Gå til innhold

Sjelden bil


///M85
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er rett og slett svindyr... 98K for en nesten 35 år gammel E21 318. Jeg har selvfølgelig observert at det i annonsen står at den kun har kjørt 4000 Km, men det hjelper ikke når prisen er såpass høy. En helt annen sak er at jeg hadde krevet en Karbon 14 test og en total analyse av motoren før jeg hadde akseptert at bilen kun har kjørt 4000 Km i løpet av nesten 35 år. Det er utrolig i ordets rette forstand og må bevises før det er troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der blir nok ikke solgt med det første... Det finnes biler som kan betraktes som samleobjekter og som vil stige i pris ettersom årene går, og for sånne betaler man gjerne litt ekstra når det er lav km.stand. En BMW 318 (eller hvilken som helst annen E21) er dessverre ikke et slikt objekt. Bilen er helt uinteressant som samleobjekt og prisen er altfor høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der blir nok ikke solgt med det første... Det finnes biler som kan betraktes som samleobjekter og som vil stige i pris ettersom årene går, og for sånne betaler man gjerne litt ekstra når det er lav km.stand. En BMW 318 (eller hvilken som helst annen E21) er dessverre ikke et slikt objekt. Bilen er helt uinteressant som samleobjekt og prisen er altfor høy.

+1

Men 4000km. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi E30 er en vesentlig bedre konstruert bil? Kan være at du syns jeg tar feil, men det er nok svaret.

Du tar ikke feil. E30 er uten tvil en vesentlig bedre konstruksjon enn E21. Tilsvarende også med E28 i forhold til E12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ikke feil. E30 er uten tvil en vesentlig bedre konstruksjon enn E21. Tilsvarende også med E28 i forhold til E12.

..og i tillegg er E30-interessen langt større enn E21-interessen; og selv ikke i E30-kretser går det 318'er for 100000,-.... På samme måte som det er 325 M-Tech II "alle" E30-fansen vil ha, så er det 323'n som er interessant for oss særingene. En Alpina C1 2,3 er heller ikke verdt de store pengene, så rent investeringmessig er det kun Alpina B6 2,8 som gjelder i E21-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en investering da? Kjøpe bilen som nå er 35 år gammel og strøken, sikkert ikke mange av disse som er dønn orginale og aldri skrudd på. Og ha den i 20 år.. Den er sikkert verdt litt mer da ;)

En gjenstand, enten det være hus, bil, båt eller mormors kjøttkaker, er ikke verdt noe før noen er villig til kjøpe, og da er den verdt det kjøper er villig til å betale. Når interressen for E21 er så lav i forhold til alle de andre modellene, som E30 spesiellt i dette tilfellet, så vil du nesten kunne si at verdiøkningen = 0, da verditapet og sjeldenheten vil utligne hverandre. Vet ikke helt om jeg gjør meg forstått, men kort og godt; Denne bilen er ikke mer verdt enn det noen vil betale for den, og ingen vil betale så mye for den nå engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...