Gå til innhold

BMW M3-R


setra
 Share

Anbefalte innlegg

Okay. En liten oppdatering igjen.

 

Har fått inn den nye motoren og den fungerer veldig fint. Benket ca 690hk i motoren.

 

Har også fått satt i elektrisk servo pumpe, så forhåpentligvis slipper jeg å bytte servopumpe jevnlig...

 

 

Debuterte i gatebil Extreme serien i helgen som var. Hadde det knallkjekt og fikk hilset på noen hyggelige medlemmer av forumet.

 

Satt ny pers på Rudskogen med 1:29,9 under TimeAttack. Deilig å endelig være under 1:30 :) Fikk en dårlig utgang av siste sving, så er fortsatt flere tiendeler å hente av bilen bare føreren får skjerpet seg litt...

 

Her er film fra den runden.

 

Extreme løpene gikk også bra, med femteplass i både racet på lørdag og show løpet på Søndag. Hadde jeg kommet meg forbi den Porsche 918 siluetten tidligere hadde jeg kanskje kunne tatt fjerdeplassen på lørdagen, men ellers føler jeg vel at jeg fikk det meste ut av begge løpene.

 

Må si jeg fikk et veldig positivt inntrykk av gatebil extreme gjengen. Knallhyggelig gjeng som også er meget dyktige sjåfører. Håper jeg får mulighet til å delta i den klassen igjen i år.

En annen ting jeg ble overrasket over er hvor bra noen av de extreme bilene går. Måten den stealthen til Ruud dro av sted på rakene var noe av det drøyeste jeg har sett....

 

Uansett, her er video fra racet på lørdag

 

Og her er video fra løpet på Søndag

 

Nå er bilen i biter for å gå over ting før jeg drar til Nürburgring å deltar på en to dager trackday neste uke. Gleder meg som en unge...

 

Slenger med noen bilder ifra gatebil også når vi første er i gang...

 

cst7840-copy_zpsbnr98m8z.jpg

 

cst7577-copy_zpsfzu9lk6t.jpg

 

cst6650-copy1_zps1tyg2gkr.jpg

 

cst6648-copy1_zpshjquwk4r.jpg

 

cam1936-copy_zpsc85nm4xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se den bilen holde så bra følge i gatebil extrem, da det er vel en av de mest "orginale" bilene som var med i løpet, alt annet er fabriksbygget eller mye kraftigere modifisert om jeg ikke tar helt feil.

Hva kjører du forresten av eksos på denne og hva måler det på støymålingene?

Endret av Teigland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd du har her, og gratulerer med under 1.30 :) 

Er det original E46 m3 girkasse du kjører med? Og hvilken utveksling har du?

Gatebil extreme virker som en utrolig morsom klasse å kjøre i!

 

 

Takk for det!

 

Ja kjører fortsatt orginal girkasse. 4.10 utveksling.

 

Gatebil Extreme var absolutt morsomt å kjøre :)

 

Morsomt å se den bilen holde så bra følge i gatebil extrem, da det er vel en av de mest "orginale" bilene som var med i løpet, alt annet er fabriksbygget eller mye kraftigere modifisert om jeg ikke tar helt feil.

Hva kjører du forresten av eksos på denne og hva måler det på støymålingene?

 

Ja er morsomt at en "gatebil" kan henge med de store gutta :)

 

Jeg kjører euro headers, amerikansk mellomdel med et par lyddempere som er sveiset inn og ebay group M replika bakpotte. Måler 96db på støymålingene i pitten, men vet ikke hvor mye jeg har på banen. Har ikke fått noen klage på det, men regner med at den er litt høyere enn 96 når jeg er på full turtal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører euro headers, amerikansk mellomdel med et par lyddempere som er sveiset inn og ebay group M replika bakpotte. Måler 96db på støymålingene i pitten, men vet ikke hvor mye jeg har på banen. Har ikke fått noen klage på det, men regner med at den er litt høyere enn 96 når jeg er på full turtal.

100db er kravet for depot, ikke for ute på banen, tror det er 114 der, men usikker.

Kjører du uten lamdbasonder etc? (siden amerikanske bilene har dette i headers, har de ikke det på seksjon 1 slik som eurobilene våre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra to fantastiske dager i Nürburg. Deltok på Destination-Nürburgring sin trackday.

 

Tenkte å skrive litt utfyllende om turen senere, men først så har dere raskeste runden min her.

 

Klarte å senke persen min med over 20 sek.

~7:30 SportAuto runde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Tenkte å dele noen bilder og videoer fra Nürburg turen vår forrige uke...

 

Her er bilen på hengeren, klar for 1350 km turen ned til ringen

20150719_085058_zps8r4yecdo.jpg

Da vi kom frem var det blitt ettermiddag, banen hadde stengt og vi kunne ta en liten gå tur på banen, slik som vi gjorde i fjor.

20150720_205153_zpshznfqmqd.jpg

Dagen før den første trackday'en var jeg en tur hos GetSpeed og fikk bilen vektet og tatt en firehjulskontroll. De tok også en grundig sjekk av bilen og endte opp med å bytte hjul lagerne fremme.

20150721_181221_zps8aezhqtu.jpg

20150721_090429_zpswfkuaz7c.jpg

Darren fra Destination Nürburgring hadde førermøte og det virket som tingene han sa satt seg i hodet til førerne for den første dagen gikk uten et eneste krasj.

20150721_185052_zpsyuw3jkbk.jpg

Kona og jeg hadde flere flotte middager på Pistenklause

20150721_192815_zps0jzhbqrk.jpg

Når man er i Nürburg/Adenau så ser man biler man vanigvis ikke ser så ofte. Som denne for eksempel..

20150721_094952_zps33t9s2ux.jpg

Her er noen bilder tatt av Frozenspeed av kjøringen på banen

DN12C_0693HR_zpsvmy8zcs1.jpg

DN12C_1511HR_zps3qewlv7j.jpg

DN12C_1946HR_zpsjlmb8zx1.jpg

66cd64f8-4b19-4060-a2bb-dcc88b821226_zps

Kokte i sammen en liten video snutt med diverse klipp fra turen.

 

 

Postet den raskeste runden min lenger oppe, men tenkte jeg kunne slenge med en inboard film til.

 

 

For å oppsumere hadde jeg vel den beste ferien jeg har hatt noen gang. Bilen gikk som en klokke i femti mil på banen, været var varmt og kona var glad. Blir ikke stort bedre enn det :)

Endret av setra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100db er kravet for depot, ikke for ute på banen, tror det er 114 der, men usikker.

100db er FIA krav ved støymåling, verken NBF eller arrangør har lov til å gå over dette, men NBF kan disp. på måten det skal måles på.

100db gjelder dermed uansett om det er i depot eller på bane, men ved måling langsetter banen, må dere huske på at det er god avstand til bilene, og støy er en god del lavere enn når man måler rett ved bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...