evi Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Hvem må ta kostnadene for å sette det inn? Det er selvfølgelig eieren av bilen som står ansvarlig på at bilen han fører er trafikksikker og at den har det utstyret som skal til for at den skal være lovlig på veien. Ja, for bil er ikke dyrt nok for ungdom fra før? Og hvor mange kommer til å koble seg utenom? Dem som blir tatt for å ha koblet ut blir jo selvsagt straffet hardt, så det blir nok ikke så stort problem. Ja, se på mopedtrimming for eksempel. Hvor mange gode løsninger det har kommet der for å uinngå at man blir tatt for trimming. Kan feks. ha fjernstyring til motorstyinga på nyere mopeder så den legger inn begrensninger når man blir stoppet. Norske biler kjører da ikke bare i Norge.. Hvorfor skal ungdommen kjører raskere i utlandet enn her hjemme, så det er heller ikke noe problem. Ja, send alle ut i høyrefila sammen med trailerene! Beste løsningen det. Du mener jo tydeligvis at man ikke kan følge fartsgrensene nedover i Europa før man har passert 30, eller kanskje helst ikke før man er 80? Jeg har problemer med å ta deg seriøst. Nekter å tro at du faktisk kan mene noe så dumt, isåfall burde du melde deg inn i AP.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Jeg er også for at folk ikke skal kjøre seg i hjel. Ikke nok med de unge guttene rundt 18 år som tror de har kjørt bil i 40 år, kjører som helvete med andre i bilen. Og drar av veien så det koster etter.. Vet om sikkert 10 eksempler på akkurat dette. Jeg har selv 2 døtre som jeg håper skal få slippe å sitte på med slike. Det finnes også oppegående ungdom som kjører med vettet i behold, om de får fartsperre i bilen vil det jo ikke spille noen rolle siden de kjører etter reglene uansett. Verre med de som klager over slike tiltak, de kjører sikkert der etter.. Men uansett, kommer vel gps kontrollert fartskontroll. At alle biler må ha gps som er på hele tiden, og blir bøtlagt når fartsgrensene brytes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2012 Ja, send alle ut i høyrefila sammen med trailerene! Beste løsningen det. Du mener jo tydeligvis at man ikke kan følge fartsgrensene nedover i Europa før man har passert 30, eller kanskje helst ikke før man er 80? Hva er så galt med at de under 30år må kjører i høyrefila? Jeg ser ingen problemer med det. Jeg har problemer med å ta deg seriøst. Nekter å tro at du faktisk kan mene noe så dumt, isåfall burde du melde deg inn i AP.. Alt som kan redde liv støtter jeg fullt ut. Er det så dumt det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Men uansett, kommer vel gps kontrollert fartskontroll. At alle biler må ha gps som er på hele tiden, og blir bøtlagt når fartsgrensene brytes. Den dagen gleder jeg meg til. Jeg håper så inderlig at flertallet kan være smarte nok til å gå imot en slik løsning. Om staten til alle tider skal vite hvor du og bilen din er, ønsker ikke jeg å bo i dette landet mer iallefall.. Dolk gidder jeg ikke diskutere mer med. Vi har så ulike meninger og begge er like sta, så der kommer vi ingen vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuti Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Akurat det med fartsbegrenssning skal eg gå med på at hadde vært relevant, men er det ikke da rettferdig at også de over 25 får en fartssperre på ca 120? har jo ikke lov å kjøre over i Norge uansett. Ja, de over 25 og opp til 30år bør ha en fartsperre på maks tillatt hastighet, når man er over 30 kan man slippe slike sperrer. Sånn ellers med mørket, jeg som går ut i lære nå vil få beskjed ved kontraktskriving at eg må ha lappen for å beholde læreplass, så med andre ord så synes du det er OK at eg skal stå i risiko for å miste læreplass og fremtidig jobb pga eg ikke skal få kjøre til jobb i vinterhalvåret? Det kan løses seg med billigere måndeskort på buss eller tog. Det er et stort problem det da de ikke vil ha folk uten billappen pga de kommer så ofte for sent pga mista buss, buss gikk ikke, forsinkelser, mindre mulighet for fleksibel arbeidstid. Hele konseptet ditt her er altfor firkantet, tanken din er som et hus med en flott fasade, men møkk pill råtten innside. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 forstår ikke hvorfor folk gidder og diskuterer med han her. Enig. Han skjønner ikke engang at folk bor der det ikke går buss, tog eller fly, og at oss som går på skolen faktisk ikke har råd til å.flytte til byene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2012 forstår ikke hvorfor folk gidder og diskuterer med han her. Enig. Han skjønner ikke engang at folk bor der det ikke går buss, tog eller fly, og at oss som går på skolen faktisk ikke har råd til å.flytte til byene. Men en M3 har du råd til? Så det tror jeg skal gå helt fint, buss er dessuten miljøvennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Alt som kan redde liv støtter jeg fullt ut. Er det så dumt det da? Det er veldig dumt faktisk, siden det på samme måte som kommunismen, IKKE fungerer. Det vil si at man kan spare noen liv kanskje, men samtidig vil effektiviteten gå drastisk ned, som fører til økte depresjoner og trøtthet som bilist + mindre konsentrasjon, som igjen er anti-utilitaristisk. Dette er ene og alene en måte å prøve å dekke over alvorlig feil og mangler i infrastrukturen som fører til dødsulykker. 1 av 4 dødsulykker skyldes feil på vegen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 forstår ikke hvorfor folk gidder og diskuterer med han her. Enig. Han skjønner ikke engang at folk bor der det ikke går buss, tog eller fly, og at oss som går på skolen faktisk ikke har råd til å.flytte til byene. Men en M3 har du råd til? Så det tror jeg skal gå helt fint, buss er dessuten miljøvennlig. Jepp, jeg kjører M3 316i GTR.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2012 Nå er det stor sannsynlighet for at det blir EU-kontroll hvert år + andre restriksjoner... Søppelhodene gir seg ikke... vi er en gjeng tapere uten frihet, og verre og verre blir det Eu kontroll hvert år er faktisk ingen dum idè når man ser hvor dårlig bilparken er. Det er skremmende å se hvør rødt dette landet er.. Jeg skulle ønske vi hadde et blått diktatur. Med rette mannen som dikator ville landet blomstret og utviklet seg. Men dette landet står om stille. Holder å vende snuten til nabolandene, for ikke å snakke om Øst-Europa, så skal dere se på land som er på full marsj fremover.. er direkte flaut å se hvor tragisk lite som skjer her i forhold.En annen ting.. Norge har høyest inntekter per hode i verden, men vi betaler desto mer i skatter og avgifter, i tillegg har vi mest gjeld av alle. Det vil jeg ikke kalle et godt land å bo i. God tur, jeg håper du finner det du søker etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2012 Jepp, jeg kjører M3 316i GTR.... 316i er ingen dum bil, med fartsperre og hk sperre så blir det en trygg og fin bil for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Nå er det stor sannsynlighet for at det blir EU-kontroll hvert år + andre restriksjoner... Søppelhodene gir seg ikke... vi er en gjeng tapere uten frihet, og verre og verre blir det Eu kontroll hvert år er faktisk ingen dum idè når man ser hvor dårlig bilparken er. Det er skremmende å se hvør rødt dette landet er.. Jeg skulle ønske vi hadde et blått diktatur. Med rette mannen som dikator ville landet blomstret og utviklet seg. Men dette landet står om stille. Holder å vende snuten til nabolandene, for ikke å snakke om Øst-Europa, så skal dere se på land som er på full marsj fremover.. er direkte flaut å se hvor tragisk lite som skjer her i forhold.En annen ting.. Norge har høyest inntekter per hode i verden, men vi betaler desto mer i skatter og avgifter, i tillegg har vi mest gjeld av alle. Det vil jeg ikke kalle et godt land å bo i. God tur, jeg håper du finner det du søker etter. Så reduserte engangavgifter er dårligere trafikksikkerhetstiltak enn fartssperre? Majoriteten av fartsovertredelser er 10-15km over fartsgrensa, hjelper lite med fartssperre da, når resten av bilen har dårlig sikkerhet og er løen/gammel Du tenker fornuftig må jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Hallo, han her er jo ikke seriøs. Han hevder at buss er miljøvennelig. Ikke gidd å diskuter mer, virkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Hallo, han her er jo ikke seriøs. Han hevder at buss er miljøvennelig. Ikke gidd å diskuter mer, virkelig.. Hva er det som er så usannsynlig med dolk sin påstand om dette? Man trenger vel ikke akkurat være rakettforsker for å skjønne at en buss (eller kollektivtransport i sin helhet) med f.eks 30 mennesker ombord er mer miljøvennlig enn 30 biler med èn persjon i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Juni 10, 2012 Share Skrevet Juni 10, 2012 Stor dieselmotor. Var en stor sak her for en liten tid tilbake angående hvor mye NOx som ble sluppet ut. Flere hundre ganger mer enn i personbiler. Skal se om jeg finner det i ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå