flobben Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 I Hamar er jo politet helt på styr da.. Ute til alle døgnets tider.. Og det med moped og dårlig opplæring er jeg enig i, en i klassen min holdt på og kræsjer med en trailer FØRSTE dagen han hadde lappen på moped, kasta seg i grøfta og totaltvraka sykkelen, kjørte feil i rundkjøringa.. Bedre opplæring og få mopedene til og gå i 80 er nok nøkkelen.. Så det hadde gått bedre med han hvis han hadde hatt muligheten til å ha større fart? Når dere blir litt eldre og har hatt lappen i noen år, så kommer dere til å tenke tilbake på de første årene og ikke skjønne hva dere drev på med. Alle sjangsene og hvor dårlig man egentlig var til å kjøre bil. Først da kan dere uttale dere om moped burde være lov til å kjøre fortere en 45 km/t. Nå har jeg hatt lappen i over 22år, før det kjørte jeg moped i nesten 4år. Mopeden(e) mine hadde aldri toppfart under 85, og pr dags dato klarer jeg ikke å se at jeg var noen fare for andre medtrafikanter, så lenge jeg holdt meg til normalkjørings på veiene og holdt fartsgrensene. Ikke en eneste gang hadde jeg noen uhell på moped, og jeg var født før den tid at jeg måtte ha noen form for trafikkopplæring på moped. Så at disse mopedene skal ha noen fartsbegrensning på veiene annet enn fartsgrenser som andre trafikanter er for meg en latterlig lov. Ungdommen i huset har fått klar beskjed om at kjører de med trimsett i dag, så har de tatt ett valg som gjør at de risikerer store bøter og at de risikerer retten til å føre noen kjøretøy, men jeg vil aldri nekte dem å trimme mopeder. men det blir jo noe helt annet, du har jo noe som heter trafikkforsteåelse. Det mangler jo folk på 16, merker jo selv at man måtte bli godt over 20 før man fikk det. Selv om selvfølgelig var verdensmester fra dag 1.
joachim sørlie Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Jeg mente at ikke at det skulle gå bedre med større fart, men mangel på oppøæring... Hvor mange har ikke tryna på scooter når dem skal kjøre av en vei og over på grus? Dem tror jo det er samma feste der, så da tryner dem.. Jeg kjenner flere! Mangel på opplæring og erfaring..
rakett Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 dumme regler... Ser ALDRI grisekjøring på veiene lenger jeg... ? Så derfor skulle jeg absolutt ikke tro det var nødvendig med YTTERligere innstramminger på straffene for trafikkforseelser... Men norge er norge, alt som har med bil og trafikk å gjøre er nazi, mens andre lovbrudd får du bare en klapp på skulderen for.
Bimmerfører Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 16 åringer kjøre lovlig i 90km\t på en moped? Rusa eller, søstra mi sliter jo å holde seg på veien i 60 på den hersens skuteren Er det hun eller loven og trafikkreglene som er prblemet da??
-Martin- Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Fikk smertelig erfare de nye prikkbelastningsreglene på veg hjem fra Rudskogen, Mellom Råde og Moss... Som "erfaren" sjåfør ble det 3 prikker.
codex Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Ser ikke problemet med disse innstrammingene, bare og kjøre etter trafikkloven så går det fint det!
MagnusHN Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Fikk smake denne igår. 3prikker Fort kjørte du halvor?
gkw89 Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 det nye greiene der synes jeg er heeeelt på trynet altså, burde gjelde for de over 60år også... samboer'n min(jeg var med også) kjørte ut fra en utkjørsel da hun så en liten luke i mye trafikk, akselererte fort for å hindre de bak i å måtte bremse altfor mye ned, havnet opptil 76km/t i 60'n før hun bremset ned igjen, og da sto selvfølgelig onkel blå med laser'n sin og tok henne for det, enda de SÅ at vi kom ut fra der vi var(snakk om 5-600m fra dem... det endte med 4200 i bot og 6 prikker i 3år fordi hun ville unngå å skape unødvendig nedbremsing.... TOTALT tullete det landet her, jeg blir kvalm over å være norsk til tider!!
ingard Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 det nye greiene der synes jeg er heeeelt på trynet altså, burde gjelde for de over 60år også...samboer'n min(jeg var med også) kjørte ut fra en utkjørsel da hun så en liten luke i mye trafikk, akselererte fort for å hindre de bak i å måtte bremse altfor mye ned, havnet opptil 76km/t i 60'n før hun bremset ned igjen, og da sto selvfølgelig onkel blå med laser'n sin og tok henne for det, enda de SÅ at vi kom ut fra der vi var(snakk om 5-600m fra dem... det endte med 4200 i bot og 6 prikker i 3år fordi hun ville unngå å skape unødvendig nedbremsing.... TOTALT tullete det landet her, jeg blir kvalm over å være norsk til tider!! Hvorfor stoppet hun ikke å akselerere ved 60? 76 er 76 uansett hva hun "bare skulle". Det er mange andre land du kan flytte til hvis du er kvalm av å være norsk. Land som ikke tilbyr en skit av hva du er vant med av samfunnsgoder.
Bradbury Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Hvorfor stoppet hun ikke å akselerere ved 60? Jeg har kastet meg ut i luker selv noen ganger, og da er det ikke uvanlig at han i bilen bak meg nekter å sakke. For å unngå å bli liggende helt inntil ham gir jeg gjerne litt ekstra gass. Kanskje det var dette samboeren til gkw89 gjorde, og i så fall har jeg forståelse for det.
gkw89 Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Hvorfor stoppet hun ikke å akselerere ved 60? Jeg har kastet meg ut i luker selv noen ganger, og da er det ikke uvanlig at han i bilen bak meg nekter å sakke. For å unngå å bli liggende helt inntil ham gir jeg gjerne litt ekstra gass. Kanskje det var dette samboeren til gkw89 gjorde, og i så fall har jeg forståelse for det. noen som skjønte det
oddis Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Det er helt latterlig, det er jeg 100% enig i. Skal man lage innskjerpinger må de lages med spesielle klausuler, som instruerer i hvilke situasjoner "ekstra" prikker skal gis. F.eks ved stygge forbikjøringer, ligge for nærme den foran, 75 i 50n og liknende.. DET burde vært legitimt. Og ikke minst, begynne med tidsavhengig fartsgrense. Det er noe som irriterer meg sykt her ute på bygda. Laaaatttelig mye 60 soner. Burde vært 80 på alle tidspunkt utenom 06-10 og 13-16.
ingard Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Merkelig at mange går et helt liv uten en fartsbot. For de fleste gjør det jo ikke noe om man får en million prikker ved en bot. Kanskje noe å tenke på? At kanskje det er en grunn til at politiet ikke vil ha folk som kaster seg ut i trafikken som en her så fint sier. Hvorfor bruker dere ikke cruisekontroll og slapper av i stedet? Hør på noe bra musikk.. (og vent til det kommer en luke før dere setter andres liv i fare.. ikke alle takler slike situasjoner like bra vet dere)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå