Gå til innhold

Tråden om min E90 325d! Takk for alt.


Fredrik 90
 Share

Anbefalte innlegg

Når man kjøper biler i Norge så er det enten utstyr, eller motor. Det er aldri begge deler, det blir for dyrt vettu. Snart får vi avgift på skinnseter pga kua ikke skal slaktes for premium-biler sin skyld.

Det er helt sant :) Enten motor eller utstyr og slik det ser ut så velger de fleste utstyr framfor motor. Forstålig igrunnen med de fartsgrensene og veiene som er her i landet, trenger egentelig ikke motor i hauger å lass da selv om det er morro :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var mer som en spøk fra min side. Sportsstoler og utvendig m-sport er vel de to tingene som man merker mest av også, men du kjøpte vel bilen på bruktmarkedet og da kan man vel ikke få alt.

Ja jeg kjøpte bilen brukt, har ikke råd til ny 325d jeg nei :wink: Var vanskelig nok å finne en grei 325 i seg selv da 330 var for dyrt og bensin var uaktuelt. Men tilfeldigheter gjorde at de ble denne bilen og det er jeg i dag veldig glad for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har i dag bilen blitt hentet hos Bavaria etter å ha fått full service med bla bytte av motorolje, oljefilter, dieselfilter og bremseveske. I fjor byttet de luftfilter og microfilter så det var ikke nødvendig denne gang og kjøleveska skulle ikke byttes før i 2014 :D Det var også dags for Vehichle inspection med full gjennomgang av bilen og det eneste de fant der og utbedret var en foring bak (også kjent som knirkforingen), slitte vindusviskere blad og boksen med skum hvis punktering hadde gått ut på dato :wink:

Ikke galt at i løpet av 122 000 km så er det kun byttet skiver og klosser (2011), samtlige glødeplugger (2011) og en foring bak (i dag) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut :) var den servicen dyr? :)

Ja den var jo forsåvidt det synes jeg, kom totalt på 8145,- :? De måtte ha bilen over natta også da de ikke rakk å bli ferdige i går, men jeg fikk gratis lånebil så det gjorde ikke noe for meg. Lånte en 2013 Honda Civic 1,4, artig liten tass det :P

Men det har vært så lite, eller egentelig ikke noe tull i det hele tatt med denne bilen i 2 år nå så jeg skal ikke klage over at servicen er litt dyr. Er lenge til neste gang og til sommeren skal den på tur til Italia igjen så det er greit å vite at alt er i tipp topp stand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut :) var den servicen dyr? :)

Ja den var jo forsåvidt det synes jeg, kom totalt på 8145,- :? De måtte ha bilen over natta også da de ikke rakk å bli ferdige i går, men jeg fikk gratis lånebil så det gjorde ikke noe for meg. Lånte en 2013 Honda Civic 1,4, artig liten tass det :P

Men det har vært så lite, eller egentelig ikke noe tull i det hele tatt med denne bilen i 2 år nå så jeg skal ikke klage over at servicen er litt dyr. Er lenge til neste gang og til sommeren skal den på tur til Italia igjen så det er greit å vite at alt er i tipp topp stand :)

Tror ikke jeg hadde en service på audien min A4 1.9 TDI som kosta under 8 lapper så Bavaria/BMW er betydelig billigere enn Møller/ Audi etter min erfaring. Som nevnt før var jo 30000 service på F10 520d ca 500,- billigere enn 15000 service på Citroën berlingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da synes jeg det var på tide å få på sommerdekkene på denne også. Skal ærlig innrømme at jeg har drøyd det en stund da vi hadde ett ganske sent snøfall nå for bare en uke siden, men nå ser det bra ut. Ble nye dekk også, tenkte å prøve Yokohama som jeg har hørt mye bra om så det ble slike i 225/45 17.

Bilen er ikke så veldig ren på bildene da jeg bare spylte raskt over den.

u048t0hpludldtfhz60z.jpg

qtstyirhij89x888ogcx.jpg

alu7am02fvvhaciieobk.jpg

Jeg er jo som kjent så gal at jeg vasker inni hjulbuene, kjører på med Surfex HD og spyler rent med høytrykk. Ganske rent inni her til å være en bil som har gått 123 000 km

vv09dthzgubphr9jxraa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Veldig hyggelig å se deg og bilen, med følge, i dag! :D

Jo takk i like måte, er alltid morsomt å prate med likesinnede :D Fikk du orda deg greit skyss tilbake til Oslo igjen?

Angrer kun på at jeg ikke tok noen bilder :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å se deg og bilen, med følge, i dag! :D

Jo takk i like måte, er alltid morsomt å prate med likesinnede :D Fikk du orda deg greit skyss tilbake til Oslo igjen?

Angrer kun på at jeg ikke tok noen bilder :(

Ja, vi sees jo til helgen igjen, blir stas! ;) Jada, slapp heldigvis å gå, ja.. First Price transport er ikke gøy, hehe! ;) Godt du ikke angrer, jeg tok derimot mange bilder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi sees jo til helgen igjen, blir stas! ;) Jada, slapp heldigvis å gå, ja.. First Price transport er ikke gøy, hehe! ;) Godt du ikke angrer, jeg tok derimot mange bilder! ;)

Tja, tror ikke jeg får anledning til å dra på Vårmønstringa :( Var planen og jeg hadde fryktelig lyst til det men jeg får rett og slett hverken tid eller anledning til det. Er så fordømt busy #-o

Men E30 Meet er iallfall ganske bestemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi sees jo til helgen igjen, blir stas! ;) Jada, slapp heldigvis å gå, ja.. First Price transport er ikke gøy, hehe! ;) Godt du ikke angrer, jeg tok derimot mange bilder! ;)

Tja, tror ikke jeg får anledning til å dra på Vårmønstringa :( Var planen og jeg hadde fryktelig lyst til det men jeg får rett og slett hverken tid eller anledning til det. Er så fordømt busy #-o

Men E30 Meet er iallfall ganske bestemt :)

Typisk, da, men du må jo prøve? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...