Dirty Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 http://www.sa.no/sport/sarpsborg08/article4243810.ece hmm dette åpnet jo en ny verden for meg, vis det faktisk stemmer ? så vis jeg har samtykke, et skriv fra eieren av den eks, svenskebilen Så kan jeg kjøre lovlig i norge ? noen som har testet ut dette ? nå er planene å kjøre på bane med svenske skilt, vis det har noe å si jeg "kjenner" svensken bilen står på, så en "kontrakt" skal ikke være noe problem å få til
Dirty Skrevet September 5, 2011 Forfatter Skrevet September 5, 2011 det der var nesten interessant... Har prøvd å finne ut litt info virker nesten som at man må ha en avtale med eks et leiefirma fra sverige, holder ikke med en privatperson, men er ikke sikker. vurderer å ringe tollvesenet å høre forbindelse med henting, levering, prøving, parkering, avskipning, hjemtransport o.l. av utenlandsregistrert motorvogn, kan person ansatt i norsk virksomhet føre utenlandsregistrert motorvogn på vegne av den som er berettiget til å bruke denne. Transporten skal skje som ledd i firmaets virksomhet.
wicky124 Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Om flere blander seg inn i saken her så blir det vel satt en stopper for det omgående fra myndighetene.. Men det med å ha leiebil fra sverige er vel normalt sett lov å kjøre i Norge..Men er vel annerledes med tanke på privat eier... Men hadde vel ikke vært galt...en svenske som eier 50-60 biler som er "Lånt" ut til kompiser i Norge
joachim sørlie Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Slenger meg på her, er jo gull hvis det er sånn dirty sier!
Telcontar Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Lureste er vel å opprette et firma i Sverige, også kjøpe den bilen man vil ha og leie den ut til seg selv Mest sannsynlig så er det samme regler i Sverige (siden norske myndigheter kopierer det meste derfra). Det kan bety at et firma med en omsetning under en viss sum, er fritatt visse ting, bl.a. moms.
Jay-O Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 En i gaten min har gjort dette en stund, og har kjempet hver eneste dag med det. Han har en Audi Q7, topp utstyrt og med største motor, registrert på et lite firma i Tyskland som han kjøpte opp for dette formålet. Han må ha gitt seg, for nå har han ikke den lengre, men en norsk X5 istedenfor. Det er mulig, men de gjør alt de kan for å jobbe mot deg.
Kvasi Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Er jo bare å leie en hybel i sverige, melde flytting og få svensk sertifikat så kan du kjøre så mye svensk bil du vil.
Fredrik Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Du må utvandre (altså være registrert som utvandret i folkeregeisteret) og evt. ha fast adresse i Sverige for å kunne kjøre en svensk bil i Norge. Det er derimot ikke nødvendig å ha et svensk sertifikat for å kjøre bilen i Norge hvis du allerede har et norsk sertifikat. Jeg har kjørt vår danske bil mange ganger i Norge... både i forbindelse med jobb og ferier. Jeg har også blitt stoppet i tollen og av politiet (promillekontroller) fler ganger. Dette medfører selvfølgelig ingen problemer så lenge man som nordmann er meldt utvandret i folkeregisteret. Det er mye uvitenhet på dette området, men det er lov å tenke litt logisk.
hylle Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 7 dager har du lov å kjøre bil du har kjøpt i utlandet, i Norge, Når du er Norsk.. Det har funka for meg og når jeg har blitt stoppa. Det har jeg selv lest og fått bekrefta i en lovbok som ligger hos statens vegvesen.
badsha Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 har man lov å kjøre med prøveskilter til sverige? de som koster 240 kr dagen?
awt Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Man kan vel også kun benytte bilen i Norge 50% av året hvis man er utenlandsk statsborger? Er ihvertfall endel polakker som har fått problemer med dette.
wicky124 Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Prøveskilter kan fint brukes i skandinavia, så fremt det fremgår på kjøreseddelen utstedt av vegvesenet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå