Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Nei, må få tak i fra m50 motor. Har sjekka litt men finner ikke noen som har billig :)

Ta med multimeter på høggern så finner du sikkert en som funker, i værste fall må du lage en adapterplate for å få festa den i spjeldhuset ditt men det tar 15 min.

De du ikke kan bruke er en av/på-bryter og de du kan bruke variabel med ganske stor forskjell på max/min når du ohmer.

Skrevet

Flott at du fant feilen :D

Tror jeg har liggende TPS som passer på spjeldaksel, men skruinnfestningene sitter tettere, så du må nok lage ei adapterplate. PF09 Weber TPSen passer rett på aksel og skruinnfestningene. Men den lages ikke lenger og er svært vanskelig å få tak i.

Er det ikke slik at det er en tommelfingerregel på 6-syl motorer at dyse-cc indikerer max hk på 80% duty-cycle?? Slik var det nå før i tida ;)

En grov tommelfingerregel sier det ja, men det er nok med nærmere 90-100% DC og gunstig lav, sugemotor lignende BSFC. Om man oppnår det med en turbomotor så er den enten svært effektiv, eller mer sansynlig så er effektmåling missvisende eller motor ikke justert for hard bruk.

Skrevet

Takk for det! Ganske digg å endelig få litt turtall :D Synes det var for hard kutting til å være bensintilførsel, så tenkte en eller annen sensor som ikke fungerte. I dette tilfelle TPS. Akkurat det med Duty cycle har jeg ikke peiling på, men får ta det som det kommer ;) Den tps'en du har, er det fra M50?

Skrevet

Duty cycle betyr hvor lenge flankene har verdien 1 i digital teknikk, alså at dysene er åpene i forhold til hvor lenge dem er lukket :) på 100% står dysene åpen hele tiden.

Kjembebra at ting endelig går din vei :)

Skrevet
Duty cycle betyr hvor lenge flankene har verdien 1 i digital teknikk, alså at dysene er åpene i forhold til hvor lenge dem er lukket :) på 100% står dysene åpen hele tiden.

Og det vil vi slett ikke at de skal drive på med, å alltid være åpne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...