Kennethe34 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 Nå begynner jeg å stresse litt med å få bilen klar til sommer og sommertreff!Skiftet casterstagsforinger til powerflex idag, og byttet til nye originale stabstagsforinger foran. Ble dessverre ikke noe bilder av dette da jeg hadde dårlig tid. Har og bestilt meg bremser Driver å bygger om til 530i bremser (324x30 foran og 298x20 bak), dette krever jo nye calippere og klaver. Har liggende calippere foran fra 540i, og skal kjøpe calippere bak fra koed. Dette settet bestillte jeg http://viewitem.eim.ebay.no/BMW-5-Saloo ... 85738/item Er spent på kvaliteten! Har også clutch og svinghjul fra en 330 på vei, så har med andre ord en del arbeid foran meg når man ser over alt som skal gjøres.. Hentet nettopp de ovennevnte bremsene. De så veldig bra ut, og det er tydelig at de er en del større enn org (324mm vs 296mm foran). Klossene som fulgte med settet er av merket Mintex, og dette er samme merket som blant annet Bilxtra selger. Hadde Mintex på en av E34'ene mine og var veldig fornøyd med de da Clutchsettet hentet jeg for ei uke siden, men dessverre var det en skade i lamelldisken Så denne clutchen hiver jeg ikke opp. Worst case vil være at lamelldisken går i oppløsning og knuser svinghjul og clutchhus. Tyskerne jeg kjøpte settet av er foreløpig lite hjelpsom + svarer tregt når jeg prøver å klage.. Ender sikkert med at jeg må kjøpe ny clutch selv, dette koster meg 2200,- via jobb. Bilder av diverse kommer så snart jeg får gjort ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Jobber mye overtid nå så har ikke hatt tid til å gjøre noe med bilen, filme lyd osv.. Men har fått deal med ene klargjørern på jobb (proff fyr) som skal ta full lakk detailing på bilen på lørdag + ta teflonbehandling på den Skal bli deilig å bli kvitt de kjipe vaskeripene på de delene som ikke er nylakkert, gleder meg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw TJ Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 var det vanskelig å sette inn den nye spilleren/navien ? Kjempe flott det ble med carbon folie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 var det vanskelig å sette inn den nye spilleren/navien ? Kjempe flott det ble med carbon folie Neida det er ikke så vanskelig. Gjort på 15-20 min maks Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Mai 23, 2012 Share Skrevet Mai 23, 2012 Hmm... Da har jeg mottatt samme potte som deg og den ser helt lik ut får håpe jeg ikke får samme problemene med røra til eksosen som du hadde . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2012 Hmm... Da har jeg mottatt samme potte som deg og den ser helt lik ut får håpe jeg ikke får samme problemene med røra til eksosen som du hadde . Får satse på det ja. Om du skulle få problemer så er de veldig greie å ordne opp ihvertfall ------------------- Har fått bilen tilbake fra lakk detailing og resultatet er _helt sykt_ bra! Hele bilen ser ut som ett jævla stort speil! Skulle egentlig ta noen bilder idag å legge ut, men finner ikke minnekortet til kameraet.. Mobilkamera er uaktuelt, nå er bilen alt for fin for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Mai 23, 2012 Share Skrevet Mai 23, 2012 Ja fint om du ordnet noen bilder så kunne jeg sett hvordan du gjorde det med din. Vet du hvor mange tommer det skal være på røret som skal kobles på resten av eksosen ? Jeg målte min til 3 tommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2012 Ja fint om du ordnet noen bilder så kunne jeg sett hvordan du gjorde det med din. Vet du hvor mange tommer det skal være på røret som skal kobles på resten av eksosen ? Jeg målte min til 3 tommer. Potta jeg fikk fra eBay var ca 76mm utvendig (3") og det originale røret var c.a 70mm (2,75"?) Så for min del ble det c.a en halv cm glippe og det måtte customises litt for å få det til å passe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Ja fint om du ordnet noen bilder så kunne jeg sett hvordan du gjorde det med din. Vet du hvor mange tommer det skal være på røret som skal kobles på resten av eksosen ? Jeg målte min til 3 tommer. Har tatt noen bilder til deg nå Festet kappet jeg av den originale potta, og fikk sveiset på den nye. ------------------------------------------------ Monterte nybremsene idag Skiver og klosser er bestilt på 530i spec, mens kalippere og klaver stammer fra 540i. Har ikke fått bestilt meg kalippere bak enda siden jeg har brukt så mye penger i det siste.. Støtte på ett problem.. Vinterfelgene(15") går ikke over bremsene 520i skivene var 296mm og 530i skivene er 324mm. Dette var IKKE planlagt.. Så nye vinterfelger må anskaffes, 16" eller 17" er usikker om 16" passer.. Her er noe bilder av bremsene + ett par bilder der jeg prøver å illustrere hvor blank bilen ble etter full lakkbehandling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Denne har rett og slett blitt rå, både utseendemessig og motor/understellsmessig! meen, du har ikkje vurdert M5 bakfanger siden du først har M5 front..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Denne har rett og slett blitt rå, både utseendemessig og motor/understellsmessig! meen, du har ikkje vurdert M5 bakfanger siden du først har M5 front..? Takker for det! Joda, neste "to do" utvendig blir: M5 bakfanger, opplakkering av panser(steinsprang), og nye originale baklykter da mine har begynt å flasse + sprekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2012 Har da hatt en meget produktiv helg og mye er gjort! Fikk en ulyd etter bilen var på opprettingsverksted i januar som jeg har prøvd å lokalisere helt siden da. Det var en skikkelig irriterende slamrelyd, på vaskebrett hørtes det ut som om hele bilen skulle ramle sammen Oppdaga den helt tilfeldig da bilen ble polert og jeg stod å så på "polerer'n" tok bakluka. Hørte da en merkelig lyd som lignet på den jeg har plagdes med. Nappa av deksler og trekk på bakluka og kunne konstantere at "hovedplata" hadde løsnet fra avstivningen. Dette er da limt med karosserilim fra fabrikken, men kun i "punkter" sikkert for å spare penger. Min løsning ble å pilke vekk det limet som ville løsne, og lime rundt hele avstivninga med karosserilim. Ulyd = borte Etter dette var fikset gikk jeg løs på å bytte coilovere bak. Har lenge hatt black-evo coilovere bak liggende (fikk ett helt sett etter krasjen fra forsikringa), men har ikke knødd meg til å bytte ut de gamle supersportene før nå. Dette er ganske grei skruing, eneste som er litt pain er innerskjerm høyre bak, grusomt merkelig at den skal være så vanskelig å få på plass! Interiørstabling Ny coilover på plass Så ble bilen skrudd ned til "sommerhøyde" og 4hjulskontroll ble tatt. Når jeg hadde gjort dette begynte jeg med clutch&svinghjuls skifte. Har jo byttet fra 2,2 - 3liter og kjørt på en sliten 2,2 clutch en stund, så nå var det på tide. Svinghjul ble skaffet fra eBay.de, og clutchen kjøpte jeg ny original til 530i Bare "litt" hotspots på trykkplate og svinghjul Deilig å kjøre med en clutch som tar der den skal, litt stivere bakdempere og null ulyd fra bakluka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet Mai 27, 2012 Share Skrevet Mai 27, 2012 skulle ønske jeg var så god til å skru/hadde så peil!! men fin bil med fine planer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2012 skulle ønske jeg var så god til å skru/hadde så peil!! men fin bil med fine planer! Takker for det Skruing og peiling kommer med erfaring, man må jo begynne en plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2012 Da har jeg fått montert carbonleppe Den er stammer fra GS og er produsert av Kerscher, jeg bytta den til meg fra en kollega Syntes selv det ble kanonbra, og litt digg å ikke ha den carbonleppa alle har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå