Gå til innhold

Service BMW haugesund.

Bear
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen lesere her som har noen anbefalinger angående service og generelle rep på BMW i Haugesund, som de har gode erfaringer med? Hadde en 318d,06 serie, hvor eg slavisk brukte Bavaria i Haugesund og var fornøyd. Men da en bil hadde bulka fremskjermen på bmw min og stukke av uten og gi navn og rykte. Så hva det berre å gå til Bavaria og få pris på ny med lakkering og der så kunne de ikke gi fastpris, men det kosta iallefall godt over 10 000 kr, så da tok eg turen nedom Norheim Karosseri og der fikk eg en fast pris på ca 7000kr. Så det var jo penger og spare på det.

Så nå når eg har bytta 3 serien ut i en e61 520d og tenkte at eg skulle vurdere å bruke noen andre, på servicer og reprasjoner som måtte komme.

Så hvis det er noen som har et verksted de ønsker å skryte over i Haugesund, som har greie på BMW og har edurlige priser. Så ønsker eg gjerne å vite om de:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka det ved ett tilfelle, men det er bare og gi KLAR beskjed om at det var en avtale om og fikse den og den tingen og ikke mer. Jeg slapp og betale for at han hadde skifta noe rare greier som vistnok "måtte byttes om ikke så lenge alikvel" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med Førde Auto i Sveio. Det er et Boschverksted, men de er mest entusiastiske over BMW og har et godt rykte på seg i BMW miljøet. Jeg har sett både M3 og M5 til service der når jeg har vært innom.

Kan Bmw men er heilt ubruklige når de gjelder pris og eu kontroller jaffal.

Mangen tilfeller av kamerater og folk eg jobber med som er veldig negative til førde auto.

Har 2-3 eksempler:

Hadde eu kontroll på ein Bmw 520 e39 og han fekk beskjed om at de va rep for over 25 tusen.

Han tok bilen med til bilservice i haugesund og fekk en pris på 5 tusen.

Da viser de seg at dei delene dei ville bytta ikke va antydning til slitasje på...

De er strenge på EU-kontroll, men jeg har aldri opplevd at de har gitt feil på deler som ikke var slitt. Jeg leverer bilen til dem på EU nettop fordi jeg har lyst til å få vite alt som er dårlig på bilen. Det florerer av nylig eu-godkjente biler på veien som er slarkete i alle kanter og på E39 er det veldig vanskelig å oppdage slitasje på enkelte deler uten å kjenne biltypen godt. Feks traversforinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med Førde Auto i Sveio. Det er et Boschverksted, men de er mest entusiastiske over BMW og har et godt rykte på seg i BMW miljøet. Jeg har sett både M3 og M5 til service der når jeg har vært innom.

+1 på Førde Auto. Skikkelig flinke seriøse folk som er dyktige på Bmw. Bruker kun de til både service og reperasjoner og EU. Forrige EU kontroll hadde jeg 0 feil så at de driver og dikter opp feil på deler som ikke har antydning til slitasje har jeg absolutt ingen tro på, de historiene har nok minst ei side til som ikke kommer frem her i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett eksempel til besteforeldrene mine så leverte bilen inn og dei forlangte svart på kvitt alt som blei bytta etter eu.

Så kikka dei gjennom kviteringene og får 1 år siden va alt av foringer, oppheng osv byttet ut, så dei gjekk til byn og leverte bilen nåkk ein gang va de ikke antydning til slitasje på delene dei bytta..

Den forsto jeg ikke helt. Ba de verksted om å ta vare på de gamle delene for å vise til ett annet verksted, eller viste de bilen til et annet verksted etter at førde hadde byttet delene og fikk bekreftet at det ikke var slitasje på dem?

Jeg er generelt skeptisk til verksted, men jeg har lagt igjen nærmere 100k hos Førde Auto på EU, 4-hjulskontroller og oppretting og har aldri følt at jeg har blitt svindlet.

Når det gjelder eu-kontroll, er ikke Førde stedet å levere bilen hvis du har en skrotbil, for de har høy standard i forhold til mange andre på hva de slipper igjennom av slitasje. At de ikke vil gå god for sikkerheten på en halvslarkete bil, forstår jeg godt.

Etter at de var ferdige med eu-kontroll på e39, ble jeg invitert inn på verkstedet hvor de viste meg alle gåene foringer og kuler mens bilen sto på bukken. :)

I din overnevnte sak har de tydeligvis innrømmet at de har gjort en feil og gjort opp for seg.

Etter retting av min E30, opplevde jeg at avstanden mellom radiator og motor hadde blitt redusert med 1mm fordi jeg kunne skru løs kjølevifte med radiator montert før retting, etterpå manglet det opp til 1mm for å få viften til å slippe gjengene. Jeg reklamerte på jobben, leverte bilen og fikk den levert tilbake med riktig klaring uten sure miner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror hva jeg vil og så lenge motparten ikke er her for å fortelle sin versjon av saken så er jeg alltid meget skeptisk.

Det har vært mange eksempler bare her på forumet det folk skriker ut om svindlere hold dere unna og jeg vet ikke hva helt til "svindlerene" kommer inn i tråden for å forsvare seg. Da ble plutselig historien mye mer nyansert.

Så ja, så lenge Førde Auto ikke er her for å forsvare seg så er jeg skeptisk men det kan godt hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...