Richie85 Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Dette var en meget riktig E92! Kunne ikke valgt en bedre fargekombinasjon, Oyster interiøret er kanonfint! Behold treverket, man blir lei av det børstete stålimitasjonen som var så populært i noen år... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juli 5, 2011 Share Skrevet Juli 5, 2011 Hva er ditt inntrykk av 3-literen? Mitt inntrykk er at den ikke føles spesielt hvass eller hissig. Bare veldig sterk og rask. Bilen akselrerer fort, men veldig udramatisk. Har nok noe med den høye utvekslingen. Husker jeg ikke helt feil så klarer den 100 på andregiret. Noe som delvis kan forklare det fine 0-100km/t-tallet på 6,6 sek. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Juli 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2011 Jeg har nok ikke satt motoren så veldig på prøve ennå, men jeg kan nok være enig i at den føles nok mer sterk enn hissig, ja. Sammenlignet med min gamle E46 325Ci er den kanskje en smule mer "kultivert". Men den forrige bilen var både senket og hadde sportspotte med masse lyd. Det forsterket kanskje inntrykket av hissighet. Den nye har originalfjærer og original potte og jeg føler at den er mer en cruiser enn en racerbil. Men krefter er det nok av, bevares, den trenger bare litt turtall da. Men bunndraget synes jeg det står respekt av. Det er jo ingen diesel. Ifølge BMW-forhandleren her i distriktet er bilene utstyrt med det de kaller "adaptive programmer" i systemet. Jeg fikk oppdatert dataprogrammene på den forrige BMW-en da den ble importert fra Tyskland. Da mente de at bilen ville registrere mitt kjøremønster og tilpasse dataprogrammet i henhold til det. Jeg vet ikke hvordan dette virker, men mitt inntrykk var at motoren reagerte kjappere og kjappere i løpet av noen uker/måneder etter at programmet var blitt oppdatert. Ta dette med en klype salt. Jeg er helt amatør på området, men jeg følte i alle fall at det var slik. Håper å bli litt mer varm i trøya og slippe meg mer løs i løpet av sommeren slik at jeg få testet både motor og kjøreegenskaper bedre. Bilen har jo bare gått 170 mil så jeg er nok ennå litt tilbakeholden med de store testløpene. Det er én av ulempene med å kjøpe helt ny bil. Og jeg gruer meg til den første skrapa i lakken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Juli 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2011 Og hvis noen synes at felgene er bra kan jeg glede deg med at de nå er til salgs. Etter mye fram og tilbake fant vi ut at det ble en smule mer bakkekontakt og støy med 19" felger. Ikke nødvendigvis dramatisk, men tydelig merkbart. Og når vi nå en gang tilhører gruppen over de seksti var det faktisk litt herlig med "små" 18" felger, nesten ikke motorstøy og volumet bare sånn passe høyt på stereoanlegget. Da kunne vi faktisk snakke sammen. viewtopic.php?f=18&t=195479 Så nå ligge felgene til salgs på Bimmers.no go Finn.no. Det smerter mitt hjerte ikke så lite å gjøre dette, men summa summarum som det heter, så innser jeg at den forrige "ungdomsraceren" nå er byttet ut med, ja nettopp, en Gammelmannsbimmer. Like gøy å kjøre, men på en annen måte. Men vi skal ikke ha originalfelger. Nye er bestilt, så vent og se. Den lange, og dyre historien om felger er ikke slutt ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajoe Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Nydelig bil. Her ble 18" hjula byttet ut med 16" på E39'n for komfortens skyld. Og jeg har bare såvidt vippet over til 40åra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Juli 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2011 Takker for moralsk støtte. Jeg vet med hodet og en del av hjertet at 18" er riktig nå, men det er litt vanskelig å være helhjertet når jeg synes at felgene passet sååå godt på bilen. Men nå er valget gjort og felgene får forhåpentlig et godt hjem på en annen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Juli 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2011 Dessverre/heldigvis var ingen interessert i å kjøpe de nyyydelige felgene vi hadde på bilen, så da var det bare å sette dem på igjen. Jeg gråter ikke. Men vi får nå se hva den endelige løsningen blir en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2011 Noen som vet hvor jeg får tak i eksosrør i krom? Bestilte via lokal BMW-leverandør, men de som kom var lakkert i sølv like de jeg har. Schmiedmann har en del varianter, men hadde håpet å finne originale eksemplarer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Du har ikke vurdert de nye svart lakkerte som er kommet på nyere 3 serie M sport og F10/11 m sport? det er nydelige stusser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 finfin bil som ikke trenger noe mer eller mindre for å være en god gammelmannsracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet August 9, 2011 Forfatter Share Skrevet August 9, 2011 Her er noen bilder jeg tok under en liten tur vi hadde i sommer. Ingen mesterverk, akkurat, men med litt behandling i iPhoto funker de rimelig greit. Ferger er skumle greier, men det gikk bra denne gangen også. På vei til Haukeliseter og rømmegrøt. Belønning etter en lang kjøretur... En liten kuriositet. Min sønn fikk en spesiell presang av kona til bursdagen. Neida, ikke en Ferrari, men lån av en Ferrari 360 Spider for én dag. Og jeg fikk være med som reisefølge, videofotograf og fotograf. Å kjøre en åpen Ferrari med 400 HK en halv meter fra ryggen er en mildt sagt heftig opplevelse. Og lydnivået i tunnelene da sjåføren ga en smule gass var et crescendo av lyd som ikke kan beskrives. Dette var en så forskjellig opplevelse fra vår uskyldige BMW at jeg ikke en gang skal forsøke å sammenligne de to bilene. En helt vill opplevelse selv om kjøringen ble foretatt på lokale veier og etter min oppfatning på en meget forsvarlig måte. Men trykket i ryggen under aksellerasjon. Og lyden! Himmel og hav!!! PS Den lille Ferrarien i fronten er min. Og hvis jeg vanner den godt vokser den seg kanskje stor og sterk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian87 Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Ser ut som du har hatt en fin sommer og gode bilturer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Flott bil med perfekte fargekomboer! jeg hadde selv valgt blanksorte interiør lister... men det var ikke å avslå det treverket heller Det stemmer det du sier om "adaptive" programmer. Girkassehjernen og motorstyringen følger med på kjørestilen din og tilpasser seg etter din kjørestil. Det tar ikke mange kilometerne før den følger sjåførens kjøremønster, derfor er den veldig effektiv også hvis du endrer humør når du er ute å kjører og bestemmer deg for å ta den morsomme veien hjem Kos deg med denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet August 19, 2011 Forfatter Share Skrevet August 19, 2011 Takker for hyggelige kommentarer. Vi vurderte faktisk svarte lister innvendig, men vi ble litt fascinert av lyst skinn kombinert med høyglanspolert treverk, så da ble det slik. Har ikke angret på det, men dette er en typisk smaksak. Jeg har tidligere ment at treverk i bil var noe som bare passet i Rolls Royce, Jaguar og andre engelske limousiner. Men så har jeg forandret mening med årene. Man skal ikke være så skråsikker alltid. Når det gjelder kjøringen har jeg fått bekreftet at høye turtall er tingen når det gjelder å ha det morro med bilen. Da er responsen god og lyden begynner å ligne noe. Selv med originalpotte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå