F 11 Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Ja, jeg har forsøkt søkefunksjonen. Fikk ikke all info jeg var ute etter, derfor starter jeg denne tråden. Dollarkursen er utrolig lav pr.dd. med 1$=5,38 nok. Dessverre ser jeg at Amerikanerene ikke har 5'er touring Må kankje vurdere 3'er Men, om man er inne på tanken på å importere, er jeg interessert i å høre om fordeler, ulemper, regnestykker, erfaringer osv. fra de som kan/vet litt om dette. Helst faktabaserte innlegg uten for mye synsing, da jeg heller ønsker en mindre men mer interessant tråd. Så værsegod: Fyr løs!
F 11 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Til nå har jeg oppdaget følgende cons; Ingen touring Dårlig utvalg av diesel Kraftige motorer som gir høy tollavgift
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Euroen er jo forholdsvis lav med kursen 7.65....
DanH Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Kjøp fra Tyskland. Jeg så også på muligheten sist dollaren var lav, men det er noen skjær i sjøen. Og enkleste mulighet er om bilen er imortert til USA.
Fredrik 90 Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Man har alltid kunne fått 5er Touring på det amerikanske markedet, helt tilbake til E34 og fram til F11 i dag. Markedsandelen er imidlertis forsvinnende liten da sedan står for over 90% av salget, tror heller ikke de markedsfører Touring noe særlig i den grad. Men jeg har sett både E34, E39 og E61 på amerikanske veier ved flere anledninger. Diesel er det kun X5 som leveres med med i USA i dag (35d) etterhvert så vil F10 535d, E90 335d(den hadde de i allfall en amerikansk reklame kampanje på) og F01 740d bli tilgjenglig i USA. Vær obs på at Navi system og Telekomponenter kan slite litt med europeriske nettverk, har i allfall vært et problem på usa impoterte biler før.
Jay-O Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Jeg sjekket opp i litt priser o.l. på frakt helt hjem til Norge for akkurat dette formålet, og det er dyrt om du ikke har gode betingelser gjennom jobben eller noe. Fra selger i Houston, TX til New York City, NY: $1500 med transportforsikring Fra New York til Hamburg: Billigste frakten jeg fikk var $2400 uten kontainerleie og transportforsikring Kontainerleie: ca. $1400 Transportforsikring:$500 Hamburg til Tananger (Stavanger): 25 000kr (tror jeg) Og så kommer 25% moms på dette når du toller bilen inn. Tror tallene skal være korrekte, er en stund siden jeg tok ringerunden, men jeg tror ikke jeg er helt off idag. Dette var priser jeg fikk som privatperson uten tilknytning til noe firma/bedrift.
ealoken Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Det er en del forskjeller på ledningsnett, radioer osv på US bilene, dette er ofte svært dyrt eller ikke mulig og bygge lett om. Kjøp deg en Euro bil du.
Kjennern Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Vil anbefale deg en europeisk versjon om du ikke finner en bil i USA veldig billig. Jeg hadde en 323i fra USA før, parklys var i blinklysa og radioen hopper over hver annen frekvens på fm båndet. Manglet sete varme + litt ymse utstyr vi ser på som standard. Husker ikke alt her og nå. Stod MPH med KM i mindre skrift på speedometer. Ellers var den ganske lik egentlig. Og fungerte like bra her som i USA.
Dolk Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Jeg hadde en M3 fra USA og kjenner igjen alle problemene folk nevner her, så min anbefaling er ikke å kjøpe fra USA, som nevnt flere ganger så hold deg til europa modeller, det er det du kommer til å bli fornøyd med.
Fredrik Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Husk at til neste år er veteranbiler fom. 1982 modeller og det begynner med andre ord å bli svært mange fine og relativt moderne biler i kategorien. Porsche 944 er ny som veteranbil, men også en av de fineste og klassiske 911´ene gjennom tidene blir veteran til neste år, nemlig 911 Carrera Coupé med 231 HK fra den såkalte G-serien. Porsche 928 S med manuelt gear er veteranbil samt den siste 924 Turbo årgangen med 177 HK. Spesielt 928 S er en svært moderne bil tiltross for sin alder. Det er ikke feil å si at bilen var minst 10 år foran sin tid da den kom på markedet. BMW E24 635CSi er veteranbil og den finnes det i likhet med de nevnte Porschene (dog ikke 924 Turbo) plenty av i statene. E28 528i/535i er veteranbil samt E23 745i. Husk at amerikanske varianter av disse bilmodellene ofte er spekket med utstyr og dyreste skinntype...
Dolk Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Husk at til neste år er veteranbiler fom. 1982 modeller og det begynner med andre ord å bli svært mange fine og relativt moderne biler i kategorien. Porsche 944 er ny som veteranbil, men også en av de fineste og klassiske 911´ene gjennom tidene blir veteran til neste år, nemlig 911 Carrera Coupé med 231 HK fra den såkalte G-serien. Porsche 928 S med manuelt gear er veteranbil samt den siste 924 Turbo årgangen med 177 HK. Spesielt 928 S er en svært moderne bil tiltross for sin alder. Det er ikke feil å si at bilen var minst 10 år foran sin tid da den kom på markedet. BMW E24 635CSi er veteranbil og den finnes det i likhet med de nevnte Porschene (dog ikke 924 Turbo) plenty av i statene. E28 528i/535i er veteranbil samt E23 745i. Husk at amerikanske varianter av disse bilmodellene ofte er spekket med utstyr og dyreste skinntype... Han var vel kanskje ikke på jakt etter en veteranbil? Men ja, det begynner å komme mange fine veteranbiler, og spesielt dem du nevner er fine biler, mest med tanke på 928 og gjerne i S utgave.
Fredrik Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Han var vel kanskje ikke på jakt etter en veteranbil? Men ja, det begynner å komme mange fine veteranbiler, og spesielt dem du nevner er fine biler, mest med tanke på 928 og gjerne i S utgave. Jeg bare nevner det iom. at veteranbiler er det mest aktuelle å ta inn fra USA. Alt annet blir lett for dyrt, men bevares kan man kjøpe en bil billig nok i statene er det bare å begynne prosjekteringen. Porsche 928 S kom allerede i 1980, men den manuelle varianten tror jeg først kom i 1981/82.
Jay-O Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 BMW E24 635CSi er veteranbil og den finnes det i likhet med de nevnte Porschene (dog ikke 924 Turbo) plenty av i statene. E28 528i/535i er veteranbil samt E23 745i. Ja, men personlig syns jeg US spec fangerne er grelle...så det hadde ikke blitt aktuellt for min del. Men å gå sammen med venner og fylle en 20 foter med utstyr, da begynner det å lønne seg. Selv om tråden var om å hente bil...
F 11 Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Mye gode tilbakemeldinger. Ser ut til at de fleste anbefaler import fra Tyskland. Er det noen som har noen tips/anbefalinger/erfaring rundt dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå