Gå til innhold

E30 M3 Cecotto 180/505 + F11 side 20


Larsinnj
 Share

Anbefalte innlegg

VELDIG kjedelig å bare ha denne stående i garasjen ja! Det er den i tanken som tar tiden, så fikk GS til å sende den som er under bilen, så jeg får byttet den vertfall. Skal høre med et lokalt verksted på mandag om de har, eller kan bestille et nytt filter post haste så jeg får byttet det med det samme. :)

Får se hva jeg gjør etterhvert om det blir litt lett sugetrim. Har hørt at folk må kappe i panseret for å få en karbon boks til å passe uten å ta i en av forsterkningene under der. Har ikke så lyst i å kappe i det akkurat. 

Gøy å følge prosjektet ditt og ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro til med manifoldet også ja 😁 har tenkt å bestille slik eksos til begge mine, pluss manifold til m3n. Syns kohler står seg vanvitti bra på pris/kvalitet på eksos.

fort gjort å sveise om til 2x70 eller 76 om du vil det også. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fant ut at når jeg først skal ha ny eksos skal jeg gå all in! :) Det som står på nå er originale grenrør og mellompotte/katalysator, så er det en uoriginal liten bakpotte som ser veldig hjemmelaget ut. Skal ta vare på det som er originalt samt bestille en ny original bakpotte så jeg har om jeg eventuelt skulle bli stoppet i kontroll og må inn på visning. Tenker å få levert grenrøret til en kar ikke langt herfra som driver med ceramic coating før jeg monterer det. Må bare få gjort unna en uke/helg med ugunstig arbeidstid først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Larsinnj skrev:

VELDIG kjedelig å bare ha denne stående i garasjen ja! Det er den i tanken som tar tiden, så fikk GS til å sende den som er under bilen, så jeg får byttet den vertfall. Skal høre med et lokalt verksted på mandag om de har, eller kan bestille et nytt filter post haste så jeg får byttet det med det samme. :)

Får se hva jeg gjør etterhvert om det blir litt lett sugetrim. Har hørt at folk må kappe i panseret for å få en karbon boks til å passe uten å ta i en av forsterkningene under der. Har ikke så lyst i å kappe i det akkurat. 

Gøy å følge prosjektet ditt og ja :)

Såg tilfeldigvis uorginale sånne in-tank på ebay i dag, kunne jo brukt det som nødrep.-kosta kun noen hundringser!

Ang karbon boks og kapping så husker eg at eg måtte gjøre det på min første montering, men om alle er sånn det er eg usikker på :?: Det dukke jo alltid opp litt ekstra utfordringer med allslags modifisering, vet alt om det :stupid: 

Ja, du må greiene på veien.. svingete veier og hissig s14 er tingen :headbang:

Endret av NilsP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal som sagt starte med å bytte den under bilen, da jeg mistenker at det er den som lager trøbbel. Så satser på at den går med den og et nytt filter. Så bytter jeg den i tanken når den dukker opp. :)

Hvilke kammer ville du ha anbefalt til en bil som aldri blir brukt på bane? Må ha litt kjørbarhet i nedre del av registeret da jeg ikke ligger å jager på topp turtall hele tiden. Er jo en veibil tross alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Larsinnj skrev:

Skal som sagt starte med å bytte den under bilen, da jeg mistenker at det er den som lager trøbbel. Så satser på at den går med den og et nytt filter. Så bytter jeg den i tanken når den dukker opp. :)

Hvilke kammer ville du ha anbefalt til en bil som aldri blir brukt på bane? Må ha litt kjørbarhet i nedre del av registeret da jeg ikke ligger å jager på topp turtall hele tiden. Er jo en veibil tross alt :)

Den i tanken fungerer jo bare som fødepumpe, og de har en tendens til og få brudd på jordings siden, hadde det på min, men den virka fint uten den pumpa.. tydeligvis! Tok den opp for og oppgradere,og fant at den jo var ødelagt 😎

Nå har eg orginal som matepumpe til ei bosch 044 i en liten catchtank som ligger der org pumpa var.

kammer.. tja.. sånn schrick 276/284 er jo rimelig standard småtrim, og kjørbarhetmessig er de som orginale i mine øyne, ingen problem at all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, viss du leser der er det endel tips og trix.

Men også enkelte som får 276/284 kammer til og høre voldsomt ut, det er bare vas :stupid:

I min andre motor (2.3) er det 284/292 kammer, den er snill som dagen og kan brukes til både bhg og butikk viss du vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt der, men gidder vanligvis ikke amerikanske forum da diskusjonene jeg bryr meg om forsvinner i snakk om koppholdere. S14 er vel kanskje ikke det værste. 

Noe som må gjøres (utenom å bytte kammene selvsagt) hvis man monterer 284/292? Ser 292 har 12mm løft. Begynner kanskje å komme nært stempelet? 

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et vinterprosjekt dette :) Hvilken vinter tørr jeg ikke si :D

Synes forøvrig dette kittet ser fint ut på styringsiden av motoren om det blir karbon boks en gang i tiden. https://www.millerperformancecars.com/store/show-by-car/e30/miller-alpha-n-system-detail Liker at det er fullstendig plug and play uten å måtte kutte opp ledningsnett osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterprosjekt er bra..

Sikkert ok det miller greiene, men litt sånn bob-bob rykte, + at du må kjøpe tilpasset chip til org hjernen som fremdeles styrer tenninga.

Broderen lager plug and play maxxecu, slipper klipping i nettet.. sjekk elstuning på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en kjedelig update. Bytta bensinpumpe og filter før jobb i dag, og når får den endelig bensin igjen! :D MEN.. Nå har den ikke gnist. Når jeg dreiv å sjekka etter den stoppa utenfor butikken så var gnist det første jeg sjekka etter jeg fikk dratt den hjem. Nå pulserer det bensin ut av plugghullet, men det er null gnist. 

Følerene på girkassen har jeg ikke bytta enda, og når jeg måler motstand på de får jeg bare verdi på en av dem. Den andre gir null utslag på ohm-meteret samme hvilke pins jeg måler mellom, så da regner jeg med de også er kaputt. Så har bestilt de å håper på at posten kjører i høygir slik at jeg får de fort :)

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2019 den 0.27, Larsinnj skrev:

Nok en kjedelig update. Bytta bensinpumpe og filter før jobb i dag, og når får den endelig bensin igjen! :D MEN.. Nå har den ikke gnist. Når jeg dreiv å sjekka etter den stoppa utenfor butikken så var gnist det første jeg sjekka etter jeg fikk dratt den hjem. Nå pulserer det bensin ut av plugghullet, men det er null gnist. 

Følerene på girkassen har jeg ikke bytta enda, og når jeg måler motstand på de får jeg bare verdi på en av dem. Den andre gir null utslag på ohm-meteret samme hvilke pins jeg måler mellom, så da regner jeg med de også er kaputt. Så har bestilt de å håper på at posten kjører i høygir slik at jeg får de fort :)

D var kjipt 🤔

Men høres ut som du e på sporet..

de sensorene e jo en typisk ting som tar kveld. De skal vel ha en 1200 ohm,eller såder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...