Gå til innhold

Guide: AUX/iPod/USB til e38, e39, e46, e53, e85 osv.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det er kun mulig på 2003-modeller. Aux krever ingen koding på e39 og tilsvarende modeller.

Bilen er 9 måned 2002, og den kabelen ligger jo bak navi sjermen klar.. Åssen kan jeg finne ut om komponentene mine er riktige da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel en 2003-modell, ikke 2002?

Jeg har ikke svar på hvorfor det ikke virker, men hvilken kabel bruker du? Er flere som har hatt problemer med den fra bilradiospesialisten f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel en 2003-modell, ikke 2002?

Jeg har ikke svar på hvorfor det ikke virker, men hvilken kabel bruker du? Er flere som har hatt problemer med den fra bilradiospesialisten f.eks.

Jeg kjøpte jo den, og fant jo til slutt ut av feilen der. Kabelen deres er laget feil, den ene linja er koblet på jordinga, så klipte to ledninger og bytta om på de, funker gull etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel en 2003-modell, ikke 2002?

Jeg har ikke svar på hvorfor det ikke virker, men hvilken kabel bruker du? Er flere som har hatt problemer med den fra bilradiospesialisten f.eks.

Jeg kjøpte jo den, og fant jo til slutt ut av feilen der. Kabelen deres er laget feil, den ene linja er koblet på jordinga, så klipte to ledninger og bytta om på de, funker gull etter det :)

Åå?? Men jeg får ingen lyd å ikke opp aux i menyen.. Hva var ditt problem å hvilke farger er det på di ledningene du snakker lm? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skjønner at denne tråden blir mast ned litt, men har søkt en del rundt men gir snart opp..

Bilen jeg har er en E46 Touring 2004 mod. UTEN CD-veksler. Det er her jeg ikke skjønner noen ting. Kittet jeg har kjøpt er fra BavarianSoundWerks og heter Soundplicity ONE. Link: http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... ation-Kit/

Med denne har jeg også kjøpt DSP adapter da jeg regner med at jeg ikke har dette. Spilleren jeg har er da BMW BUISNESS CD RDS (kan gi mer info om det trengs). Spørsmålet er da: Hvor skal jeg koble opp DSP (om jeg trenger) og hvor skal Dice Soundplicity ONE boksen kobles?

Mvh.

Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På US biler så bruker den kabelen til cd veksler å være lagt opp fra fabrikk som standard. Jeg vil tro du trenger et kabelsett du kan koble rett på spilleren i front. Hør med BSW om de har dette.

DSP er vel for biler med DSP, så har du ikke DSP trenger du nok ikke den montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På US biler så bruker den kabelen til cd veksler å være lagt opp fra fabrikk som standard. Jeg vil tro du trenger et kabelsett du kan koble rett på spilleren i front. Hør med BSW om de har dette.

DSP er vel for biler med DSP, så har du ikke DSP trenger du nok ikke den montert.

Takker for svar! Dette er det jeg fikk tilbakemelding på: What you would actually need is the BMW Headunit to CD Changer wiring harness which is available at your local BMW dealership!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten spørre her, da jeg er veldig grønn på bilstereo.

Bilen er en 2003 E46 med CD veksler og BMW Navigation System ( normal spiller med liten navigasjonskjerm ).

Kan jeg koble en bluetoothenhet til CD veksleren baki?

Frontspilleren er kassettspiller (!) og har da CD veksler baki. Bruker ikke CD eller kassett.

Kunne tenkt meg å koble å koble til min iPhone 5 til bilen, så hvis noen har noen gode tips hadde det væt supert ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det står jo delenummer til hva du trenger i første post. De fra bilradiospesialisten har det vært litt tull med.

Ja jeg ser delenummeret jeg trenger : 65120153503

Men, da jeg ringte bilradiospesialisten viste dem ikke hvilken plugg jeg skulle bruke. Jeg fant ut at det må vell være denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... d=1267&id=

Hva mener du med at det har vært tull med dem? Passer ikke eller funker ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært feilkobling i de. Spruddel her inne hadde vel to som ikke fungerte, til sist modifiserte han den selv.

Huffda. Tror jeg gir faen i hele Aux opplegget å bestiller Dynavin. Eneste jeg tenker er at det er jo synd å fjerne det originale Navi professional. Er det virkelig verdt 6-7 tusen kroner for en Dynavin? Og tror du det er noe marked for det originale anlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...