Telcontar Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Jeg håper å kunne beholde min bil i 8-9 år til. Derfor jeg kjøpte den med så mye utstyr som mulig. Litt penger på felger og senk må jeg nesten bruke, ser litt små gubbete ut ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 f.eks en cosworth med 400hk på hjula appelerer mye mer til meg enn en ny avensis med firesylindra diesel som gir planetens kjedeligste kjøreopplevelse ikke hvis du skal ha barneseter i baksetet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 f.eks en cosworth med 400hk på hjula appelerer mye mer til meg enn en ny avensis med firesylindra diesel som gir planetens kjedeligste kjøreopplevelse ikke hvis du skal ha barneseter i baksetet. Foruten sikkerhetsnivået i Sierra vs ny avensis, så er vel ikke det et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 f.eks en cosworth med 400hk på hjula appelerer mye mer til meg enn en ny avensis med firesylindra diesel som gir planetens kjedeligste kjøreopplevelse ikke hvis du skal ha barneseter i baksetet. Foruten sikkerhetsnivået i Sierra vs ny avensis, så er vel ikke det et problem? tja er vel flere ting som taler for ny avensis spør du meg hvis den skal brukes i det daglige. komfort (støy,fjæring) kostnader i forhold til drivstoff. Pålitelighet. En cossie med 400hk går vel ikke mange mila uten noe form for havari? Med andre ord.. en cossie med 400hk er en nummer to bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heatstroke Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Bråker det virkelig mer i en cosworth enn en avensis og er comforten virkelig værre? Ja, jeg overdriver, men.. Avensis, hvis den er noe beslektet med nyere rav4, er jo en horribel bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Hadde Avensis og har sitti på i en Cosworth. Det bråker i en cossi, men det er den type støy man like i typen biler Cosworth er. Avensis'en har ikke mer støy enn normalt, men den er virkelig kjedelig å kjøre, pluss at diesel motorer generelt har kjedelig karakter og fæl lyd. Jeg må ha vært både blind og døv da jeg kjøpte Avensis'en, var lei av den etter en måned eller to. Derfor fikk kona bestemme veldig lite da valget falt på en BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Bilinteressen blandt unge tyskere er fallende. I takt med at utdanningsnivået øker på grunn av arbeidsledighet og offentlig kommunikasjon stadig blir bedre tror jeg at denne trenden bare vil forsterkes i årene som kommer. http://e24.no/bil/bilgalskapen-slipper- ... d/20095170 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Nå er det vel relevant å påpeke at Tyskland er et stappfullt land, i likhet med UK, og offentlig transport er derfor godt utbygd og relativt effektivt. Jeg hadde selv tatt hurtigtog til jobben om det fikk meg dit på 7 minutter isteden for 35, og bare noen hundre meter unna arbeidsplassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Nå er det vel relevant å påpeke at Tyskland er et stappfullt land, i likhet med UK, og offentlig transport er derfor godt utbygd og relativt effektivt.Jeg hadde selv tatt hurtigtog til jobben om det fikk meg dit på 7 minutter isteden for 35, og bare noen hundre meter unna arbeidsplassen. Offentlig transport er gjennomført bra i Tyskland, men dette er ingen selvfølge selv om befolkningstettheten er høy. Tyskerne har alltid hatt fokus på samferdsel og Autobahn er faktisk også et resultat av ønsket om å ha en effektiv samferdsel. Jeg tror helt klart at dette er en viktig del av Tysklands økonomiske suksess. Sveitserne har derimot i moderne tid alltid satset på tog og de har har også økonomisk suksess. Et lite land som bare er litt større enn Danmark har over 5000 Km med jernbane. Dette er temmelig imponerende når man vet at vi kun har litt over 4000 Km med jernbane i Norge. Det er som kjent noen fjell i Sveits også. I Tyskland er det forøvrig godt over 41000 Km med jernbane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Høy utdannelse bør da ikke sette en stopper for bilinteresse? jeg tar høyere utdannelse nå, kan ikke si interessen har falt noe særlig:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Det er vel at alle tar seg en papirutdannelse og bytter fingre med tommeltotter. Da blir det vanskeligere å eie en eldre/ morsommere bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Høy utdannelse bør da ikke sette en stopper for bilinteresse? jeg tar høyere utdannelse nå, kan ikke si interessen har falt noe særlig:p Det er litt som Hafsmo er inne på samt at akademikere har en tendens til å være mindre opptatt av biler enn mange andre. Det går utvilsomt en radikal bølge igjennom Europa nå og den er ikke til bilens fordel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Blir bil fritt innen for ring 1 i oslo etter valget og har du bil som er euro 4 eller lavere så må du kaste den og kjøpe en el bil for miljøets skyld . Jeg har 4 biler og den nyeste er fra 91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 3, 2011 Share Skrevet September 3, 2011 Det er klart det kan være vansklig å få bilintersse når man bor i en fungerende by med (billig) kollektivtilbud. Og prøver man å ha bil så blir man bare motarbeidet (høye avgifter, parkeringstilbud, tyveri/herverk risiko etc). Men bor man på landet så kan man gjerne være professor, man trenger enda bil, og man får et automatisk nærmere forhold til bil og bilkjøring. Bare ta dere en titt på bimmers.... alle hardcore ombyggingsgutta bor ute på landet. Neppe tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå