Gå til innhold

Klimapanel E39 "autoknappen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som gidder å svare på disse to spørsmålene :?:

-Etter en sjekk av feilcoder har jeg nå fått Fahrenheit isteden for celsius på displayet.

VET nå at 60 Fahrenheit er 16 grader celsius, men dette irriterer meg. How to fix?

-Når det EN SKJELDEN gang er skikkelig varmt ute :cry: og bilen er varm innvendig går viften bare på 3 III når klimadisplayet er på AUTO.

På begge E36ene mine er det slik at hvis jeg da trykker på autoknappen starter viften å gå på fullt og jeg mener E39ern engang gjorde det samme! Nå må jeg trykke på vifteknappen en haug med ganger for å få opp viftehastigheten. Annoying big time. Igjen. How to fix?

Selv om sommeren 2011 ugjendrivelig er over, vil jeg gjerne fikse opp i dette!

Takker for svar :D

Skrevet

Funker auto-knappen når bilen er kald, men justerer seg ned når bilen blir varm? Det tyder på gåen sensor i klimapanelet. Løsning: bytt panel. Koster rundt tusenlappen brukt.

Forøvrig et godt tips er å lufte ut den varme lufta skikkelig før du setter på klimaanlegget. Det virker mer effektivt da.

Skrevet

På min E39 så har jeg en "max" knapp, denne gir max vifte og kjøling på varmedager, da blåser det så mye i kupeèn at det er håpløst å ha en samtale med passasjer.

Kan du ikke sette celsius/fahrenheit via settings på obc`en?

Skrevet

Mener da at jeg ikke har måttet justere dette med å trykke oppover på dette før på E39ern?

Ikke på noen av de E36ene jeg har hatt, 94m, 96, 97 og 98 har jeg behøvd å gjøre noe mer enn å trykke "AUTO".

Ikke mulig å reparere dette panelet da?

Var noe tull med det en gang for mange år siden også og da var det fullt av lo!

Hvordan tar man panelet ut uten å lage brekkmerker på sidene? Har desverre ett lite merke på begge sider etter trekker.

P

Skrevet

Har tatt panelet ut selv og rengjorde viften uten at det hjalp dessverre. Viften skal suge inn luft fra kupeen og når den ikke funker skikkelig, så lures panelet til å tro at det er varmere enn det er og stiller seg ned.

Teip et flatt skrujern og vipp det ut på hver side, så kommer det ut. En tusenlapp er ikke så mye i forhold til hva det koster nytt.

Skrevet

Fikk høre i dag av en mekker at jeg hadde en feil på en pumpe/ventil som lå ved venstre innerskjerm?

Denne skulle være defekt på min bil

Noen ideer om hva den "saken" er?

P

Skrevet

Takker

Har du ett delenr på den? Fant den ikke på ETKen. Kommer jeg til denne etter å ha tatt av hjul og lokari skjermen?

Fant også ut at motorfestene og microbryter på bakluka er defekte. Dessuten fikk han opp en feil på lyktejusteringen! Denne er slik jeg ser det i orden da lyktene justerer seg opp og ned ved oppstart?

P

Skrevet

Fikk resatt klimapanelet til å vise celsius men det er fortsatt slik at jeg må trykkemanuelt for å få opp viftehastighet.

MEN når jeg setter på varmluft på vinduet med knappen øverst til høyre på displayet går viften på det høyeste som før.

P

Skrevet

Her er linken til min pumpe ihvertfall. http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... _air_cond/

Velg rett pumpe til rett utstyr.

Lyktejusterings sensoren kan godt være defekt, da den bruker data fra den ene når den andre er defekt....... Min er likedan. Ødelagt foran på min bil, men det virker uansett. Kanskje bare litt dårligere, vet ikke?

Når det gjelder klimapanelet, kanskje dette kan kodes? Altså at du får rett funksjon, som f.eks. auto funksjon?

Skrevet

Lyktejusterings sensoren kan godt være defekt, da den bruker data fra den ene når den andre er defekt....... Min er likedan. Ødelagt foran på min bil, men det virker uansett. Kanskje bare litt dårligere, vet ikke?

Hvor sitter disse sensorene? Mine lykter justerer seg også men de lyser rett i bakken slik at det blir nesten som å kjøre med grøftelys og fjernlysene lyser like langt som nærlysene skulle gjort.

Mvh

Bjørnar

Skrevet

Sensorene sitter på høyre casterstag foran, og høyre et-eller-annet-stag bak. Du ser de med engang du er under bilen.

Men om lyktene bare lyser for lavt, så er det bare å stille de opp med skruene på toppen av lyktene foran. Det var det samme på min, når den ble innkjøpt.

Skrevet

Disse sensorene sitter med ett metallklips ala bøye? Da kan den ha falt av siden jeg just har byttet casterstag og trøblet litt med å feste den igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...