Gå til innhold

Det er vel påtide å nekte ungdommer å kjøre bil i helgene.

Dolk
 Share

Anbefalte innlegg

1. Du tar dessverre helt feil, det gjorde faktisk jeg også, på 13 år har ikke oljefondet steget noe særlig. Dette kan du gjerne få svar på her:

http://e24.no/makro-og-politikk/spetale ... e/20088514

2. Det er selvmotsigende å sikre avkastning i fond, det er jo en risiko. Det er mange som har gått på ræva i aksjespekulasjoner.

3. Nå er det jo ikke snakk om å tappe oljefondet helt, men å bruke en del av dette for å opparbeide et akseptabelt nivå på veg/helsevesen og andre ting vi har enorme etterslep i. Å ikke bruke disse pengene vil jo si at det ikke gir oss noen fordel annet enn en viss tro på noe langt frem i tid.

4. Staten Norge er kanskje ingen u-land, men det er dets innbyggere. Naive folk som holder venstresiden i politikken tror jo vi lever i et velutviklet land, noe som er TOTALT feil. Vi er den befolkningen som har mest gjeld, det har fint lite med rikdom å gjøre. #-o

5. Å bruke deler av oljefondet på infrastruktur kan bidra til økt effektivitet og lønnsomhet å etablere bedrifter i andre områder av landet enn den ekstreme konsentrasjonen rundt Oslo-gryta. Det er ikke snakk om å bruke 693 milliarder, men en betydelig større del enn det blir brukt nå pga livsfarlig etterslep, det samme gjelder helsevesenet, det er så latterlig dårlig at jeg rett og slett må le, snakker av erfaring.

6. Markedet slår avkastningen du så fint prater om, her fant jeg noe interessant:

http://e24.no/makro-og-politikk/oljefon ... t/20088314

Det er ikke Statsbudsjettet eller Pensjonsfondet vi diskuterer her, det får dere ta i en annen tråd og gjett om at jeg skal delta i den og plukke deg i fillebiter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har ikke jeg lest tråden, men noen få innlegg.. Og jeg kjenner jeg blir jævlig provosert av overskriften og innleggene du kommer med.. Hvordan i huleste kan du dra alle ungdommer i samma gruppe? Såvidt jeg vet tror jeg vell at du var ungdom engang i livet du og, skulle likt og sett du kun skulle kjørt i ukedagene og ikke etter 21.. Makan til tullprat du kommer med her.. Er bare tåpelig og si at vi ikke skal få kjøre bil like mye som det du skal..

For og få igang en engasjert diskusjon må du trekke litt i tråder som er ømme for noen, og fornuftig for andre.

Skal vi ha ett slikt regelment så må¨det gjelde alle fra en viss aldersgruppe, og politi må bruke prikkbelastning enda mere aktiv og direkte rettet mot ungdom. Det er bedre at en potensiell drapsmann må fortsette å bruke apostleneshester enn at han setter andre døttre og sønner i stor fare, og med alder så kommer fornuften snikende inn, og udødelighetsfølelsen forsvinner, da får han prøve seg på nytt i trafikken og forhåpentligvis har han lært noe av tap av førerrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått med deg det nye prikksystemet du eller??? Hvis ikke det rammer nok veit pokkern meg ikke jeg hva som rammer..

Det er bedre at prikksystemet rammer de som virkelig utgjør en fare for seg selv og sine passasjerer i trafikken, og i yterst uheldig situasjon kona eller barna dine?

Ta en titt på vei mot jobb i uka og se hvem du møter eller blir forbikjørt av, legg også merke til bilene de kjører, så kan du tenke på hva du hadde følt hvis, understreker hvis en av de idiotene hadde skadet din familie, og du vet selv at dem kanskje kunne ha vært reddet hvis han sjåføren hadde holdt seg til trafikkloven.

Jeg syns det er for vanskelig å miste førerkortet slik det er idag, stram det gjerne inn enda yttligere. Senk det fra 6 til maks 4, men akkurat det vil skje om noen år, og det er bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått med deg det nye prikksystemet du eller??? Hvis ikke det rammer nok veit pokkern meg ikke jeg hva som rammer..

Det er bedre at prikksystemet rammer de som virkelig utgjør en fare for seg selv og sine passasjerer i trafikken, og i yterst uheldig situasjon kona eller barna dine?

Ta en titt på vei mot jobb i uka og se hvem du møter eller blir forbikjørt av, legg også merke til bilene de kjører, så kan du tenke på hva du hadde følt hvis, understreker hvis en av de idiotene hadde skadet din familie, og du vet selv at dem kanskje kunne ha vært reddet hvis han sjåføren hadde holdt seg til trafikkloven.

Jeg syns det er for vanskelig å miste førerkortet slik det er idag, stram det gjerne inn enda yttligere. Senk det fra 6 til maks 4, men akkurat det vil skje om noen år, og det er bare bra.

Du har ikke førerkort, du er en sofasitter på 35 som aldri har hatt lappen. Du har en gammel Lada stående i garasjen din. Det er derfor du er så påståelig. Du skjønner ikke at det ikke hjelper å "fjerne" ungdommen fra trafikken, når det er dem som er 25+ som kjører som idioter! Jævla pappskalle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke førerkort, du er en sofasitter på 35 som aldri har hatt lappen. Du har en gammel Lada stående i garasjen din. Det er derfor du er så påståelig.

Ok

Du skjønner ikke at det ikke hjelper å "fjerne" ungdommen fra trafikken, når det er dem som er 25+ som kjører som idioter! Jævla pappskalle!

Jeg ønsker ikke å fjerne ungdom vekk fra trafikken, det meste jeg har skrevet har kun vært for og fremprovosere en diskusjon som engasjerer, og jeg vil at de som jeg mener dette angår og ligger under "fare" plakaten skal stikke hue frem og vise seg, og jeg har jo lykkes med det. Det finnes så mange ungdommer som er reflekterte og voksne, de skal få lov til å kjøre og skaffe seg erfaring og de trenger ikke stikke hue frem i den her diskusjonen for dem er voksne nok til å forstå at samfunnet må ta ett grep selvom det måtte gå utover dem og, men det er den "esso bilstereo ekspertene" gjengen som bør vekk fra trafikken før dem skader seg selv og andre.

Men at en 41åring går såpass hardt ut på meg har virkelig skremt meg, hva som foregår under hjernebarken der ville jeg gjerne ha visst. At en såpass voksen kar ikke forstår at det er ett samfunnsproblem at unge gutter skader og dreper seg selv og tar med andre i døden helt unødvendig i trafikken, og at de unge guttene og passasjerne har tross alt familie som er glad i disse esso rånerne, hva er det som får en godt voksen mann til og ikke forstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke førerkort, du er en sofasitter på 35 som aldri har hatt lappen. Du har en gammel Lada stående i garasjen din. Det er derfor du er så påståelig. Du skjønner ikke at det ikke hjelper å "fjerne" ungdommen fra trafikken, når det er dem som er 25+ som kjører som idioter! Jævla pappskalle!

Forstår du ikke hva diskusjonen dreier seg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fersk sjåfør på 18 år vil jo teste grenser.. Det er jo det livet handler om.. At de ikke klarer å sette ting i perspektiv forstår jeg. Det kommer med erfaring, og på en annen side er jeg enig i å gi dem kontrollert erfaring.

En annen ting man kan tenke på er motorsykkel. Når du er 16 år har du lov til å kjøre en lat 125 ccm motorsykkel, mellom 18 til 20 er det mellomtung sykkel som gjelder. Den er også plombert. Dette er for at de skal kunne lære seg å kjøre uten å kjøre seg i hjel med en 200hk yamaha r1 den første uka de har lappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fersk sjåfør på 18 år vil jo teste grenser.. Det er jo det livet handler om.. At de ikke klarer å sette ting i perspektiv forstår jeg. Det kommer med erfaring, og på en annen side er jeg enig i å gi dem kontrollert erfaring.

En annen ting man kan tenke på er motorsykkel. Når du er 16 år har du lov til å kjøre en lat 125 ccm motorsykkel, mellom 18 til 20 er det mellomtung sykkel som gjelder. Den er også plombert. Dette er for at de skal kunne lære seg å kjøre uten å kjøre seg i hjel med en 200hk yamaha r1 den første uka de har lappen..

Så det du egentlig skriver er at du er enig med meg, men den satt langt inne, gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig i det jeg akkurat skrev, men det er vel heler måten du har formulert deg på jeg ikke er enig i. :) Det sitter heller ikke langt inne, men når det etter mye om og men har kommet fram det du egentlig mener så er det lettere å forstå og være enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...