Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

trudde ikke whitsprit hva bra og blande i lakken? er det ikke fett i den da?:) åssen hadde det funka og bytta ut whitspriten med tynner?:) og hvor mye lakk gikk det på hele bilen?:P

Skrevet

Kan bruke tynner, men whitesprit funker egentlig like bra :) du kan selvfølgelig bruke noe annet og, men var maaange som tipset meg om whitesprit så ;) brukte akkurat 2l på bilen. Høres sikker lite ut. Men utrolig hvor mye man får lakket på bare 1l :P

Skrevet

Etter 10 timer sirka kunne jeg ta skikkelig på bilen. Men den herder etter 2 døgn sirka. Noen typer lakk må herde i 1 uke eller mer. Det kan være at du kan ta på den, men hvis du klemmer så blir det merke i lakken. Skal få tatt noe mere bilder, venter bare på finværet :)

Men du kan jo se på side 40-44. Lakt ut mye bilder der :)

Skrevet
Etter 10 timer sirka kunne jeg ta skikkelig på bilen. Men den herder etter 2 døgn sirka. Noen typer lakk må herde i 1 uke eller mer. Det kan være at du kan ta på den, men hvis du klemmer så blir det merke i lakken. Skal få tatt noe mere bilder, venter bare på finværet :)

Men du kan jo se på side 40-44. Lakt ut mye bilder der :)

Enkomponent lakk/malig herder ikke. Den tørker. Du vil altså aldri få en skikkelig hard overflate det er verdt å polere og "shine"

Det kommer sannsynligvis til å bli mattere jo mer du prøver..

Skrevet

njaaa, men kommer ann på hvilken bengalakk du har! Jeg kjøpte en som har 90% glans, og den vil ikke bli mattere, sjekket dette med ho i kassa før jeg kjøpte lakken. Ho ringte også til noen andre for å bli sikker. Sa at jeg var opptatt av å ha en glinsende farge, og ikke en som blir matt. Flere forskjellige typer malinger. Noen blir mattere, noen ikke :) Men ja jeg sjønner hva du mener. Hvis jeg gir den en polish nå så vill den glinsende fargen komme mer frem, den blir ikke mattere med tiden...

Skrevet
njaaa, men kommer ann på hvilken bengalakk du har! Jeg kjøpte en som har 90% glans, og den vil ikke bli mattere, sjekket dette med ho i kassa før jeg kjøpte lakken. Ho ringte også til noen andre for å bli sikker. Sa at jeg var opptatt av å ha en glinsende farge, og ikke en som blir matt. Flere forskjellige typer malinger. Noen blir mattere, noen ikke :) Men ja jeg sjønner hva du mener. Hvis jeg gir den en polish nå så vill den glinsende fargen komme mer frem, den blir ikke mattere med tiden...

Nja.. Jobben min har vært å selge lakk i ca 5 år, tror nesten jeg har litt peiling på hva jeg sier.

Trust me, hvis du prøver å polere benga får du en kjipo overraskelse.

Men det er klart, hvis du stoler mer på ei som jobber i kassa på en butikk så.. :P

Skrevet

Heheh, er vell 2 erfarne folk som sier 2 forskjellige ting nå da. Men så lenge bilen ble finere nå enn det den var før, så er jeg fornøyd!! Prøver ikke å motsi meg selv, men den va gaanske shabby før jeg lakka den :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...