martinwenberg Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Skrevet Juli 17, 2012 Det er denne jeg er litt skeptisk på. Så inne på en nettside hvor disse tallene skulle skrives, mener det var da den klikka.
truckdriver Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 Sett den til off. Hvordan har du forresten klart å rotet deg inn på den menyen? Ikke aktiver noe som du ikke vet hva gjør. Til å begyne med er det kunn innstillinger under basic setup og startup/idle menyene du skal bruke. Ikke aktiver noe under extended eller advanced foreløpig. Etter at du har hatt vellykket oppstart bruker du menyene under tuning for å justere bensin og tenning. Hehe Om du har den innstilt på 2takt så får den jo dobbelt så mye bensin som den skal ha selv om required fuel skulle være rett regnet ut. Finn delenr på dysene så finner du nok ut hvor store de er. På Bosch dyser starter det typisk med 0-280-150 eller 0-280-155.
martinwenberg Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Skrevet Juli 17, 2012 Jeg har ikke trykt på at det skulle være 2-takt Men ja okei, skal finne ut hvor store dem er. Synes du skal komme å hjelpe meg litt endag
Kvasi Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 Går fint å vri på den fremste dysa og lese av nr uten å demontere noe. Så leter du den opp her og finner størrelsen: http://shed51.com/injectors.htm
truckdriver Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 Synes du skal komme å hjelpe meg litt endag Det skal vi vel få til Jeg bruker denne oversikten mye for å finne størrelse på dyser. http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
BB454BB Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 149cc hørte usannsynlig lite ut??? om du skal kjøre ladetrykk på greiene så blir det ikkje rare effekten før dysene dine er tomme
martinwenberg Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Skrevet Juli 17, 2012 149cc hørte usannsynlig lite ut??? om du skal kjøre ladetrykk på greiene så blir det ikkje rare effekten før dysene dine er tomme Blir å begynne med 0.2 i ladetrykk til jeg får større dyser.
BB454BB Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 kan du ikkje få fatt i billige dyser fra en eller annen orginalmotor?? for eks m5 eller m30 motorer eller noe slikt?? eg har noen orginal S50b30 dyser fra en m3 motor eg bygger opp, men usikker på størrelsen på de?? de motorene går jo med 286hk, men lurer på om de går med 5bar bensintrykk om eg ikkje tar feil.. kan få de for en fin pris om de er store nok
BB454BB Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 BTW..får du smaken på ladetrykk, kan eg garantere deg du vil ha mer
Pedi Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 Er det ikke slik at det er en tommelfingerregel på 6-syl motorer at dyse-cc indikerer max hk på 80% duty-cycle?? Slik var det nå før i tida
BB454BB Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 tjaaa litt usikker...men som oftest kan man fint grovt regne, si en m50b25 med orginalt 192hk..den har mest sannynlig rundt 192cc dyser +- så lenge det er snakk om 6ere vel og merke..en 4er med si 200hk må sjølvsagt ha størren enn 200cc dyser pga det er mer effekt per sylinder. så i teorien er dysene på s50b30 rundt 286cc en plass, MEN om de m3 motorene går med 5bar bensintrykk så leverer jo plutselig de orginale m3 dysene mye mindre på 3 bar som "normale" motorer ofte går på
Kvasi Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 Fin til å finne ut ca hvilke dyser man trenger: http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php4 Litt mer avansert men, er man nøye og ærlig, fin til å se effekten av å forandre på noe: http://www.not2fast.com/turbo/glossary/turbo_calc.shtml
martinwenberg Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Skrevet Juli 18, 2012 Jeg tenkte på å bare kjøpe 440cc dyser egentlig. Er ikke det greit?
martinwenberg Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Skrevet Juli 18, 2012 Da er kuttingen fikset! tok ut hele ledningsnettet og så rundt hele greia. Så at jording til tps var brent. Lodda i ny ledning fra kontakten til kontakten på hjernen. Dette er en brun og oransje ledning. Beholder bilen nå å fikser den opp!
Kvasi Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Da er kuttingen fikset! tok ut hele ledningsnettet og så rundt hele greia. Så at jording til tps var brent. Lodda i ny ledning fra kontakten til kontakten på hjernen. Dette er en brun og oransje ledning. Beholder bilen nå å fikser den opp! Bra at du fant ut av det til slutt Men du har bytta til annen tps ifm med sprutet ja?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå