Vegardb17 Skrevet November 5, 2013 Share Skrevet November 5, 2013 Fristelsen å kjøpe en E24 har vært veldig stor ganske lenge nå, men før jeg bestemmer meg å kjøpe en er det noen få ting jeg skulle likt å visst om bilen. Var planen å kjøpe en relativt strøken en uten mye rust, har hørt at forskjerme er ekstreeeemt dyre på disse bilene.Men er det noen som veit om E34 deler passer overens med E24? E24 fra 81 og oppover er vel basert på E28, så da passer vel mye overens? Tenkte da på om det er mulig å få på M5 bakstilling mtp plass bakover, er veldig trang mellom karosseriet og baklokket på diffen på E34. Mulig å få på fjærben fra E34 hvis jeg bruker bærebruer og styrearm fra E34? Passer snekke fra E34?Planen var å få en E24 med noe grommere understell og E34 har større utvalg med coilovers, så kan man bruke E31 bærebruer og kasterstag. Ellers var det å holde bilen dønn original utvendig bare med noen 17" skrudde felger med gateslicks eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 5, 2013 Share Skrevet November 5, 2013 selve traversen passer ikke, bærebruer og bremser passer, men det stopper der. samme på e28 vs e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet November 5, 2013 Share Skrevet November 5, 2013 Slik så den ut når jeg eide den☺️ Forsvunnet sier du - Stjålet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet November 5, 2013 Share Skrevet November 5, 2013 selve traversen passer ikke, bærebruer og bremser passer, men det stopper der. samme på e28 vs e34 Tenkte meg det, men da passer vel 745 diffen i E24/28 bakstillinga? er vel største diffen som passer på den bakstillinga? Forstilling og sånt da? alt passer vel untatt tårnlageret? eller blir det helt på tryne vinkler og slik av det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 5, 2013 Share Skrevet November 5, 2013 635 har nå akkuratt samme diff som 745, bare annen utveksling muligens 210 diff, samme som på e28 535 e24, 635 og e23 735-745 dog får man alle disse med og uten diffbrems foran er det kun bremser og bærebruene som er like (ikke casterstagene), e34 har ca 10cm høyere dempertårn, så alt er for høyt om du bruker e34 fjørbein osv. styresnekka og styrestag passer, ellers er det vell ikke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet November 5, 2013 Share Skrevet November 5, 2013 åja, hadde det for meg at var kun 745 turbo som hadde 210 diff av bilene som er gamlere enn E32.10cm??? Så selv mine griiiselave coilovere på min E34 vil likevel være skyhøy på en E24? , jaja, en får lete etter gode coilovers til E28/24 til grei pris da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KasperR Skrevet November 5, 2013 Share Skrevet November 5, 2013 Forsvunnet sier du - Stjålet? Ja, jeg tror det, dessverre. Etter det jeg har hørt ble den stjålet fra et verksted, og siden har ingen sett den. Vi søkte opp regnr. på den og merket at den ikke hadde vært inne på eu-kontroller, og stusset selvfølgelig litt på dette. Veldig trist at den bilen er forsvunnet, har mange gode minner fra den. Jeg husker fortsatt gleden av å få sitte på, inneklemt i sportsstolene og få høre på den fantastiske lyden. Samtidig som pappa eide denne var vi i Tyskland og prøvde e34 M5, og jeg husker enda at jeg likte M6'en mye bedre. M5'en virket seig og treg i forhold, men som liten pjokk blir man fort lurt av lyd og slikt. M6'en virket mye mer mekanisk, noe den også sannsynligvis er Når eide du den johnja? Så fin ut på bildet, feil felger da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 5, 2013 Share Skrevet November 5, 2013 åja, hadde det for meg at var kun 745 turbo som hadde 210 diff av bilene som er gamlere enn E32. 10cm??? Så selv mine griiiselave coilovere på min E34 vil likevel være skyhøy på en E24? , jaja, en får lete etter gode coilovers til E28/24 til grei pris da 745 diff er ikke noe større nei. jepp stemmer det, foran går det bra, blir ikke LAVT men litt lavt. bak blir den skyhøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Luftet ikke jeg favorittvognen i dag? Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Jeg mener E24 (E28 basert) kom både med 188 og 210 diff, hvilken utveksling de hadde og om det var med eller uten brems varierer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 det gjorde di, men 635 kom med 210 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 De første 635 csi fra ca 82-83 har bare 188 diffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 Skal si det frister veldig med denne 633'en her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44187305men lurer på hvordan det er å bytte om fra US fanger til Euro fanger bak, foran er det greit tror jeg men jeg tror US bilene mangler det "stålet" under bakfangern som euro biler har, noen som har gjort det? prøvde å google å styr men fant kun for bakfangern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 Bakskjermen ser jo ellers helt lik ut! Om du får tak i Euro-fangere er det nok et bra kjøp! Tror ikke fangerbyttet skal være noen hindring! Dra å se på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 Ja det frister noe jævli! Må bare høre med han hvorfor det ikke står skilter på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå