en meget flott bil! Sprekt felgvalg her. Tror ikke jeg har sett slike RH felger på E92 før.

Ang. interiøret, så må jeg si det var utrolig lekkert! Perfekt kombo i mine øyne med fargen på skinnet og trelistene. Herlig. Jeg er faktisk blant de yngre som kan leve med treverk :)

Perfekt kombinasjon av motor og gir. Jeg skal tilbake til bensinsekser ved neste bilbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-literen har samme effekt som 2,5-literen som ble levert i modeller før 2007, nemlig 160 kw. Dreiemomentet er 270 Nm, men 3-literen bruker mindre bensin og har mindre CO2-utslipp enn 2,5 literen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en aldeles nydelig bil! Behold den akkurat slik den er med god samvittighet, for den ser utrolig bra ut - både med tanke på farger, utstyr og felger 8)

Skulle du derimot komme på tanken å senke bilen leverer Hartge senkefjærer som senker 30 mm (dvs. 15 mm mer enn de originale M-sport fjærene), og jeg kan med hånda på hjertet love at bilen blir mer komfortabel å kjøre på disse fjærene enn på de originale M-sport fjærene.

Kos dere med bilen, og kjør masse i sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...