truckdriver Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Prøvestarta du ikke? Om du har brukt krympestrømpe rundt loddingene på begge kontaktene så kommer de ikke borti hverandre
martinwenberg Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 jo prøvde å starte. Tente sånn smått 1 gang men ikke noe mere. Har ikke skrua nå mere i dag eller i går så har ikke fått prøvd noe mere. Venter bare på finværet så blir det kanskje oppstart
truckdriver Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Klarer ikke å huske om du har noe egna basemapp... Mulig req. fuel, å det meste av tenningsinnstillinger blir feil? Tenkte kanskje denne kunne være lovende nyhet for deg http://www.fordclubnorway.no/forum/topi ... _p__674262 En B25 da men.. Tror det er hos SHS i Tromsø den er bremset. Om du klarer i nærheten av 200hk på 4000rpm så ville det jo være fantastisk Selv om det kanskje er litt høye forventinger.
martinwenberg Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 Fikk vel inntrykk av at når man setter på megasquirt så blir det noe feil med ledningsnettet, forhold til hvordan det blir med original hjerne. Når finværet kommer skal jeg prøve å få gjort noe, kjedelig å stå ute i regn Hvis motoren min er 153hk originalt, siden det er Brøhan exclusive, så kan jeg vell få rundt 200hk på 1 bars ladetrykk på 4000rpm? Husker ikke hvordan man regna det ut
martinwenberg Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 Har prøvd å kobla litt mellom bensinrelè og hovedrelèet nå, men ble ikke noe bedre. Når jeg kobla dem sammen så kom lysene i instrumentene på Bensinpumpa slutta å gå etter noen sekund da jeg tok på + på batteriet, men når jeg fjærna " jumperen " mellom bensin og hovedrelè så sto den på konstant. Kom gjerne med tips om hvordan jeg kan løse dette problemet
ehrnst Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Pumpa skal jo prime da. Til den oppnår riktig trykk Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2
martinwenberg Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 Mulig den skal prime litt. Men har aldrig vært borti at den har slått seg på når jeg setter på batteriet. Høres ut som at den fiser ut luft fra en bensinslange. Når jeg tar av slangen til der bensintrykksregulatoren står, så kommer det bensin ut der.
ehrnst Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Da har du nok koblet noe feil, ms skal trigge pumpa:-)
martinwenberg Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 Hmmm, har jo fulgt alt etter tegninga. Skal se over adapteret på nytt å se om jeg kunne ha tatt noe feil
SpiXi Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 her skal det følges med utrolig mye du har gjort selv vurderer turbo på bilen min eller s50 b30:P mye bra innlegg av folk her. har selv lurt på masse av det du har lurt på har ikke så veldig gode motor kunskaper da jeg jobber som tømmrer:P Men som jeg altid sier til meg selv ALT MÅ LÆRES ingen som blir født verdensmestere så stå på videre
martinwenberg Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 joamikk skrev: her skal det følges med utrolig mye du har gjort selv vurderer turbo på bilen min eller s50 b30:P mye bra innlegg av folk her. har selv lurt på masse av det du har lurt på har ikke så veldig gode motor kunskaper da jeg jobber som tømmrer:P Men som jeg altid sier til meg selv ALT MÅ LÆRES ingen som blir født verdensmestere så stå på videre Takk for det!! Turbo og motorbytte er to forskjellige ting da, vil egentlig si turbo er mye dyrere enn å få tak i en større motor til bilen. Ganske kjekt med å ha sin egen tråd, for da kan andre lese når en plages med samme greia Og ja, alle begynner på blanke ark, ikke noe galt i det
truckdriver Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Pumpa skal prime, som jeg fortalte deg den dagen du ringte mens du holdt på med dette. Fins det noe online koblinskjema over den orginale motorstyringa som stemmer? Jeg vil si at jeg tviler på at alle 153hk er til stede, om de noen gang har vært der. Om du regner 130-140 suge hk så er nok det mer realistisk. Jeg ville satset å regne på det laveste tallet, slik at skuffelsen blir mindre i tilfelle du skal måle effekt. Det betyr at det er teoretisk mulighet for 260-280hk ved 1 bar ladetrykk på 98 oktan E85 og oppimot 2 bar ladetrykk, så er det mulighet for å overstige 400hk, om motoren holder da
martinwenberg Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 Veit ikke om det finnes noe koblingsskjema over originalhjernen. Har ikke funnet noe ihvertfall... jeg satser ikke på det høyeste tallet, for da blir man ofte skuffet. Så får heller bli overrasket hvis det skulle være et høyere tall en forventet
Kvasi Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Greit å sette priming til 0 sek i sprutet når du holder på å prøver og feiler, så slipper du å drukne den hver gang du skrur tenninga på.
martinwenberg Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Skrevet Mai 8, 2012 Ja, men så hadde jo ikke jeg anelse om at bensinpumpa skulle starte med tenning av. Skal se over adapteret på nytt i dag å se om jeg finner noe rart. Ordner seg vell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå