ervik Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 SATTAN! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Hvor/hvem kjøpte du kompressoren av ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iskald Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Fy fan Kenneth, du tar jo helt av her!! 3l er en ting, 3l med presse er noe helt annet! Kommer til å bli en seriøst rask 520 Kjenne æ begynne å bli grådig missunelig Når montere du pressa? sku nesten ha vært med en tur å kjent draget med kun 3litern, får jo litt grilla i hodet av det her prosjektet ditt Har du målt nå forbruk etter at du bytta? -Alex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Hvor/hvem kjøpte du kompressoren av ? Kjøpte brukt her på forumet Fy fan Kenneth, du tar jo helt av her!! 3l er en ting, 3l med presse er noe helt annet! Kommer til å bli en seriøst rask 520 Kjenne æ begynne å bli grådig missunelig Når montere du pressa? sku nesten ha vært med en tur å kjent draget med kun 3litern, får jo litt grilla i hodet av det her prosjektet ditt Har du målt nå forbruk etter at du bytta? -Alex Hehe, ja nokka må man jo ha å holde på med Pressa blir montert etter æ har fått clutch, svinghjul, grenrør, å spart opp peng til ESS software. Mao ett par mnd til sannsynligvis. Prøvetur ska du få vettu, sende dæ nr mitt på pm så e det no bare å si ifra Har ikke målt nøyaktig forbruk enda (ikke rukket å kjørt opp en tank), men sånn grovt regna (tankmålern kontra triptellern) så ligg den på litt under 1,5/10km, men så skal det sies at det har ikke vært spesiellt rolig kjøring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2012 Regna ut forbruk på første tanken med 3litern Endte opp på 1,27liter per mil. Dette er bykjøring med en god del pådrag (artig med større motor hehe ) 2,2'en lå på 1,1liter per mil på bykjøring vinter. Var så fint vær en liten periode idag, så vasket bilen og tok noen bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 13, 2012 Forfatter Share Skrevet April 13, 2012 Bestillte en slik idag http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-520i-52 ... 096wt_1547 Fant ut at jeg savner litt ekstra "snerr" når man trør på Har og bestillt ombygningssett for å få pussere uten ledd som kommer ila de nærmeste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 17, 2012 Forfatter Share Skrevet April 17, 2012 Driver for tiden å leiter etter svinghjul fra 330 eller 530i med 5 trinnskasse. Dette må jeg ha pga 520 og 525 har 228mm svinghjul og clutch.. Foreløpig holder 520 clutchen fint igjen 3litern, men tør ikke å "tyne" clutchen noe særlig. Når jeg etterhvert får montert kompressorkitet vil nok 520 clutchen takke for seg, så jeg må få ordnet noe før dette. Har vurdert å handle fra gripforce, da får jeg ett stage 2 sett til ca 5000kr, men har egentlig mest lyst til å få tak i ett originalt 530/330 svinghjul da dette absolutt blir best å kjøre med + billigere. Ellers blir bilen vasket gjevnlig og venter på sommerfelger som forhåpentligvis kan legges på snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Hva slags ombyggingsett til pusser'ne er det du mener? Blir værst med presse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Slike pussere som det her: http://www.ebay.com/itm/2000-2003-BMW-5-SERIES-M5-E39-OEM-BEAM-BRACKETLESS-WIPERS-WIPER-BLADES-/260961939383?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&vxp=mtr&hash=item3cc28b2fb7#ht_1798wt_932 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 for en flott 530 du har hmm.. den eksosen har jeg lurt på å kjøpe selv, du får slenge ut noen bilder og om den er enkel og grei og montere samt god lyd så blir det vell en sånn på meg og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Meget flott bil ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 17, 2012 Forfatter Share Skrevet April 17, 2012 Hva slags ombyggingsett til pusser'ne er det du mener? Blir værst med presse Slike som Mikael-B linket til Satser på det ja! for en flott 530 du har hmm.. den eksosen har jeg lurt på å kjøpe selv, du får slenge ut noen bilder og om den er enkel og grei og montere samt god lyd så blir det vell en sånn på meg og Skal prøve å få ordnet ett lydklipp når den er montert Det var iallefall en bra pris, og den ser jo meget bra ut! Takker forresten Meget flott bil ja Thank you! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 19, 2012 Forfatter Share Skrevet April 19, 2012 Nå begynner jeg å stresse litt med å få bilen klar til sommer og sommertreff! Skiftet casterstagsforinger til powerflex idag, og byttet til nye originale stabstagsforinger foran. Ble dessverre ikke noe bilder av dette da jeg hadde dårlig tid. Har og bestilt meg bremser Driver å bygger om til 530i bremser (324x30 foran og 298x20 bak), dette krever jo nye calippere og klaver. Har liggende calippere foran fra 540i, og skal kjøpe calippere bak fra koed. Dette settet bestillte jeg http://viewitem.eim.ebay.no/BMW-5-Saloo ... 85738/item Er spent på kvaliteten! Har også clutch og svinghjul fra en 330 på vei, så har med andre ord en del arbeid foran meg når man ser over alt som skal gjøres.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 Du har ikke akkuratt rygga fint inn her før å ta bilde Å skal følge godt med her nå, for du har absolutt de rette tingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Å skal følge godt med her nå, for du har absolutt de rette tingene Hehe, stemme vel det Takk for fine ord! ------------ Dagens update! La om til sommerhjul, tok oljeservice og byttet oljefilterhuspakning Oljefilterhuspakninga var den eneste pakningen jeg ikke byttet når motoren var i deler (smart). Hadde rett og slett ikke tenkt på å bestille den da jeg drev på å "overhalte" motoren. Den var egentlig ganske grei å bytte, og det var meget tydelig hvorfor det lak fra den gamle (knekkebrød). Tok bare ett bilde når jeg hadde tatt av oljefilterhuset og "grovvasket" http://images.bimmers.no/files/vxsr7y14fh8n02h0vaot.jpg' alt='vxsr7y14fh8n02h0vaot.jpg'> Måtte jo også ta en oljeservice, er jo tross alt 2000km siden sist Tenkte at det er greit å ha det gjort på en motor som har vært i deler for å fjerne eventuellt spon og svineri. Nå kjører vi edge sport 0W40, på vinteren går det i SLX professional 0W30. Alt dette ^ er vel ikke så spennende egentlig, MEN jeg la også om til sommerhjul Det var utrolig deilig å få på noen skikkelige "lugger" etter å ha rullet på trillebårhjul en laang vinter. Bilen skal forøvrig slippes litt lengre ned etter jeg har byttet coilovere bak etterfulgt av en 4hjulskontroll Linselus i bakgrunnen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå