Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet
Heheh, er vell 2 erfarne folk som sier 2 forskjellige ting nå da. Men så lenge bilen ble finere nå enn det den var før, så er jeg fornøyd!! Prøver ikke å motsi meg selv, men den va gaanske shabby før jeg lakka den :P

Så lenge du er fornøyd.. Jeg tar gjerne debatten med folk nr 2..

Men uansett.. Det white spirit gjør er å evt fordampe fortere enn lakken, men du trenger fremdeles at malinga skal herde. Det kommer ikke til å skje..

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Mener du at den ikke kommer til å gjennomherde eller? Eller mener du at hvis jeg tar på bilen så blir jeg blå som du nevnte for noen sider tilbake?:P

Den kommer ikke til å få et hardt lag ytterst som har herda, og kan poleres osv.

Du blir sikkert ikke blå hvis du tar på den men jeg er 100% sikker på at før eller senere angrer du..

Skrevet

Tror nok det er en myte ja.

Snakket med billakkspesialisten i dag, og ifølge han sa at den ikke vil være hard nok til å polere på 1-2 år, så polering eller avfetting eller sterke såper er ikke å anbefale, da det matter ned fargen

Skrevet

eller går det ann og bruke en billig akryl lakk eller noe? sånn som er på boks, bare på spann i stede, da den går det jo ann og polere etter bare et par timer^^

Skrevet
Også kan den vel aldri lakkes med "normal" lakk igjen, eller er det en myte?

Nå har det seg slik at man matter ned heile lakken før man lakkerer på nytt. Dette er for at lakken fester seg bedre :)

Skrevet

Har aldrig hørt at det var noe problem om å lakkere med benga, verken med eller uten herder. Og skjer med negativiteten her "Kvasi"?

Har sjønt at dere hadde klaget hvis lakken allerede hadde begynt å flasse av å greier. Men forarbeidet gjør det beste resultatet. Altså matter man ned bilen og har grunning på der det er bart stål, så skal dette bli bra.

Jeg sjønner at dere sier det som dere har hørt/Kan ha litt erfaring med. Men tviler på at dere har prøvd dette selv :)

Noen sier at benga ikke holder, men andre sier at det funker som bare det. Og jeg har mest hørt positivt om det :)

Skrevet

jeg har en båt ståns som er lakka med benga:) veldig fin i lakken fortsatt(lakke i 2007 med benga) men det blir veldig lett riper i den!:) skulle koste av snø og da blei det riper ned til gamle lakken:P

Skrevet

Er ikke negativ, gikk ut fra at du var interresert i å høre fakta. Så vet du at det kan lønne seg å være litt forsiktig med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...