Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt min 120dA i snart to år, og ikke hatt noe særlig problemer annet enn dem jeg har skapt sjøl. :) Har kjørt den fra 70.000 til 112.000 som den står på nå. Eneste feil så langt har vært det innvendige speilet der den automatiske nedblendingen sluttet å virke. Men det kostet bare åtte lapper å fikse! :roll:

Jeg synes 1-serien er en knallbil, og har ingen problemer med å anbefale den til andre.

PS. BMW 120d har et jevnere drag enn Audi/VW 2.0 TDI 170. Dette gjør at Audien kan oppleves som kvikkere, selv om den ikke er det.

• 3 weeks later...
Skrevet

Mener det er kjede, ja.

Måtte forøvrig bytte svingingsdemperen her om dagen. Hender visst at den går i stykker på disse motorene. Kan være verdt å ta en titt ned o motorrommet og se om reimhjulene til servoreima står på linje.

Skrevet

Jeg ville mye heller satset på en 116d/118d facelift enn den der. Stylingen var ikke min smak, men har forståelse for at andre kan like den. Jeg har heller ikke sansen for chipping, og det hadde nok vært mitt ankepunkt.

Skrevet

Heisan, setter pris på ærlige svar. Men vist dere ser vekk i fra stylingen.

Går disse bilene langt? Bør turbo snart skiftes? Bilen er trimmet 20 hk mer

enn hva som anbefales. Noen ærfaringer på dette på disse bilene. Jeg har selv en Audi A4 1.8 turbo som har hvert trimmet til 212 hk hele livet. sviver som en klokke på 230 000 km. Så jeg vet at vist man gjør dette riktig så har det ikke noe å si.

Tror dere girkassen tåler momentet? Dette er jo en manuell.

Og hva med kløtsjen. Bør den skiftes snart?

Vær så snill og kom med litt mer enn synsing og hva man har sansen for.

Takk Morten

Skrevet

Vet at clutch på pre-fl motorene slites generelt, men min har gått 107.000 km uten noe som helst antydning til problem med clutch.

Chippet den i sommer, og har ingenting annet enn gull å si om det.

Hvis du leser på tråden om chipping på www.babybmw.net så er det over hodet ingen som har hatt problemer med det i ettertid.

Awt: hvorfor skulle det vært et ankepunkt at bilen er chippet? Det er jo noe regelrett ALLE gjør med dieselbilene sine nå til dags. Forskjellen er bare at DU slipper å ta avgiften ved det.

Eller tenker du automatisk at dersom bilen er chippet, så er den skamkjørt?

Min far på 55 har chippet volvoen sin - det er ikke dermed sagt at bilen er kjørt i fillebiter..

Skrevet

Nå blir vel dette litt off-topic, men jeg syntes den var litt for "mye" chippet. Jeg har overhodet ingenting imot chipping så lenge det blir skikkelig gjort og man ikke tar helt av. Jeg hadde nok aldri chippet en bil selv, eller kjøpt en chippet bil, med mindre det hadde blitt gjort av Hartge e.l. og man har skikkelig dokumentasjon og garanti på jobben. Med dette mener jeg ikke å hente ut de hestene som er blitt strupet ned for Norge, men alt over der.

Skrevet

Ahh, sånn sett. De argumentene er jeg helt enig i.

Liker heller ikke tanken på å kjøpe en bil hvor programvaren er levert av ukyndige, med ett mål for øyet - hente ut mest mulig, koste hva det vil.

Men, jeg syns det blir teit når folk ikke skal kjøpe en bil, fordi forrige eier har chippet den, og derfor helt sikkert kjørt den i hel. Så får man bilen hjem, for å chippe den selv. Nok av de der ute!

Skrevet
angående det med rust har du bmw 12 års rustgaranti på bilene sine. Så du har enda en god del år igjen hvor du ikke trenger å bekymre deg for rust...

Denne garantien gjelder vel GJENNOMrusting.

Rust er noe alle i Norge bør være obs på, uansett hvilken bil en kjører.

Skrevet

Heisan takk for alle svar. Ikke missforstå meg, jeg kommer til å være skeptisk til chippen. Men dette er noe jeg ønsker å bringe opp når jeg spør litt om bilen.

Rust kommer jeg selvfølgelig til å sjekke veldig nøye. Er det andre ting enn clutch som bør byttes etter at bilen er gått snart 160 000 km? Jeg har fått tips om svingingsdemperen er en slite del her inne. Er det andre ting dere kommer på at dere har måttet skifte? Jeg liker å være godt forberedt før samtale.

Ellers takk for link. Skal innå lese der inne.

Morten

Skrevet

Heisan. Jeg har lest en del på det andre forumet.

Jeg finner ut at bmw 1 serien har en del problemer med at

kløtsjen slipper til tider. På engelsk kaller de dette "Clutch judder".

Er det noen som har hatt dette problemet? Leser at det er kommet en software oppdaterng på dette. Men at det ikke fixer problemet. Har også lest at skifte av kløtsj og flywheel ikke hjelper. Er det en fix på dette?

Vurderer seriøst å begynne å lete etter en annen bil nå. Da jeg ikke gidder havne opp i et slikt problem uten at det er en fix.

Morten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...