Gå til innhold

Får man levert tilbake dempere om man har papirer osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte supersport dempere på gs i april til 535en, og de er alt for myke. Bånna demperne så dekke ble rifla opp i en fartsdump her om dagen. Har 3 års garanti på dem og har kvitering osv. Kan jeg da levere dem tilbake? Og eventuelt kjøpe nye fra samme butikk? Takker for svar! :)

Skrevet

trenger ikke pengene, men kan jeg få bytta den ut mot en annet merke fra samme butikk? Demperne er jo helt ubrukelige... fikk dem så vidt godkjent på biltilsynet, ingen god komfort, alt for myke. Tror nesten de orginale var stivere.

Skrevet

Som de andre sa så tror jeg neppe du får levert dem tilbake så øenge dem er brukt om du ikke er veldig heldig :P siden dem får ikke solgt dem videre igjen så lenge dem er brukte. Men er vare å ringe å høre, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite:p

Skrevet

At du "såvidt fikk dem godkjent på Biltilsynet" har jeg ingen tro på. Da de nesten aldri skal legge seg oppi demperkvaliteten ved en evt. senking.

Skrevet

Er jo ikke støtdemperen som holder bilen oppe, om fjæra er gammel og har mista spennet, så vil den lettere slå nedpå.

Før jeg bytta fjærer og dempere på min E39 med sportunderstell, slo den veldig lett nedpå på fartsdumper om jeg hadde for høy fart (Farta var likavel ikke så høy). Fordi fjæra ikke klarte og holde oppe vekta på bilen.

Demperen er me på og bremse fallet, men fjæra som holder den oppe..

Og om du botna dem, kan dem jo ha blitt ødelagt.. Tviler på du får bytta, men er jo låv og prøve :)

Skrevet

slet faktisk med å få den godkjent :P

Men jeg har jo bytta komplett sett så fjæra er ikke gammel, men får vel prøve å ringe imorra. Hvis ikke det går så er dem til salgs, så kjøper jeg heller spax dempere :)

Skrevet

En god regel som er grei å huske ved alle kjøp er at man _aldri_ har krav på å få returnert en feilfri, uåpnet, you name it vare hos en butikk med mindre butikken ikke reklamerer med dette. Dette er ene og alene kun en godwill fra butikk/forhandler! Er det derimot en vare med feil har man selvsagt rettigheter iht. forbrukerkjøpsloven. Ingen / de færreste tar retur på brukte varer i topp stand så fremt det ikke går i butikkens favør (sett at du f.eks har kjøpt en gressklipper til 5000kr, men er misfornøyd etter en gangs bruk og ønsker heller å kjøpe en gressklippertraktor av samme butikk til 25000kr..)... ;)

Skrevet
En god regel som er grei å huske ved alle kjøp er at man _aldri_ har krav på å få returnert en feilfri, uåpnet, you name it vare hos en butikk med mindre butikken ikke reklamerer med dette. Dette er ene og alene kun en godwill fra butikk/forhandler! Er det derimot en vare med feil har man selvsagt rettigheter iht. forbrukerkjøpsloven. Ingen / de færreste tar retur på brukte varer i topp stand så fremt det ikke går i butikkens favør (sett at du f.eks har kjøpt en gressklipper til 5000kr, men er misfornøyd etter en gangs bruk og ønsker heller å kjøpe en gressklippertraktor av samme butikk til 25000kr..)... ;)

Med mindre det er kjøpt via telefon, katalog, messe eller nettbutikk - da har man 30 dagers full returrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...