bjarne89 Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 samme melding har jeg fått:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Søppelfolk hele bunten! Nei... de er bare fattige og uten reelle fremtidsmuligheter. Ingen er uten reele fremtidsmuligheter. Alle kan lære seg norsk, oppføre seg, og få seg en jobb. Selv om de er vant med å robbe hverandre i det søppellandet de kommer fra betyr ikke det at de MÅ fortsette med det her. Dette er den enkle populærversjonen. Faktum er at de aller fleste rumenere (og mange av bulgarerne) er offer for regulær menneskesmugling og/eller moderne slavehandel. Rumenerne vi ser på gaten i Oslo har ikke nåla i veggen og kan umulig ha betalt Europaturneen de er med på selv. Ergo er det profesjonelle grupper som utnytter deres håpløse situasjon i Ungarn eller Romania, der de som regel kommer fra. De er omtreisende tyver og tiggere... slik de også livnærer seg i hjemlandet. Husk at de offisielt er i Norge på turistvisum. De har ikke oppholdstillatelse eller arbeidstillatelse og Norge er et av verdens dyreste land å oppholde seg i. Det sier seg derfor selv at disse fattige menneskene ikke er på ferie i Norge. Romafolket er trolig Europas mest trakasserte menneskegruppe. De er knapt nok velkomne i Romania... der de historisk har holdt til. De lever på kanten av samfunnet og har alltid gjort dette. Dette gir ingen mening i 2011, men kanskje burde vi være litt mindre konforme i vårt samfunn. Svært mange mennesker vantrives i dagens A4 samfunn. Jeg synes ikke at vi har rett til å dømme andres måter å leve på. Hadde romafolket hatt muligheten til et anstendig liv i Romania ville vi neppe ha sett alt for mange av dem i Norge. Hva er så problemet? De er uten tvil tyver og banditter, men de er også mennesker. Arnulf Øverland skrev: Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv. Det er dessverre alt for lett å klage på andres feil og mangler når man har det uforskammet godt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Til trådstarter: jeg fikk samme meldinga her om dagen, men angående båten jeg selger på finn. Tydelig at det er noe svindel på gang her ! Jeg svarte ikke, og slettet meldinga jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Ser dette blir nevnt av flere på forumet med oppgitt bosted "Fredrikstad", merkelig kontakt på annonser, til og med et besøk i andre tråden(fr stad det og). Sitter og tenker litt.. Har selv sett en del av det som best kan beskrives som noe ala sigøynere/østeuropere/tilsvarende på disse trakter, Fredrikstad altså. Mest siste par uker, parkert her og der enten sovende i biler, eller gruppert preikende ved siden av biler som det er tydlig at blir brukt til å bo i. Både langs 109'en mot sarpsborg og minst to ganger parkeringsplassen bak stadion/hiø på kråkerøy. En av dem spant forresten rundt så grusen fløy på parkeringsplassen, fikk kjeft av en av de andre i gruppen da han holdt på å treffe biler. Tipper bulgaria/romania selv. 3-4 forskjellige biler, husker ikke hverken skilt eller bilene i detalj. Og ja, akkurat flyttet til Fredrikstad selv, så er ikke så flink på stedsnavn osv! Men kan det være noen sammenheng her? Som oftest samme folkene og virker veldig interessert i plasser hvor det står parkert biler, så dem en gang ved en bruktbilsjappe og. Igjen, mulig jeg bare er paranoid og overdrevet nervøs siden jeg skal hente bimmeren over hit snart... verste jeg vet sånne ting som det der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 I Italia har vi mer respekt for kakerlakker enn de forbanna Rumenerne. De er pesten i hjemmelandet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 vist det ikke er en ifra romania som kjøper opp det meste av bmw på finn da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Et uttdrag Har selv sett en del av det som best kan beskrives som noe ala sigøynere/østeuropere/tilsvarende på disse trakter, Tipper sigøynere/østeuropere selv. 3-4 forskjellige biler, husker ikke hverken skilt eller bilene i detalj. Her mener jeg vi skal vite hvem de er før en tar dem for kjeltringer. Tross alt er det ingen av de du nevner som har mulighet til å forsvare seg her, og det er heller ikke sikkert de er sigøynere/østeuropere eller kjeltringer. De du nevner her er jo konkrete folk som Dere i området kjenner til, så litt urettferdig hvis det er seriøse og ærlige folk. Ellers er jeg enig da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzap Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Hadde no vært litt morsomt fått disse folkene som står bak denne svindelen litt på gli og lure dem trill rundt ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Et uttdragHar selv sett en del av det som best kan beskrives som noe ala sigøynere/østeuropere/tilsvarende på disse trakter, Tipper sigøynere/østeuropere selv. 3-4 forskjellige biler, husker ikke hverken skilt eller bilene i detalj. Her mener jeg vi skal vite hvem de er før en tar dem for kjeltringer. Tross alt er det ingen av de du nevner som har mulighet til å forsvare seg her, og det er heller ikke sikkert de er sigøynere/østeuropere eller kjeltringer. De du nevner her er jo konkrete folk som Dere i området kjenner til, så litt urettferdig hvis det er seriøse og ærlige folk. Ellers er jeg enig da. Som jeg skrev til slutt i innlegget mitt, kan bare være jeg er paranoid og. Har et par fra romania og bulgaria hjemme der jeg kommer ifra, skikkelig greie og ærlige folk, så var ikke ment sånn. Kjenner et par skikkelig flinke mekanikere fra litauen og, fått mye hjelp! Men ingen jeg kjenner bor ukesvis i bilen og vaser rundt sånn som det der, derfor jeg la merke til det. Og når observasjonene ble gjort gang på gang, til alle døgnets tider, så havner det i kategorien "observert avvik fra normen" hos meg. Hvilket land de kommer fra til syvende og sist spiller egentlig ingen rolle, kunne like godt vært lokale. (i så tilfelle må det være dårlig med ting å ta seg til her, ikke vet jeg, er ny her) Men med et par av bilene registrert i utlandet, så er det vanskelig å bare gli inn i mengden. Virket bare ikke som det var ferie eller noe annet formål som kunne forklare dette. Utad virkert hele opplegget litt snodig. Ingen skade ment ovenfor ryktet til hvem de nå enn måtte være. I min verden så må en rett og slett gjøre seg fortjent til å bli stolt 100% på, det er ingen automatikk i det. Nordmenn er altfor blåøyde. Og nei det betyr ikke at alle ukjente er kjeltringer, ser vel hvor jeg vil hen med den? (men jeg tar personlig heller risken på ikke gå over som helt PK, enn å oppleve noen få dårlige epler på kroppen, blandt alle disse flotte langveisfarende.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Kan jo være de virkelig er interessert i å kjøpe bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Hei! Takk for tråden. Jeg var ute hos en igår, sammen med en kompis som var på jakt etter bil. Selger hadde fått samme melding han og, og det var ikke en BMW. Virker veldig suspekt hele greia. Selger var iallefall veldig takknemlig for advarsel! Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbj Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Fikk samme meldinga jeg også. Lukter muffens på lang vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Hei sjøbue. Garantert muffins Les denne viewtopic.php?f=9&t=203397 Borimot lik den du fikk Hva gjelder dere som "svartmaler" andre land. Jeg skulle ønske det var et land jeg kunne reise til og få aksept for den oppførselen mange "nyankomne" opptrer med i norge. Hvorfor gjør de det? Fordi det norske systemet tillater det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Brodern fikk samme meldingen, etter at han la ut en saab 9-3 cab. Kan si det slik at alle sigøynere kan dra til helvete, har ingen ting med hudfarge eller hvor de kommer fra. Kulturen deres har alltid vært slik og kommer alltid til å være slik, selv de norske sigøynere blir tatt ut av barneskolen av sine egene foreldre. Finnes masse uærlige nordmenn også, men du finner ikke en ærlig sigøyner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Hei sjøbue. Garantert muffins Les denne viewtopic.php?f=9&t=203397 Borimot lik den du fikk Hva gjelder dere som "svartmaler" andre land. Jeg skulle ønske det var et land jeg kunne reise til og få aksept for den oppførselen mange "nyankomne" opptrer med i norge. Hvorfor gjør de det? Fordi det norske systemet tillater det! har sett denne ja. den tråden ble laget dagen etter denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå