-Roger- Skrevet August 25, 2011 Share Skrevet August 25, 2011 En kompis holder på og bytte diverse foringer og bærearmer foran på en 97 e39 520i Sedan Så sendte han meg dette bilde som skal være av ny og gammel del. Skal den "koppen" på den gamle delen monteres over på den nye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 25, 2011 Share Skrevet August 25, 2011 Ser ut som kompisen din har vært uheldig der. Den "koppen" er foringen inni navet, og den skal IKKE ut. Hva man gjør nå vet jeg ikke, men tror ikke det er OK å flytte foringen over på den nye bærearmen da den er løs nå. Må vel bytte navet tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet August 26, 2011 Forfatter Share Skrevet August 26, 2011 Takk for svar.. Jeg formidlet svaret ditt, men de hadde visst fått det til. Men de sa at du har nok helt rett i at den ikke skal komme ut i utgangspunktet! --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.683988,5.332179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Vet du hvordan de løste problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beta Skrevet August 27, 2011 Share Skrevet August 27, 2011 Helt vanlig at foringen løsner. Er bare å enten sette kula med foringen i ei skrustikke å kakke til med en hammer, eller å dra den av med en tesj... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laland10 Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Dette så veldig kjent ut.... Jeg holder på å bytte de samme bærearmene på en 523 (e39) og denne koppen fulgte med ut. Problemet er at jeg har ikke nubbesjans til å få den av jeg har prøvd med avtrekker (den gikk i stykker). Har prøvd med gaffel og hamre løs. Det gikk ikke så jeg varmet opp dritten og prøvde med gaffel, hammer og alt jeg hadde tilgjengelig, men det hjalp ingenting. Har smurt opp med WD40 hele veien uten noe resultat. Kan man kjøpe denne delen seperat? Har sjekket GS og KOED, men den er ikke på noen sprengskisser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Bare å sette den inn igjen med den nye bærearmen. Sett hylsa i skrustikka og slå bærearmkula ut av den. Evnt dra den av med en avdrager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laland10 Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Får prøve litt til i morra da. Avdrageren min er kaputt da den knakk første gangen jeg prøvde å dra av hylsen Er jo helt vanvittig å den sitter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTK-530 Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Jeg varmet opp denne føringen med gassbrenner til den var rødglødende. Et par tre runder med varming til den ble rød og plutselig bare datt den av bærearmen.. Skal sies at jeg jobbet med den i skrustikka og med flere avdragere uten noe positivt resultat en god stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 jeg kappet av hele kunel og satte dritten i pressen... 8 tonn måtte til for at den spratt av.. forpult drittpatent. skulle vært mulig å få kjøpt dem her løs.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laland10 Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Får man ikke kjøpt dem løst ??? Planen min var å stikke innom Bavaria etter jobb og kjøpe en... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Kan ikke finne denne delen nei. Ergo, den sitter fast i navet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 skrustikke og største hammern du har. den kom ut på begge sidene når jeg bytta bærearmer på min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Det enkleste er vel å bruke en sånn: Og sette den i hydraulisk presse, løsner fort da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 den der skal eg pinade kjøpe. håper den tåler å bli brukt sammen med presse da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå