BTK-530 Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Hei. Noen som har "erfaring" eller vet noe om hvis man blir fotografert i fotoboks i Tyskland, om boten blir oversendt Norske myndigheter eller direkte til meg? Eller om de bare overser den for å unngå byråkratiet i Norge..? Var en smule ivrig på autobahn i Der Bayerische Wald her i helgen Mvh Bjørn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Jeg ble flasha der flere ganger for et par år siden og har ikke hørt noe. Fra Sveits derimot, der var det ikke noe tull. Heiv den første bota jeg fikk tilsendt. Et par måneder senere kom det brev fra kantonpolizei. Da betalte jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 Jeg har også blitt tatt av fotobokser i Tyskland (og Frankrike), men jeg hørte heller aldri noe mer. Tilsvarende også med parkeringsbøter i Tyskland. Jeg har en relativt ny og ubetalt parkeringsbot fra Norge. Jeg har veldig lyst til å droppe å betale de 610 kronene den er på, men er usikker på hva purregebyret evt. er. Kjedelig om parkeringsboten plutselig koster 1200 kroner.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Niclas_ Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 fredrik: jeg fikk en bot på 500,- fra europark og der var purregebyret 50% av boten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 Jeg blei blinka i 50 sona i Strømstad med en fart på rundt 100 km/t i 2008(Skammer meg for den, var for å rekke ferga), hørte aldri noe. Blei blinka i Danmark i 2009 uten å ha fått noe pluss ca 4 parkeringsbøter fra Hamburg og 1 fra Kiel som jeg bare kasta Fattern sneik i 6 bomstasjoner i Frankrike med E60en, hørt aldri noe! Norskregistert "luksusbil" bryr de seg vel ikke om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTK-530 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Share Skrevet August 2, 2011 Da ser det ut som om at jeg kanskje kan ta det med ro en stund og se.. Norge er jo ganske så byråkratisk og vanskelig til tider, dessuten vil ikke den Norske Stat tjene økonomisk på det heller, så da håper jeg at de tenker at bryet er ikke verdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bliza Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 Jeg har også blitt tatt av fotobokser i Tyskland (og Frankrike), men jeg hørte heller aldri noe mer. Tilsvarende også med parkeringsbøter i Tyskland. Jeg har en relativt ny og ubetalt parkeringsbot fra Norge. Jeg har veldig lyst til å droppe å betale de 610 kronene den er på, men er usikker på hva purregebyret evt. er. Kjedelig om parkeringsboten plutselig koster 1200 kroner.... det å "glemme" parkeringsbøter har jeg prøvd før, det funker aldri!. de overser heller ikke atv på DIGERT fortau. eneste bruksområdet til den lille metern ved veggen der må være vis noen er så dritings at man må holde seg fast til veggen mens man går! ved pirbadet i trondheim, ved parkeringa til BI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 ble blinka i 50 sona i stuttgart en gang. jammen kom ikke bota i posten. hele 20 euro, betalte med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaa Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 Ble blinka med leiebil, MB minibuss, rett utenfor Adenau på vei til ringen.. Men regner med at den kom til meg pga at Avis 'hjalp' Polizei med adressen min.. Glemte den første, men betalte når det kom purring.. 118 km/h i en 50 eller 60 sone.. Ikke jeg som kjørte, men jeg som skreiv under på leieavtalen. Hele gjengen betalte vår del, og det ble vel ca. 100 på hver. NOK that is.. Ta det med ro, og 'glem' hvertfall første brevet du får om du får noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Ble stoppet på kaia i kiel når jeg kom ned igjen året etter at jeg hadde blitt knipset, når de da sjekket førerkort, pass og skiltnummer, fikk jeg en kort reprimande og beskjed om at skulle jeg kjøre en meter til i tyskland måtte jeg betale 80euro (60+20 i gebyr) som jeg skylte tyskland etter at de tok bilde av meg året før. Fikk meg en latter da, og de "snille" herremenne på grensen kunne fortelle at tyske myndigheter hadde praksisert dette i flere år og registeret deres var inntil 36mnd gammelt fra boten ble ilagt før det ble slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå