scoot Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Jepp, bilen min vibrerer, ikke noe nytt? Har søkt litt nå, men finner liksom ingen som har det "samme problemet" som meg. Bilen, en 91 mod 520i med 180k på tellern, manuell kasse. Nettopp byttet følgende; Komplett forstillingsats ( bærearmer, caster, stabstag ) Bremser foran Dette hjalp ikke en dritt. Rister IKKE i rattet, har en vibrasjon rundt 90 - 115 km/t, og den blir kraftigere ved brems - IKKE i ratt! Kun i "chassi". I dag avbalanserte jeg framdekka, dette hjalp en hel del, men er fortsatt litt risting igjen, spesielt ved bremsing. Hvor bør jeg begynne? Balansere dekka bak, bytte bremser eller sjekke div annet? Regner nå med det rister i bakre del av bilen, siden rattet er helt stille. Forøvrig er traversforingene og ett hjullager nylig byttet - har også bestilt meg nye stabstag og "pitman" arms ( briller, dogbone, kjært barn mange navn ). Noe mer jeg bør være obs på her, gjerne en beskrivelse av hvordan jeg går fram. På forhånd takk!
Kennethe34 Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Balangser bakfelgene også, om det ikke blir bra, prøv med en annen felgsats
scoot Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 Syns det er jævla rart da, er snakk om et sett originale 16" BMW felger. Er jo ikke akkuratt lavprofil dekk heller. Men jeg ser poenget, får bestille meg en time og satse på det funkr. Ellers fyker den snart på vinterdekk! Takk alikevel : )
DariusK Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Kan være bremseskiver bak, hvis det blir være ved bremsing. Høyde kast i dekk-felg også kan være årsaken.
scoot Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 Nei, er du sikker? jeg tenkte mer på at de var runde, originalfelger tåler gjerne mer enn uoriginale. Kan jo være et lodd som har detti av. Dog lurer jeg på om litt kast i bakdekket skal ha så mye å si, er det ikke foran de er så vare? Jaja, får bestille meg nye bremser bak og da se:)
lierbimmer Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 prøv med andre balanserte dekk/felger du
viggo E34 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 hadde lignende problem i en e34 535 da var det hardy koblinga som var begynt og sprekke opp, kan jo hende det er samme problem her, ville iallefall sjekka det.
jon///M Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 vil tro det mest trolig er kast i skivene dine bak om det blir værre ved nedbremsing. men avbalanser felgene bak også evnt sjekke hardy koblinga som også blir nevnt. om det fortsatt ikke blir bra så kan du prøve med et annet felgsett. hadde selv lignende problemer tidligere men klarte ikke og finne ut hva det var.. helt til jeg kjøpte nye dekk, da di tok av det gammle dekket var det fult av vann og grus inne i dekke.. hvordan det har kommet seg dit aner jeg ikke men bilen ble mye bedre og kjøre
e36drift316 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 bytt bremser bak og avbalanser bakhjul og kont samtidig om dekka er urunde
scoot Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Jaja, da ble bremser bestilt - og jeg vet om to stk umbracoskruer jeg må krangle for å få ut.. blæ. Så da håper jeg bilen blir bra, skal bytte dogbones og stabstag bak i helga, og eksos + bremser bak neste uke engang. Så er vel den jævla bilen bra for en periode.
hao Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Jaja, da ble bremser bestilt - og jeg vet om to stk umbracoskruer jeg må krangle for å få ut.. blæ. Umbraco 7mm mangler i de fleste vanlige sett. Kjøp deg et sett for å bruke på koppnøkkelsettet. Hvis det glipper en gang er det som regel gjort. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handve ... opipesett/ Eller en og en http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handve ... opiper-12/ Har du anledning kan det være smart og spraye på Multispray litt i forveien.
mudbug Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 Noe mer jeg bør være obs på her, gjerne en beskrivelse av hvordan jeg går fram. På forhånd takk! Du kan søke feil ved å gå etter blokkdiagram under .
scoot Skrevet September 24, 2011 Forfatter Skrevet September 24, 2011 7mm har jeg liggende, problemet ligger heller på at de er halvveis runde og sitter som FAEN. Så får fyre opp propanbrennern, evt sveiseapparatet. Ut skal dem og inn skal et par normale bolter Hahah! Flott diagram!
Thundercoil Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 Innimellom har jeg fått bedre grep med torx enn umbraco Spesielt hvis de er blitt litt rundet. Multispray er som sagt et godt hjelpemiddel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå